BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Dünya Düzeninde İletişim Politikaları ve Değişim: Cep Telefonu Kullanım Alışkanlıkları ve Tüketim Yönelimleri

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 24, 293 - 317, 01.06.2008

Öz

Yeni dünya düzeninde iletişim politikaları her geçen gün önemini artırırken, evrilerek yeni boyutlara giren bu genel süreci anlamlandırmak için mikro süreçler de ele alınmalıdır. Bu çerçevede yeni iletişim teknolojilerinin bireysel kullanım alanındaki yönelimlerinin nasıl şekillendiğine bakmak gerekmektedir. Bu çalışmada yeni iletişim teknolojilerinden cep telefonunun kullanım alışkanlıkları ve tüketim bilincine yönelik tutumlarına
dair bazı veriler yapılan ampirik çalışmayla ortaya konulmaya çalışılmıştır. Böylelikle
birikim düzeni sonrası ortaya çıkan yeni teknolojilerin ihtiyaç mı olduğu yoksa empoze mi
edildiğine dair tartışmaya katkıda bulunarak, tüketim anlayışnın cep telefonu örneğinde
sorgulanması amaçlanmıştır. Günümüz ortamında şartları belirleyen insanların beklentileri
değil pazarın yapısal durumudur. Burada dikkat çekilen nokta ise tüketirken daha çok para
ve zaman harcatmak üzere hazırlanmış çok çeşitli ürünlerin büyük oranda iletişim teknolojilerinde
kendini göstermesidir. Liberal pazar anlayışı içinde tüketicinin bilinçli olduğunu
ve ne istediğini bilerek pazara yöneldiğini varsaymanın yanlışlığı ortaya çıkmaktadır. Bu
olumsuzluklar ise bilinç endüstrisinin süslenmiş gelişmelerini gölgede bırakmaktadır.

Kaynakça

  • Atabek, Ümit; leti im ve Teknoloji, Seçkin Yay nevi, Ankara, 2001.
  • Ba aran, Funda; Telekomünikasyon Alan nda Yayg nla t rma Politikalar , leti- im A lar n n Ekonomisi, (der. Ba aran, F. ve Geray, H.), Siyasal Kitape- vi, Ankara, 2005.
  • Comor, Edward; Media Corporations in the Age of Globalization , International and Development Communication, (Ed. Mody, B.), Sage Publications, London, 2003.
  • Erdo an, rfan; leti imi Anlamak, Erk, Ankara, 2002. Erdo an, rfan; Kimlik Sorununuz Mu Var? , Eri im: http://www.findthelinks. com/irfanerdogan/indextr.htm, (1 Haziran 2005).
  • Geray, Haluk; leti im ve Teknoloji, Ütopya Yay nevi, Ankara, 2003.
  • Greider, William; Tek Dünya, mge Kitapevi, (çev. Yavuz Alogan), Ankara, 2003.
  • Göksel, Göksenin; leti im Teknolojilerinin Evrimi 4 , Broadcasterinfo Dergisi, Say 16, stanbul, ubat 2005, s. 120-123.
  • Küçükerdo an, Bülent; Siberkültür , stanbul leti im Fakültesi Dergisi XIV, stanbul, 2002, s. 663-685.
  • Lefebvre, Henri; Modern Dünyada Gündelik Hayat, (çev. I n Gürbüz), Metis Yay nlar , stanbul, 1998.
  • Odaba , Yavuz; Tüketim Kültürü, Sistem Yay nc l k, stanbul, 1999.
  • Stevenson, Nick; Understanding Media Cultures, Sage Publications, London, 1996.
  • Timisi, Nilüfer; Yeni leti im Teknolojileri ve Demokrasi, Dost Kitapevi Yay n- lar , Ankara, 2003. nternet Kaynaklar www.accenture.com www.antrak.org.tr www.bilisim.milliyet.com.tr www.cnnturk.com.tr www.dexigner.com www.findthelinks.com www.gsmworld.com www.ilef.ankara.edu.tr www.medyatava.net www.milliyet.com.tr www.nethaber.com www.shubuo.com www.tk.gov.tr www.turkcell.com.tr

COMMUNICATION POLICIES AND CHANGE IN NEW WORLD ORDER: MOBILE PHONE USAGE HABITS AND CONSUMPTION TENDENCIES

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 24, 293 - 317, 01.06.2008

Öz

While the communication policies have been raising their importance, the micro durations should also be argued in order to give meaning to this general duration which has entered into new sizes by evolving. In this frame, it should be studied that how the tendencies of new communication technologies are taking shape in the area of personal usage. In this study, some datum about the habits of mobile phone usage, one of the new communication technologies, and the tendencies towards the consciousness of consumption were tried to be revealed by an empirical study. Thus, it was aimed to examine the understanding of consumption in mobile phone example by contributing to the discussion of whether the new communication technologies are needs or being imposed which arised after cumulation order. At the present time it is not the expectations of the people but the structural situation of the market that defines the conditions. The point that draws attention her is that the products, prepared to make people spend more time and money by consuming, mostly show themselves in the technology of communication. It appears that it is wrong to assume that the customers are conscious enough and direct themselves to the market with the knowledge that they know what they want. These negativenesses leave the ornamented developments of consciousness industry in the shadow

Kaynakça

  • Atabek, Ümit; leti im ve Teknoloji, Seçkin Yay nevi, Ankara, 2001.
  • Ba aran, Funda; Telekomünikasyon Alan nda Yayg nla t rma Politikalar , leti- im A lar n n Ekonomisi, (der. Ba aran, F. ve Geray, H.), Siyasal Kitape- vi, Ankara, 2005.
  • Comor, Edward; Media Corporations in the Age of Globalization , International and Development Communication, (Ed. Mody, B.), Sage Publications, London, 2003.
  • Erdo an, rfan; leti imi Anlamak, Erk, Ankara, 2002. Erdo an, rfan; Kimlik Sorununuz Mu Var? , Eri im: http://www.findthelinks. com/irfanerdogan/indextr.htm, (1 Haziran 2005).
  • Geray, Haluk; leti im ve Teknoloji, Ütopya Yay nevi, Ankara, 2003.
  • Greider, William; Tek Dünya, mge Kitapevi, (çev. Yavuz Alogan), Ankara, 2003.
  • Göksel, Göksenin; leti im Teknolojilerinin Evrimi 4 , Broadcasterinfo Dergisi, Say 16, stanbul, ubat 2005, s. 120-123.
  • Küçükerdo an, Bülent; Siberkültür , stanbul leti im Fakültesi Dergisi XIV, stanbul, 2002, s. 663-685.
  • Lefebvre, Henri; Modern Dünyada Gündelik Hayat, (çev. I n Gürbüz), Metis Yay nlar , stanbul, 1998.
  • Odaba , Yavuz; Tüketim Kültürü, Sistem Yay nc l k, stanbul, 1999.
  • Stevenson, Nick; Understanding Media Cultures, Sage Publications, London, 1996.
  • Timisi, Nilüfer; Yeni leti im Teknolojileri ve Demokrasi, Dost Kitapevi Yay n- lar , Ankara, 2003. nternet Kaynaklar www.accenture.com www.antrak.org.tr www.bilisim.milliyet.com.tr www.cnnturk.com.tr www.dexigner.com www.findthelinks.com www.gsmworld.com www.ilef.ankara.edu.tr www.medyatava.net www.milliyet.com.tr www.nethaber.com www.shubuo.com www.tk.gov.tr www.turkcell.com.tr
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77YN28UV
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

Vahit İlhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA İlhan, V. (2008). Yeni Dünya Düzeninde İletişim Politikaları ve Değişim: Cep Telefonu Kullanım Alışkanlıkları ve Tüketim Yönelimleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(24), 293-317.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.