BibTex RIS Kaynak Göster

Müşteri Sadâkatinin Kazanılmasında Veri Tabanlı Pazarlamanın Kullanımı

Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 19, 295 - 307, 01.12.2005

Öz

Bu çalışmada müşteri sadakâti kavramı, işletmeler için önemi ve müşteri sadakâtinin kazanılmasında Veri Tabanlı Pazarlamanın kullanımı tartışılmaktadır. İşletmelerin amaçlarına ulaşabilmeleri, sadece müşterilerin ihtiyaçlarını tatmin ederek değil onlara değer sunarak ve müşteri sadâkati kazanarak sağlanabilir. Bu sonucun verimli ve kârlı bir biçimde elde edilmesinde ise Veri Tabanlı Pazarlama yaklaşımının kullanılması gerekmektedir. Veri Tabanlı Pazarlama, müşteri adaylarının tespiti, müşteri veri tabanının oluşturulması, verilerin analizi, koordineli müşteri iletişimi ve bütünleşik pazarlama yaklaşımından oluşan bir süreçtir. Bu süreç sayesinde bireysel müşteri iletişimleri sağlanmakta, müşteriye özgü ürünler geliştirilebilmekte ve müşteri sadâkati kazanma yolunda tüm pazarlama faaliyetlerine yön verilebilmektedir

Kaynakça

  • Akın Murat, “Müşteri Tatmininin Devamlılığını Sağlamada Yeni Bir Yaklaşım: Veri Tabanlı Pazarlama”, Pazarlama Dünyası, Yıl:13, Sayı:73, Ocak- Şubat 1999, s.16-21.
  • Altıntaş, Murat Hakan,Tüketici Davranışları: Müşteri Tatmininden Müşteri Değerine, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000.
  • Doğan Hulusi, “İşletmelerde Veri Tabanına Dayalı Pazarlama Süreci ve Müşteri Farklılaştırma Matrisi Ekseninde Pazarlama Stratejileri”, Süleyman Demi- rel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:14, 1999, s.181-194.
  • Doyle Peter, “Değer Temelli Pazarlama”, MediaCat Yayınevi, İstanbul 2003.
  • Duran Mustafa,“Yükselen Değer: Veri Tabanlı Pazarlama”,
  • http//www.danismend.com/konular/pazarlamayon/CRMHAKKINDA.htm, 21.03.2004.
  • Gülcan Bilgehan, “Sadık Müşteri Yaratabilme ve Sürekli Satış Yapabilmenin Yolu: Veri Tabanlı Pazarlama”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:3, 2000, s. 27-48.
  • Güreş Nuriye, “Müşteri Kayıplarıyla İlgilenilmesinin İşletme Açısından Önemi” Pazarlama Dünyası, Yıl:18, Sayı:2, Mart-Nisan 2004, s. 54-57.
  • Hepkul Ayşe ve Kağnıcıoğlu Hakan, “Veri Tabanlı Pazarlamanın Tasarım Süreci”, Pazarlama Dünyası, Yıl:6, Sayı:39, Eylül-Ekim 1992, s. 27-33.
  • Hepkul Ayşe ve Kağnıcıoğlu Hakan, “Veri Tabanlı Pazarlama”, Pazarlama Dün- yası, Yıl 6, Sayı: 34, Temmuz -Ağustos 1992, s.11-17.
  • Jackson, Rob and Wang Poul, Strategic Database Marketing, NTC. Business Book Comp., USA, 1995.
  • Karpat Işıl, “Müşteri Tatmininin Sağlanması”, Pazarlama Dünyası, Yıl:12, Sa- yı:71, Eylül-Ekim 1998, s. 22-24.
  • Kotler, Philip, Marketing Management, Prentice Hall Inc., USA, 2000.
  • Mucuk İsmet, Pazarlama İlkeleri, 13. Basım, Türkmen Kitapevi, İstanbul, 2001.
  • Richard Oliver, “Whence Customer Loyalty?”, Journal of Marketing, Vol:63, 1999, s:33-44.
  • Odabaşı, Yavuz, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • Peters, Linda, “The New Interaktive Media: One To One But Who To Whom?”, Marketing Intelligence and Planning, Vol:15, No:3, 1998, S:22-27.
  • Sinanoğlu Zafer, “Veri Tabanlı Pazarlama”, Uzman Gözüyle Bankacılık, Sayı:27, 1999, s. 60-64.
  • Stone, Bob, Successfull Direct Marketing Methods, Ntc Business Book, USA, 1995.
  • Şişli, Gökhan, High Technology and Marketing Interface, Marmara Üniversite- si Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 1996.
  • Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri Türkiye Uygulamaları: Global Yöne- timsel Yaklaşım, Cem Ofset Matbaacılık, İstanbul, 1997.
  • Tekinay N.,"ABD' nin 1 Numarasından Pazarlama Taktikleri", Capital, Yıl:10, Sayı:8, 2002, s.60-63.
  • “24 Saat Müşteri Sadakâti Oluşturun, Gerisi Sizi Endişelendirmesin” http://www.microsoft.com/turkiye/girisimci/satisvepazarlama/arsiv/sadakat .asp., 22.03.2004.
Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 19, 295 - 307, 01.12.2005

Öz

Consumer loyalty concept, its important to business and the use of database marketing in gaining consumer loyalty have been discussed in this study. The businesses can obtain their aims not only by providing consumer satisfaction but also by offering value and gaining consumer loyalty. Database marketing approach must be used to obtain an efficient and profitable to this result. Database marketing is a process that consist of determining consumer candidates, composing consumer database, analyzing data, coordinated consumer relationship and integrated marketing approach. Thanks to this process, the individual customer relationships will be provided, specific products for consumers can be enhanced and all marketing activities to gain consumer loyalty will be conducted

Kaynakça

  • Akın Murat, “Müşteri Tatmininin Devamlılığını Sağlamada Yeni Bir Yaklaşım: Veri Tabanlı Pazarlama”, Pazarlama Dünyası, Yıl:13, Sayı:73, Ocak- Şubat 1999, s.16-21.
  • Altıntaş, Murat Hakan,Tüketici Davranışları: Müşteri Tatmininden Müşteri Değerine, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000.
  • Doğan Hulusi, “İşletmelerde Veri Tabanına Dayalı Pazarlama Süreci ve Müşteri Farklılaştırma Matrisi Ekseninde Pazarlama Stratejileri”, Süleyman Demi- rel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:14, 1999, s.181-194.
  • Doyle Peter, “Değer Temelli Pazarlama”, MediaCat Yayınevi, İstanbul 2003.
  • Duran Mustafa,“Yükselen Değer: Veri Tabanlı Pazarlama”,
  • http//www.danismend.com/konular/pazarlamayon/CRMHAKKINDA.htm, 21.03.2004.
  • Gülcan Bilgehan, “Sadık Müşteri Yaratabilme ve Sürekli Satış Yapabilmenin Yolu: Veri Tabanlı Pazarlama”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:3, 2000, s. 27-48.
  • Güreş Nuriye, “Müşteri Kayıplarıyla İlgilenilmesinin İşletme Açısından Önemi” Pazarlama Dünyası, Yıl:18, Sayı:2, Mart-Nisan 2004, s. 54-57.
  • Hepkul Ayşe ve Kağnıcıoğlu Hakan, “Veri Tabanlı Pazarlamanın Tasarım Süreci”, Pazarlama Dünyası, Yıl:6, Sayı:39, Eylül-Ekim 1992, s. 27-33.
  • Hepkul Ayşe ve Kağnıcıoğlu Hakan, “Veri Tabanlı Pazarlama”, Pazarlama Dün- yası, Yıl 6, Sayı: 34, Temmuz -Ağustos 1992, s.11-17.
  • Jackson, Rob and Wang Poul, Strategic Database Marketing, NTC. Business Book Comp., USA, 1995.
  • Karpat Işıl, “Müşteri Tatmininin Sağlanması”, Pazarlama Dünyası, Yıl:12, Sa- yı:71, Eylül-Ekim 1998, s. 22-24.
  • Kotler, Philip, Marketing Management, Prentice Hall Inc., USA, 2000.
  • Mucuk İsmet, Pazarlama İlkeleri, 13. Basım, Türkmen Kitapevi, İstanbul, 2001.
  • Richard Oliver, “Whence Customer Loyalty?”, Journal of Marketing, Vol:63, 1999, s:33-44.
  • Odabaşı, Yavuz, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • Peters, Linda, “The New Interaktive Media: One To One But Who To Whom?”, Marketing Intelligence and Planning, Vol:15, No:3, 1998, S:22-27.
  • Sinanoğlu Zafer, “Veri Tabanlı Pazarlama”, Uzman Gözüyle Bankacılık, Sayı:27, 1999, s. 60-64.
  • Stone, Bob, Successfull Direct Marketing Methods, Ntc Business Book, USA, 1995.
  • Şişli, Gökhan, High Technology and Marketing Interface, Marmara Üniversite- si Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 1996.
  • Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri Türkiye Uygulamaları: Global Yöne- timsel Yaklaşım, Cem Ofset Matbaacılık, İstanbul, 1997.
  • Tekinay N.,"ABD' nin 1 Numarasından Pazarlama Taktikleri", Capital, Yıl:10, Sayı:8, 2002, s.60-63.
  • “24 Saat Müşteri Sadakâti Oluşturun, Gerisi Sizi Endişelendirmesin” http://www.microsoft.com/turkiye/girisimci/satisvepazarlama/arsiv/sadakat .asp., 22.03.2004.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77JU35HM
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

Suzan Çoban

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Çoban, S. (2005). Müşteri Sadâkatinin Kazanılmasında Veri Tabanlı Pazarlamanın Kullanımı. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 295-307.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.