Bu araştırma, devlet okulları ile özel okulların, Eğitici Kol Çalışmalarının amaçlarına ulaşmasında, yeterlilik düzeylerini karşılaştırmalı olarak belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada söz konusu çalışmaların yeterliliğinin, öğrenci gözüyle değerlendirilmesi yapılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla da toplam 300 öğrenci üzerinde bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi SPSS paket programı ile t-testi uygulanarak yapılmıştır. Verilerden elde edilen sonuçlara göre; Eğitici Kol Çalışmalarının hem devlet okullarında hem de özel okullarda istenilen düzeyde ve nitelikte yapılmadığı saptanmıştır. Ayrıca grupla çalışma zevki aşılama, planlı ve düzenli çalışma alışkanlığı kazandırma, demokratik tutum ve alışkanlıklar kazandırma gibi konularda, özel okulların devlet okullarından daha düşük etkililik düzeyinde olduğu belirlenmiştir
This reasearch has been conducted in order to determine the level success of extra-curricular activities in public and private schools comparatively. In the research, the evaluation of the mentioned subject is done from students’ point of view. For this purpose; 300 students have been given a questionaire. The analysis of the data has been done with SPSS through t test. According to the results of the analysis; It has been found out that extra-curricular activities are implemented at a desired level or content neither in public nor in private scools. Apart from that, it has been found out that private schools have lower effectiveness level in providing group works, planned and regular study habits, and democratic attitudes and habits.
Diğer ID | JA77JH39RT |
---|---|
Bölüm | Makaleler / Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 19 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.