Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Bernini’nin “Apollo ve Daphne” heykeli

Yıl 2020, Sayı: 50, 460 - 478, 30.12.2020
https://doi.org/10.48070/erusosbilder.712901

Öz

Bu makalede Barok Sanatın öncü sanatçılarından Gian Lorenzo Bernini’nin “Apollo ve Daphne” heykeli incelenmektedir. Barok sanatın özgün nitelikleri ve biçimsel dilinin irdelenmesinin ardından, Barok heykel ve mimari arasındaki ilişki irdelenmiş, incelenen yapıtın heykeltıraşı olan Bernini hakkında bilgi verilmiş, başlıca yapıtları incelenmiştir. Makalenin devamında “Apollo ve Daphne” heykelinin mitolojik kökeni, yapım sürecinin nasıl şekillendiği, eserin biçimsel özellikleri ele alınmıştır. Son olarak yapıtın özgün nitelikleri değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Bolland, A. (2000). Desiderio and Diletto: Vision, Touch and the Poetics of Bernini’s Apollo and Daphne. The Art Bulletin, 82(2), 309-330.
  • Can, Ş. (1997). Klasik Yunan Mitolojisi. İnkılap Yayınevi, 55-57.
  • Conti, F. (1978). Barok Sanatı Tanıyalım. İnkılap ve Aka Kitabevleri
  • Doukhan, I. (2001). Baroque City: The Conception of Time and History. Academiae Artium Vilnensis. 21, 263-275.
  • Ergin, N. (1998). Heykel ve Çevre İlişkisi [Yayımlanmamış sanatta yeterlilik tezi]. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü
  • Farago, F. (2006). Sanat. Doğu Batı Yayınları, 99-115.
  • González-Palacios, A. (1995). The Stanza di Apollo e Dafne in the Villa Borghese. The Burlington Magazine. 137(1109), 529-549.
  • Harris, A. S. (2008). Seventeenth-Century Art ve Architecture. Pearson Education Inc., 86-113.
  • Hibbard, H. (1965). Bernini. Penguin Books.
  • İpşiroğlu, N. Ve İpşiroğlu, M. (2010). Oluşum Süreci İçinde Sanat Tarihi. Hayalbaz Kitap
  • Kitson, M. (1966). The Age of Baroque. Paul Hamlyn Ltd., 8-70.
  • Ovidius. (1994). Dönüşümler. Eyüpoğlu, İ. Z. (çev.). Payel Yayınları, 36-37.
  • Polat, T. ve Antel, A. F. (2015). Postmodern Cephe Estetiğinde Barok Bir Yöntem Olarak Teatral Anlatım İlkeleri. Tasarım + Kuram. 19, 109-122.
  • Roth, L. M. (2000). Mimarlığın Öyküsü. Kabalcı Yayınevi, 476-523.
  • Toluyağ, D. (2020). Geçmişten Günümüze Heykel Sanatında Mitolojik İmgeler. İdil. 66, s. 267-282. doi: 10.7816/idil-09-66-09
  • Warwick, G. (2004). Speaking Statues: Bernini’s Apollo and Daphne at the Villa Borghese. Art History. 27(3), 353-381.
  • Yetkin, S. K. (1977). Barok Sanat. Cem Yayınevi, 9-52.
  • Url-1: meisterdrucke.at/kunstdrucke/Gian-Lorenzo-Bernini/289919/ Apollo-und-Daphne,-1622-25 (Erişim Tarihi: 23.03.2020)
  • Url-2: wallhere.com/en/wallpaper/ (Erişim Tarihi: 12.03.2020)
  • Url-3: thais.it/citta_italiane/roma/fontane/piazze/piazza_navona/pag_0 1.htm (Erişim Tarihi: 12.03.2020)
  • Url-4: https://en.wikipedia.org/wiki/Aeneas,_Anchises,_and_Ascanius (Erişim Tarihi: 15.03.2020)
  • Url-5: wikimedia.org/wiki/File:Gianlorenzobernini,_rattodiproserpina, 1621-22,02.jpg (Erişim Tarihi: 20.03.2020)
  • Url-6: wikimedia.org/wiki/File:Gianlorenzo_bernini,_david,_1623-24,_02.jpg (Erişim Tarihi: 23.03.2020)
  • Url-7: sanatkaravani.com/ruhu-heykele-donusturmek-lorenzo-bernini/ (Erişim Tarihi: 23.03.2020)

“Apollo and Daphne” sculpture by Bernini

Yıl 2020, Sayı: 50, 460 - 478, 30.12.2020
https://doi.org/10.48070/erusosbilder.712901

Öz

In this article, "Apollo and Daphne" sculpture by Gian Lorenzo Bernini, 2one of the leading artists of Baroque Art, is examined. After examining the original qualities and figurative language of Baroque art, the relationship between Baroque sculpture and architecture, artistic identity of Bernini, who is the sculptor of the studied work, and his main works are examined. In the rest of the article, the mythological origin of the sculpture "Apollo and Daphne", construction process of the sculpture and the figurative features of the work are discussed. Finally, the original qualities of the art-work are evaluated.

Kaynakça

  • Bolland, A. (2000). Desiderio and Diletto: Vision, Touch and the Poetics of Bernini’s Apollo and Daphne. The Art Bulletin, 82(2), 309-330.
  • Can, Ş. (1997). Klasik Yunan Mitolojisi. İnkılap Yayınevi, 55-57.
  • Conti, F. (1978). Barok Sanatı Tanıyalım. İnkılap ve Aka Kitabevleri
  • Doukhan, I. (2001). Baroque City: The Conception of Time and History. Academiae Artium Vilnensis. 21, 263-275.
  • Ergin, N. (1998). Heykel ve Çevre İlişkisi [Yayımlanmamış sanatta yeterlilik tezi]. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü
  • Farago, F. (2006). Sanat. Doğu Batı Yayınları, 99-115.
  • González-Palacios, A. (1995). The Stanza di Apollo e Dafne in the Villa Borghese. The Burlington Magazine. 137(1109), 529-549.
  • Harris, A. S. (2008). Seventeenth-Century Art ve Architecture. Pearson Education Inc., 86-113.
  • Hibbard, H. (1965). Bernini. Penguin Books.
  • İpşiroğlu, N. Ve İpşiroğlu, M. (2010). Oluşum Süreci İçinde Sanat Tarihi. Hayalbaz Kitap
  • Kitson, M. (1966). The Age of Baroque. Paul Hamlyn Ltd., 8-70.
  • Ovidius. (1994). Dönüşümler. Eyüpoğlu, İ. Z. (çev.). Payel Yayınları, 36-37.
  • Polat, T. ve Antel, A. F. (2015). Postmodern Cephe Estetiğinde Barok Bir Yöntem Olarak Teatral Anlatım İlkeleri. Tasarım + Kuram. 19, 109-122.
  • Roth, L. M. (2000). Mimarlığın Öyküsü. Kabalcı Yayınevi, 476-523.
  • Toluyağ, D. (2020). Geçmişten Günümüze Heykel Sanatında Mitolojik İmgeler. İdil. 66, s. 267-282. doi: 10.7816/idil-09-66-09
  • Warwick, G. (2004). Speaking Statues: Bernini’s Apollo and Daphne at the Villa Borghese. Art History. 27(3), 353-381.
  • Yetkin, S. K. (1977). Barok Sanat. Cem Yayınevi, 9-52.
  • Url-1: meisterdrucke.at/kunstdrucke/Gian-Lorenzo-Bernini/289919/ Apollo-und-Daphne,-1622-25 (Erişim Tarihi: 23.03.2020)
  • Url-2: wallhere.com/en/wallpaper/ (Erişim Tarihi: 12.03.2020)
  • Url-3: thais.it/citta_italiane/roma/fontane/piazze/piazza_navona/pag_0 1.htm (Erişim Tarihi: 12.03.2020)
  • Url-4: https://en.wikipedia.org/wiki/Aeneas,_Anchises,_and_Ascanius (Erişim Tarihi: 15.03.2020)
  • Url-5: wikimedia.org/wiki/File:Gianlorenzobernini,_rattodiproserpina, 1621-22,02.jpg (Erişim Tarihi: 20.03.2020)
  • Url-6: wikimedia.org/wiki/File:Gianlorenzo_bernini,_david,_1623-24,_02.jpg (Erişim Tarihi: 23.03.2020)
  • Url-7: sanatkaravani.com/ruhu-heykele-donusturmek-lorenzo-bernini/ (Erişim Tarihi: 23.03.2020)
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

Sebla Arın Ensarioğlu 0000-0002-7341-4875

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2020
Kabul Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 50

Kaynak Göster

APA Arın Ensarioğlu, S. (2020). Bernini’nin “Apollo ve Daphne” heykeli. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(50), 460-478. https://doi.org/10.48070/erusosbilder.712901

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.