Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Song Teaching Practices with Virtual and Acoustical Instrument Accompaniment on Singing Skills

Yıl 2022, , 272 - 286, 01.08.2022
https://doi.org/10.17556/erziefd.1007964

Öz

The effect of virtual and acoustic instrument accompaniment song teaching practices on singing skills is the main purpose of this research. The method of the research is based on a one-group pretest-posttest, experimental design, which is one of the quantitative research methods. In order to determine the readiness level of the students before the experimental process, the "Singing Skills Evaluation Form" was applied as a pretest and the levels of the students were determined by being evaluated by the field experts. Students were given training with Virtual and Acoustic Instrument Accompaniment (VAIA) Song Teaching Practices within the program, which was prepared as one lesson per week for 10 weeks. After the application, the "Singing Skills Evaluation Form" was re-applied to the students as a posttest, and the levels students were determined by being evaluated by the field experts. The Wilcoxen Signed Rank Test was used to determine the differences between pretest-posttest scores to test whether. As a result of the research, singing skills pretest scores were at a low level, when the posttest scores are made after the VAIA Singing Teaching Practices were examined, their singing skills increased significantly compared to the pretest scores.

Kaynakça

  • Ayhan, A. (2012). İmge Kullanımının Okul Şarkılarının Öğretimindeki Başarıya Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi) İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Bilgin, S. (1998). İlköğretim Okullarının 2. Kademesinde Müzik Eğitiminde Kullanılan Şarkıların Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Çıkışlı Müzik Öğretmenleri Tarafından Piyano ile Eşliklenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 25. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Can, A. (2016). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çevik, S. (1997). Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri. 1. Baskı, Ankara: Doruk Yayıncılık.
  • Çiftci, E. (2019). Müzik Eğitimi Araştırmalarında Literatür ve Yöntemler Doktora Dersi Notları. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Malatya.
  • Eden, A. (2011). Geleneksel Türk Müziği Çalgılarından Tanbur’un Sanal Çalgı Kitaplığının Oluşturulması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Egüz, S. (1999). Toplu Ses Eğitimi I Temel Konular. Ankara: Doğuş Matbaacılık.
  • Han, Y. (2016). İlköğretim Müzik Derslerindeki Okul Şarkılarının MIDI Programlamayla Bilişim Destekli Öğretilmesine İlişkin Yaklaşımlar. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Kalkanoğlu, B. (2007). Okul Şarkılarının Müzik Öğretmenlerinin Bilgi ve Beceri Düzeyine Göre Piyano ile Eşliklenmesine Yönelik Bir Model Önerisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karaönçel, A. (2016). MIDI Tabanlı Müzik Yazılımlarının Müzik Öğretiminde Kullanılabilirliliği ve İhtiyaçları Karşılayabilme Yeterliliği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Karaönçel, F. (2019). Müzik Eğitiminde Müzik Yazılımı Destekli Uygulamalar Üzerine Bir İnceleme. İdil Sanat ve Dil Dergisi 56. Sayı, Cilt 8, s. 463-473. https://doi.org/10.7816/idil-08-56-04
  • Kürün, A. R. (2017). Müzik Öğretmeni Adaylarının Güncel Müzik Yazılımlarını Okul Şarkılarına Destek Amaçlı Kullanmalarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Mcguire, S. & Pritts, R. (2008). Audio Sampling: A Practical Guide. Focal Press.
  • Millward, S. (2002). User's Guide to Sound Synthesis with VST Instruments. Ohio: Muska&Lipman Publishing.
  • Özelma Y. & Çiftci, E. (2016). "Korrepetisyon Sanatına Genel Bakış". İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt 6, s.428-436.
  • Rumsey, F. (1994). MIDI Systems and Control. Focal Press.
  • Sancak, E. (2017). Eğitimde Akıllı Tahta Kullanımı Üzerine Derleme Çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Say, A. (2005). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Töreyin, A. M. (2008). Ses Eğitimi (Temel Kavramlar, İlkeler, Yöntemler). 1. Baskı, Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • Türkmen, E. F. (2017). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri. 3. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Uçan A., Yıldız G. & Bayraktar E. (2001). İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı Modül 9 “İlköğretimde Müzik Öğretimi”. Ankara: MEB Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı Yayınları.
  • Uçan A. (2018). Müzik Eğitimi. Genişletilmiş IV. Basım, Ankara: Evrensel Müzikevi Yayınları.
  • Yan B. ve Zhau, Q. (2017). Music Learning Based on Computer Software. International Journal of Emerging Tecnologies in Learning, s.142-150. https:// doi.org/10.3991/ijet.v12i12.7961
  • Yıldız, G. (2002). İlköğretimde Müzik Öğretimi Birinci Kademe. Ankara: Anı Yayıncılık.

Sanal ve Akustik Çalgı Eşlikli Şarkı Öğretimi Uygulamalarının Şarkı Söyleme Becerilerine Etkisi

Yıl 2022, , 272 - 286, 01.08.2022
https://doi.org/10.17556/erziefd.1007964

Öz

Sanal ve akustik çalgı eşlikli şarkı öğretimi uygulamalarının şarkı söyleme becerilerine etkisinin ne düzeyde olduğunu tespit etmek bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi, nicel araştırma yöntemlerinden tek gruplu öntest-sontest deneysel desene dayalıdır. Öğrencilerin deneysel işlem öncesindeki hazır bulunuşluk seviyelerini belirleyebilmek için, “Şarkı Söyleme Becerisi Değerlendirme Formu” öntest olarak uygulanmış ve alan uzmanları tarafından değerlendirilerek öğrencilerinin seviyeleri belirlenmiştir. Öğrencilere 10 hafta boyunca haftada bir ders saati olacak şekilde hazırlanmış olan program dahilinde Sanal ve Akustik Çalgı Eşlikli (SAÇE) Şarkı Öğretimi Uygulamaları ile eğitim verilmiştir. Uygulama sonrasında öğrencilere “Şarkı Söyleme Becerisi Değerlendirme Formu” sontest olarak tekrar uygulanmış ve alan uzmanları tarafından değerlendirilerek öğrencilerinin seviyeleri belirlenmiştir. Öntest-sontest puanları arasındaki farklılıkların tespiti için Wilcoxen İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, şarkı söyleme becerileri öntest puanlarının düşük bir düzeyde olduğu, SAÇE Şarkı Öğretimi Uygulamaları sonrasında yapılan sontest puanlarına bakıldığında ise şarkı söyleme becerilerinin öntest puanlarına göre anlamlı düzeyde yükseldiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ayhan, A. (2012). İmge Kullanımının Okul Şarkılarının Öğretimindeki Başarıya Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi) İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Bilgin, S. (1998). İlköğretim Okullarının 2. Kademesinde Müzik Eğitiminde Kullanılan Şarkıların Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Çıkışlı Müzik Öğretmenleri Tarafından Piyano ile Eşliklenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 25. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Can, A. (2016). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çevik, S. (1997). Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri. 1. Baskı, Ankara: Doruk Yayıncılık.
  • Çiftci, E. (2019). Müzik Eğitimi Araştırmalarında Literatür ve Yöntemler Doktora Dersi Notları. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Malatya.
  • Eden, A. (2011). Geleneksel Türk Müziği Çalgılarından Tanbur’un Sanal Çalgı Kitaplığının Oluşturulması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Egüz, S. (1999). Toplu Ses Eğitimi I Temel Konular. Ankara: Doğuş Matbaacılık.
  • Han, Y. (2016). İlköğretim Müzik Derslerindeki Okul Şarkılarının MIDI Programlamayla Bilişim Destekli Öğretilmesine İlişkin Yaklaşımlar. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Kalkanoğlu, B. (2007). Okul Şarkılarının Müzik Öğretmenlerinin Bilgi ve Beceri Düzeyine Göre Piyano ile Eşliklenmesine Yönelik Bir Model Önerisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karaönçel, A. (2016). MIDI Tabanlı Müzik Yazılımlarının Müzik Öğretiminde Kullanılabilirliliği ve İhtiyaçları Karşılayabilme Yeterliliği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Karaönçel, F. (2019). Müzik Eğitiminde Müzik Yazılımı Destekli Uygulamalar Üzerine Bir İnceleme. İdil Sanat ve Dil Dergisi 56. Sayı, Cilt 8, s. 463-473. https://doi.org/10.7816/idil-08-56-04
  • Kürün, A. R. (2017). Müzik Öğretmeni Adaylarının Güncel Müzik Yazılımlarını Okul Şarkılarına Destek Amaçlı Kullanmalarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Mcguire, S. & Pritts, R. (2008). Audio Sampling: A Practical Guide. Focal Press.
  • Millward, S. (2002). User's Guide to Sound Synthesis with VST Instruments. Ohio: Muska&Lipman Publishing.
  • Özelma Y. & Çiftci, E. (2016). "Korrepetisyon Sanatına Genel Bakış". İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt 6, s.428-436.
  • Rumsey, F. (1994). MIDI Systems and Control. Focal Press.
  • Sancak, E. (2017). Eğitimde Akıllı Tahta Kullanımı Üzerine Derleme Çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Say, A. (2005). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Töreyin, A. M. (2008). Ses Eğitimi (Temel Kavramlar, İlkeler, Yöntemler). 1. Baskı, Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • Türkmen, E. F. (2017). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri. 3. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Uçan A., Yıldız G. & Bayraktar E. (2001). İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı Modül 9 “İlköğretimde Müzik Öğretimi”. Ankara: MEB Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı Yayınları.
  • Uçan A. (2018). Müzik Eğitimi. Genişletilmiş IV. Basım, Ankara: Evrensel Müzikevi Yayınları.
  • Yan B. ve Zhau, Q. (2017). Music Learning Based on Computer Software. International Journal of Emerging Tecnologies in Learning, s.142-150. https:// doi.org/10.3991/ijet.v12i12.7961
  • Yıldız, G. (2002). İlköğretimde Müzik Öğretimi Birinci Kademe. Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Bu Sayıda
Yazarlar

Ferdi Karaönçel 0000-0001-9519-1003

Ersan Çiftci 0000-0001-9889-3078

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 10 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Karaönçel, F., & Çiftci, E. (2022). Sanal ve Akustik Çalgı Eşlikli Şarkı Öğretimi Uygulamalarının Şarkı Söyleme Becerilerine Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 272-286. https://doi.org/10.17556/erziefd.1007964