In this study, it was aimed to examine the perception of emergency remote teaching in the emergency remote teaching process carried out in higher education institutions during the pandemic process in the context of the perception of emergency remote teaching, roles in the emergency remote teaching process, the advantages and disadvantages aspects in this process and the measurement and evaluation process according to the opinions of students, faculty members and educational managers. For this purpose, survey forms were conducted with five students, faculty members and educational managers. Phenomenology method, one of the qualitative research methods, was used in the study. The data obtained were analyzed using content analysis technique. As a result of the analysis, it was seen that students evaluated emergency remote teaching spatially by associating it with the concepts of difference, freedom and distance, while faculty members and managers mostly looked at emergency remote teaching under the dimension of access to information. All three stakeholders in the study group stated that the most positive aspect of emergency remote teaching is that it provides access to resources such as the ability to watch the courses afterwards and access to documents at all times.
Emergency remote teaching phenomenology higher education student faculty member and educational manager
Bu çalışmada pandemi sürecinde yükseköğretim kurumlarında yürütülen acil uzaktan öğretim sürecinde öğrenci-akademisyen ve yönetici görüşlerine göre uzaktan öğretim algısı, uzaktan öğretim sürecindeki roller, bu süreçteki zorluklar ve kolaylıklar ile ölçme değerlendirme süreci ve uzaktan öğretimin geleceğine ilişkin algılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda beşer öğrenci, akademisyen ve eğitim yöneticisi ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin uzaktan öğretimi farklılık, özgürlük ve uzaklık kavramlarıyla ilişkilendirerek mekânsal olarak değerlendirdikleri, akademisyen ve yöneticilerin ise daha çok bilgiye erişim yolu boyutu altında uzaktan öğretime baktıkları görülmüştür. Çalışma grubundaki her üç paydaş da uzaktan öğretimin en olumlu yönünün derslerin sonradan izlenebilmesi, dokümanlara her daim ulaşım gibi kaynaklara erişim imkânı sağlaması olarak belirtmiştir.
Acil Uzaktan öğretim fenomenoloji yükseköğretim öğrenci akademisyen eğitim yöneticisi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Erken Görünüm |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |