Bu araştırmanın amacı ilkokul hayat bilgisi dersi bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini bilişim etiği bağlamında incelemektir. Bu amaca bağlı olarak araştırma nitel yöntem ile yürütülmüştür. Nitel araştırma deseni olarak durum çalışması tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin Antalya (2), Aydın (1), Afyonkarahisar (1), Bursa (14), Gaziantep (1), Kahramanmaraş (1) ve Şırnak (1) illerinden araştırmaya katılan 21 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ve dokümanlar aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde hem içerik analizi hem de betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularından elde edilen sonuca göre hayat bilgisi öğretim programında bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi ile ilişkili olarak bilişim etiği bağlamında etik dışı davranışlara yer verilmediği ortaya çıkmıştır. Buna rağmen sınıf öğretmenleri tarafından öğrencilerin güvenliği düşünülerek öğretim programında yer almasa bile bilişim etiği bağlamında etik dışı davranışlara yer verdikleri anlaşılmıştır. Bu sonuçlara bağlı olarak Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hayat bilgisi dersi öğretim programında bilişim etiği bağlamında etik dışı davranışlara yer verilmesi önerilmektedir.
The aim of this research is to examine the skill of using information and communication technologies in the context of computer ethics in the primary school life sciences course. In line with this aim, the research was conducted using a qualitative method, and a case study design was preferred. The study group consisted of 21 primary school teachers from the provinces of Antalya (2), Aydın (1), Afyonkarahisar (1), Bursa (14), Gaziantep (1), Kahramanmaraş (1), and Şırnak (1) in Türkiye. The research data were collected through semi-structured interview forms and documents. Both content analysis and descriptive analysis methods were used in the analysis of the data. According to the findings of the research, it was revealed that there were no unethical behaviors in the context of computer ethics related to the skill of using information and communication technologies in the life sciences curriculum. However, it was understood that primary school teachers included unethical behaviors in the context of computer ethics, even though they were not included in the curriculum, considering the safety of students. Based on these results, it is recommended that the Ministry of National Education include unethical behaviors in the context of computer ethics in the life sciences curriculum.
Life science lesson primary school technology computer ethics
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Erken Görünüm |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |