Teknolojinin gelişimiyle birlikte dijitale evrilen öğrenme-öğretme süreçleri ve eğitim yöntem ve tekniklerinde kullanılan ve sıklıkla talep edilen eğitim teknolojilerindeki yenilikler eğitim dünyasında geniş yer bulmaktadır. Teknolojinin içine doğmuş olan ve önceki kuşaklardan ciddi boyutlarda farklılık gösteren yeni nesil alfa kuşağı öğrenciler ve eğitimleri günümüz eğitim dünyasını en çok ilgilendiren konular arasındadır. Bu sebeple bu araştırmada öğretmenlerin; alfa kuşağı, dijital öğrenciler, eğitim teknolojileri ve öğrenmenin geleceği hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Fenomenoloji yaklaşımıyla yürütülen bu çalışmada kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. On öğretmenle araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak derinlemesine görüşmeler yapılmış, elde edilen veriler Maxqda20 programı kullanılarak içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analiz neticesinde “alfa kuşağı”, “öğretmenlerin teknoloji algısı”, “geleceğin öğrenmesi” temaları elde edilmiştir. Bu temalara ait kategori ve kodlar incelendiğinde; öğretmenlerin öğrencileri özgür, sorgulayıcı, özgüvenli, dijital okur-yazar olmak gibi olumlu özelliklerin yanı sıra, dikkatsiz, haz odaklı ve disipline dirençli olarak tanımladığı ortaya çıkmıştır. Öğretmenler alfa kuşağı öğrencilerin birincil ihtiyaçlarının iyi bir aile iletişimi, sosyallik, ilgi ve dengeli yaşam olduğunu vurgulamışlardır. Katılımcılar teknolojiyi bilgiye kolay erişim, etkili ve kalıcı öğrenme, zengin içerik gibi özelliklerinden dolayı faydalı bulurken, dikkat eksikliği ve bağımlılık gibi sakıncaları olduğunu ifade etmiştir. Öğretmenlerin eğitimin geleceği hakkında beklentilerinin ise kontrollü bir dijitalleşmeyle birlikte, doğal ortamların da işe koşulduğu, güncel ve kalıcı öğretim programlarına sahip, esnek bir eğitim ortamı olduğu ortaya çıkmıştır.
alfa kuşağı öğretmenler dijital öğrenci eğitim teknolojileri öğrenmenin geleceği fenomoloji
Innovations in educational technologies, which are used and frequently demanded in learning-teaching processes and academic methods and techniques that have evolved into digital with the development of technology, find a wide place in the world of education. In addition, the new generation, alpha generation students and their education who are born to technology, differ significantly from previous generations, also comes to the fore. Since educational technologies are used to provide an effective learning-teaching process, this research examined teachers' perspectives on the general characteristics and primary needs of alpha-generation students, the qualifications that teachers should possess to address students' needs, the advantages and disadvantages of the technology used, future learning, and teachers' expectations for the future. In this study, conducted with a phenomenology approach, in-depth interviews were conducted with ten teachers determined by snowball sampling method, using a semi-structured interview form developed by the researchers, and the data obtained were analyzed by content analysis method using Maxqda20 software. As a result of the analysis, the themes of “alpha generation”, “teachers’ perception of technology” and “future learning” were obtained. When the categories and codes of these themes were analyzed, teachers defined students as inattentive, pleasure-oriented, and resistant to discipline in addition to positive characteristics such as being free, inquisitive, self-confident, and digitally literate. Teachers emphasized that the primary needs of alpha generation students are reading, good family communication, sociability, interest, and a balanced life. While the participants found the technology useful due to its features such as easy access to information, effective and permanent learning, and rich content, they stated that it has drawbacks such as attention deficit, addiction, and health problems. It has been revealed that teachers’ expectations about the future of education are a flexible educational environment with controlled digitalization, natural environments, interdisciplinary learning, low-class sizes, and up-to-date and permanent teaching programs.
alpha generation teachers digital student education technologies the future of learning phenomenology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Geliştirme, Öğretim Teknolojileri, Eğitim Politikası |
Bölüm | Erken Görünüm |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |