BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, , 319 - 342, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.72765

Öz

Kaynakça

  • Arıcı, A. F. ve Ungan, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazılı anlatım çalışmalarının bazı yönlerden değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 317 – 328.
  • Çetin, A. (2013). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama düzeyleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Göçer, A. (2007). Türkçe Öğretimi, Niğde: Öncü Kitap.
  • Harmankaya , T. (2010) İlköğretim okulu birinci sınıf öğrencilerinin görsel algı düzeyleri ile yazım hatalarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Karabuğa, H. (2011) Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım çalışmalarında noktalama işaretlerini ve yazım kurallarını kullanabilme düzeyleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Karagül, S. (2010) İlköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi öğretim programında belirtilen yazım ve noktalama kurallarını uygulayabilme düzeyi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2006). İlköğretim Türkçe dersi 6, 7, 8. sınıflar öğretim programı, Ankara.
  • Tekşen, K. (2010). Kültür aktarımında yazılı anlatımın rolü. Tübar, 27, 595 - 619.
  • Türk Dil Kurumu. (2005).Türkçe Sözlük (10. bs.) Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Türk Dil Kurumu. (2005) Yazım Kılavuzu (24. bs.). Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Uludağ, E. (2002). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazım ve noktalama
  • kurallarını uygulama beceri düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), 97-114.
  • Yangın, B. (2002). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, Mersin: Dersal Yayıncılık.
  • Yılmaz, O. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Erzincan örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 167-178.

Ortaokul Öğrencilerinin Bazı Noktalama İşaretlerini ve Yazım Kurallarını Uygulayabilme Düzeyleri (İstanbul Örneği)

Yıl 2016, , 319 - 342, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.72765

Öz

Bu araştırma ortaokul öğrencilerin yazım kuralları ve noktalama işaretlerini kullanma beceri düzeylerini belirlemek üzerine hazırlanmıştır. Çalışmada İstanbul’da bulunan bir okulun 5, 6, 7 ve 8. sınıfında okuyan 404 öğrenciyi kapsayan bir istatistik çalışmasıyla elde edilen veriler kullanılmıştır. Bu veriler, ayrıntılı biçimde, tablolar ve açıklamalar hâlinde sunulmuştur.

Çalışmada, araştırılmak istenen problemin mevcut durumunu ortaya koymaya yönelik olan betimsel yöntem kullanılmıştır. İlk olarak araştırılmak istenen noktalama işaretleri ve yazım kuralları belirlenmiştir. Daha sonra öğrencilerin seviyelerine uygun olan ve araştırma için uygun nitelikte bir metin hazırlanmıştır. Metin, ilköğretim ikinci kademe sınıflarında öğrencilere dikte ettirilip uygulama sonunda kâğıtlar toplanmıştır. Öğrencilerin yazdıkları kâğıtlar tek tek okunarak belirlenen noktalama işaretlerini ve yazım kurallarını kullanma becerileri incelenmiş ve yaptıkları hatalar kâğıt üzerinde işaretlenip sayısal olarak tespit edilmiştir.

Uygulama sonucu elde edilen veriler bilgisayara aktarılmıştır. Daha sonra bu veriler SPSS programı ile değerlendirilip öğrencilerin bazı noktalama işaretleri ve yazım kurallarını uygulayabilme düzeyleri ve bu düzeyin bazı değişkenlere göre değişip değişmediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin belirlenen noktalama işaretleri ve yazım kurallarını kullanma beceri düzeylerini belirlemek için ANOVA testi uygulanmış, test sonucunda ulaşılan değerler tablolar halinde ortaya konulmuştur.

Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama becerilerinde farklılıklar tespit edilmiştir.



 [a1]Özette araştırma deseni, verilerin nasıl toplandığı, nasıl analiz edildiği ayrıntılı olarak yazılmalı.

Kaynakça

  • Arıcı, A. F. ve Ungan, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazılı anlatım çalışmalarının bazı yönlerden değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 317 – 328.
  • Çetin, A. (2013). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama düzeyleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Göçer, A. (2007). Türkçe Öğretimi, Niğde: Öncü Kitap.
  • Harmankaya , T. (2010) İlköğretim okulu birinci sınıf öğrencilerinin görsel algı düzeyleri ile yazım hatalarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Karabuğa, H. (2011) Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım çalışmalarında noktalama işaretlerini ve yazım kurallarını kullanabilme düzeyleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Karagül, S. (2010) İlköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi öğretim programında belirtilen yazım ve noktalama kurallarını uygulayabilme düzeyi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2006). İlköğretim Türkçe dersi 6, 7, 8. sınıflar öğretim programı, Ankara.
  • Tekşen, K. (2010). Kültür aktarımında yazılı anlatımın rolü. Tübar, 27, 595 - 619.
  • Türk Dil Kurumu. (2005).Türkçe Sözlük (10. bs.) Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Türk Dil Kurumu. (2005) Yazım Kılavuzu (24. bs.). Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Uludağ, E. (2002). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazım ve noktalama
  • kurallarını uygulama beceri düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), 97-114.
  • Yangın, B. (2002). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, Mersin: Dersal Yayıncılık.
  • Yılmaz, O. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Erzincan örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 167-178.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdoğan Uludağ

Derya Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Uludağ, E., & Yıldırım, D. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Bazı Noktalama İşaretlerini ve Yazım Kurallarını Uygulayabilme Düzeyleri (İstanbul Örneği). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 319-342. https://doi.org/10.17556/jef.72765