This study aims to investigate the effect of the Problem
Solving Skills Training Program on the decision-making skills of 5-6-year-old
children. In the study, the
pre-test/post-test experimental design with a control group was used. 5-6-year-old
50 (25 experimental/25 control) preschool children participated in the study.
At the beginning stage of the investigation process, the pre-test was applied
to the children both in the experimental and control groups. Then, problem-solving
skills training program was administered to the children in the experimental
group three times a week for 5 weeks. Decision Making Skills Assessment
Tool-Children Form was used for data collection. Analysis of Covariance
(ANCOVA) was used in pre-test and post-test comparison. The study showed that
the difference between the decision-making skills scores of the experimental
group and the control group was significant (p<0,5). Based on these
findings, some suggestions are offered to researchers and educators to develop
the decision-making skills of preschool children.
Decision making problem solving preschool children training program
Bu çalışmanın amacı Problem Çözme Becerileri Eğitim Programının okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocukların karar verme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada öntest-sontest-kalıcılık testi kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmaya anaokuluna devam eden 5-6 yaş grubunda 50 çocuk (25 deney, 25 kontrol) katılmıştır. Uygulama sürecinin ilk aşamasında deney ve kontrol grubundaki çocuklara ön test uygulaması yapılmıştır. Daha sonra deney grubundaki çocuklara 5 hafta boyunca haftada 2 kez Problem Çözme Becerileri Eğitim Programı uygulanmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen Karar Verme Becerileri Değerlendirme Aracı-Çocuk Formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ön test puanlarının karşılaştırılmasında bağlı örneklemler t testi ve ön test-son test ve kalıcılık testi karşılaştırmalarında ise tekrarlı ölçümler için ANOVA kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda deney ve kontrol grubundaki çocukların karar verme becerileri puanları arasında anlamlı farklılık olduğu (p<0,05) bulunmuştur. Eğitim programının kalıcılığına ilişkin yapılan kalıcılık testi sonucunda, eğitim programının etkisinin devam ettiği saptanmıştır (p>,05). Bu bulgular ışığında çocukların karar verme becerilerini geliştirmek için araştırmacı ve eğitimcilere bazı önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |