Smartphones have undeniably taken a pivotal role in our daily lives. With their outstanding features, these smart devices have a highly varying application infrastructure. Considering language learning, the use of this application infrastructure has opened new doors of opportunities for both instructors and students. The aim of this 4 week-long study was to examine the impact made by the use of smartphones on the students’ perceptions with regards to EFL vocabulary learning. A quasi-experimental research design was implemented to find the changes in the perceptions of the students. The results revealed that the use of smartphones can aid EFL vocabulary learning. Further, the students’ perceptions were positive.
EFL vocabulary learning mobile application smartphones students’ perceptions
Akıllı telefonlar, yadsınamayacak derecede günlük hayatımızda çok önemli
bir rol almıştır. Öne çıkan özellikleri ile bu akıllı cihazlar son derece
değişken bir uygulama altyapısına sahiptir. Dil öğrenimi göz önüne alındığında,
bu uygulama altyapısının kullanılması hem eğitmenler hem de öğrenciler için
yeni kapılar aralamıştır. Dört hafta süren bu çalışma, EFL kelime öğrenimi
açısından akıllı telefonların kullanımının öğrencilerin algıları üzerindeki
etkinliğini incelemeyi amaçlanmıştır. Öğrencilerin algılarındaki değişimlerin
bulunması amacıyla yarı deneysel bir araştırma deseni uygulanmıştır. Elde
edilen sonuçlar, akıllı telefonların kullanılmasının EFL kelime öğrenimine
yardım edebileceğini göstermiştir. Ayrıca, öğrencilerin algıları olumludur.
Akıllı telefon EFL kelime öğrenimi mobil uygulama öğrenci algısı
Bölüm | Bu Sayıda |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 |