Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STUDENTS’ SKILL FULLNES IN USE OF SYNTAX AND PUNCTATION IN MIDDLE SCHOOL GRADES

Yıl 2002, Cilt: 4 Sayı: 1, 97 - 114, 01.06.2002

Öz

This study determines the levels of success in using grammar, punctuation and syntax skills at the middle school level. The sample consists of all the students from grades 6, 7 and 8 in two different elementary schools. The students are asked to write an essay and the writings are examined on syntax, punctiation and grammar. Descriptive results are shown as percentages and frequencies. Analysis of data reveals that there are severe problems in using these skills.

Kaynakça

  • Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım Ankara: Akçağ Yayınları. Bülbül, A. R. (2000). Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri Konya: Nobel Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2002). Türkçe Öğretimi (4. bs.) Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Göğüş, B. (1978). Ortaokullarda Türkçe ve Yazın Eğitimi Ankara: Gül Yayınevi.
  • image
  • Göker, O. (1996). Uygulamalı Türkçe Bilgileri I İstanbul: MEB. Yayınları. Kocaoluk, M. Ş., Kocaoluk, F. (2002). İlköğretim Okulu Programı 2002 İstanbul:
  • Kocaoluk Yayınevi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2000). İlköğretim Okulu Türkçe-Yazı Programı 6-7-8.
  • Sınıf İstanbul: MEB. Basımevi.
  • Türk Dil Kurumu. (2000). İmlâ Kılavuzu Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. Kantemir, E. (1997). Yazılı ve Sözlü anlatım Ankara: Engin Yayınevi.
  • Kavcar, C. Sever, S. ve Oğuzkan, F. (2001). Türkçe Öğretimi Ankara: Engin Yayınevi.
  • Korkmaz, Z., Akalın, M., Ercilasun, A. B., Gülensoy, T., Zülfikar, H., Parlatır, İ., Birinci, N. (1995). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri (4. bs.) Ankara: Yükseköğretim Kurulu Matbaası.
  • Sağır, M. (2002). Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sağır, M. (1995). Bazı Yazım Yanlışları ile Anlatım Bozukluklarının Sorumluları, Türk Dili, Sayı: 513, 238-245.
  • Sever, S. (2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme Ankara: Anı Yayıncılık,
  • Temur, T. (2001). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı anlatım Beceri Düzeyleri ile Okul Başarısı Arasındaki İlişkisi, Basılmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi.
  • Türk Dil Kurumu. (1998). Türkçe Sözlük (9. bs.) Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Vural, M. (2003). İlköğretim Okulu Programı 2003-2004 Erzurum: Yakutiye Yayıncılık.
  • Yıldızlar, M. (1994). Özel ve Resmî İlköğretim Okulları 1. Kademe 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Hataları, Basılmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZIM VE NOKTALAMA KURALLARINI UYGULAMA BECERİ DÜZEYLERİ

Yıl 2002, Cilt: 4 Sayı: 1, 97 - 114, 01.06.2002

Öz

Bu çalışmada ilköğretim okullarının ikinci kademesindeki öğrencilerin yazım kuralları ve noktalama işaretlerini kullanma beceri düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Bunun için Erzincan il merkezinde bulunan iki ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören öğrencileri üzerinde yazılı anlatım uygulamaları yapılarak, yazım kurallarına uyma ve noktalama işaretlerini kullanma becerileri incelenmiştir. Elde edilen veriler yüzde ve frekans üzerinden değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazım ve noktalama kuralları becerilerinde ciddî problemler olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım Ankara: Akçağ Yayınları. Bülbül, A. R. (2000). Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri Konya: Nobel Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2002). Türkçe Öğretimi (4. bs.) Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Göğüş, B. (1978). Ortaokullarda Türkçe ve Yazın Eğitimi Ankara: Gül Yayınevi.
  • image
  • Göker, O. (1996). Uygulamalı Türkçe Bilgileri I İstanbul: MEB. Yayınları. Kocaoluk, M. Ş., Kocaoluk, F. (2002). İlköğretim Okulu Programı 2002 İstanbul:
  • Kocaoluk Yayınevi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2000). İlköğretim Okulu Türkçe-Yazı Programı 6-7-8.
  • Sınıf İstanbul: MEB. Basımevi.
  • Türk Dil Kurumu. (2000). İmlâ Kılavuzu Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. Kantemir, E. (1997). Yazılı ve Sözlü anlatım Ankara: Engin Yayınevi.
  • Kavcar, C. Sever, S. ve Oğuzkan, F. (2001). Türkçe Öğretimi Ankara: Engin Yayınevi.
  • Korkmaz, Z., Akalın, M., Ercilasun, A. B., Gülensoy, T., Zülfikar, H., Parlatır, İ., Birinci, N. (1995). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri (4. bs.) Ankara: Yükseköğretim Kurulu Matbaası.
  • Sağır, M. (2002). Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sağır, M. (1995). Bazı Yazım Yanlışları ile Anlatım Bozukluklarının Sorumluları, Türk Dili, Sayı: 513, 238-245.
  • Sever, S. (2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme Ankara: Anı Yayıncılık,
  • Temur, T. (2001). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı anlatım Beceri Düzeyleri ile Okul Başarısı Arasındaki İlişkisi, Basılmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi.
  • Türk Dil Kurumu. (1998). Türkçe Sözlük (9. bs.) Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Vural, M. (2003). İlköğretim Okulu Programı 2003-2004 Erzurum: Yakutiye Yayıncılık.
  • Yıldızlar, M. (1994). Özel ve Resmî İlköğretim Okulları 1. Kademe 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Hataları, Basılmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Erdoğan Uludağ

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uludağ, E. (2002). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZIM VE NOKTALAMA KURALLARINI UYGULAMA BECERİ DÜZEYLERİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 97-114.