In this study, considering gender and program enrolled, it is investigated to the ability of the use of conjunctions such as “de, da” and “ki” and the question suffixes such “mı, mi” within text forms by hearing the student-teachers, in which they are attending to the second class of Education Faculty. The sampling consists of 156 boys and 95 girls as total 251 stu- dents. “The identify scale of the ability level of the use of the syntax” is used as the data source. From the data analysis, it is determined that there is a significant difference among the student-teachers in terms of program group and gender groups by level of the achieve- ment of the usage of the conjunctions such as “de, da” and “ki” and the question suffixes such as “mı, mi”.
Bu araştırmada eğitim fakültesi ikinci sınıf öğrencilerinin işitme yoluyla metin oluştururken yazım kurallarından “de, da” ve “ki” bağlacı ile “mı, mi” soru ekini uygulama becerileri, kayıtlı oldukları program ve cinsiyete göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, ikinci sınıfa devam eden 156 erkek, 95 kız olmak üzere toplam 251 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen Adaylarının Bazı Yazım Kurallarını Uygulama Beceri Düzeyi Tespit Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda Eğitim Fakültesi ikinci sınıf öğrencilerinin, kayıtlı oldukları programa ve cinsiyete göre “de, da” ve “ki” bağlacı ile “mı, mi” soru ekini uygulama beceri düzeylerinin farklılık gösterdiği bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 4 Sayı: 2 |