Bu çalışmada farklı okullardaki ana sınıfı öğrencileri ile ilköğretim 1. sınıf öğrenci-lerinin canlı ve cansız kavramlarını anlama düzeyleri araştırılmıştır. Canlı ve cansızlara ait resimler bir sayfalık anket ile öğrencilere gösterilmiş ve böylece öğrencilerin okullarında aldıkları bilgi ve bu bilgiyi kullanma yetenekleri ölçülmüştür. Bu yolla farklı seviyelerdeki öğrencilerin zihinlerinde canlı ve cansız kavramlarının doğru bir şekilde oluşup oluşmadığı araştırılmıştır. SPSS 11.0 paket programı yardımıyla elde edilen analiz sonuçları değerlendi-rilerek, müfredatta bulunan canlı ve cansız kavramlarının daha iyi öğretilebilmesine ışık tutacağı kanısıyla bazı önerilerde bulunulmuştur.
In this study, understanding levels of live and non-live concepts of kindergarten and first year primary school students from different schools have been studied. Live and non-live pictures have been presented to the students as a one-sheet questionnaire and the answers indicating their understandings involved live and non-live concepts have been investigated. The data were analyzed by using SPSS 11.0 software. Students’ conceptions of live and non- live concepts have been identified and some suggestions were proposed for better teaching of live and non-live concepts covered in the curriculum.
Live non-live understanding kindergarten 1st grade primary education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 5 Sayı: 2 |