Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE SKILLS OF CHOOSING AND PLANING TEACHING METHODS OF STUDENT TEACHERS IN ERZINCAN EDUCATION FACULTY

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 1, 79 - 90, 01.06.2004

Öz

This study was applied to 166 third year student teachers of primary school at Erzincan Education Faculty of Atatürk University. The study was performed during Science Teaching I courses. The aim of this study was to determine the students ability to employ proper teaching methods the concepts and to create appropriate lessons plan for these methods. The student teachers were asked to plan a lesson and select teaching methods for lesson. A descriptive analysis of methods they used and rated lesson plan scores were carried out and evaluated. As a result, the research participants used: 36,75 % collaborative teaching methods, 16,87 % drama , 15,66 % 5E discovery teaching method , 17,47 % direct instruction method and 13,25 % some other teaching methods. Higher scores in good planning were classified as : 32,75 % in collaborative teaching method, 41,42 % in drama , 53,84 % in 5E and 6,67 % in direct instruction method.

Kaynakça

  • Ayas, A., 1995. Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: İki çağdaş Yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi 11: 149-155.
  • Çepni S.,Özbay Y. ve Ayas A., 1994. Eğitim araştırmalarında kullanılan metotlar üzerine tartışma. Akademik Yorum, Bahar/N. 6 , 41-44.
  • Dindar H. ve Yaman s., 2002. Öğretmenlerin İlköğretimde 4. ve 5. sınıflarda fen bilgisi derslerinde öğretim yöntemlerini kullanma durumları, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi (10-1), 103-108.
  • Ergün M., ve Özdaş A., 1997. Öğretim İlke ve Yöntemleri: Kaya Matbaacılık,
  • İstanbul.
  • Joyce B. and Weil M, 1996. Models of teaching, 89, 343, 405, USA. Hawe A. and Jones L., 1998. Engaging Children in Scence. 114, 231.
  • Kaptan F. ve Karadağ H., 1999. Yeni Bir Fen Eğitimi Modeline Doğru, TED Ankara Koleji Vakfı Özel İlköğretim Okulu ve Lisesi Bilim Şenliği 10-12 Haziran.
  • Küçük, Mehmet M. ve diğerleri (2002 Van'da görev yapan 76 fen bilgisi öğretmenine fen bilgisi dersinde kimya içerikli konuları işlediklerinde uyguladıkları yöntem ve teknikleri V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 16-18 Eylül. http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek- 5/b_kitabi/PDF/ Kimya/Bildiri/t169DA.pdf
  • Nakiboğlu C., 2001. “Maddenin Yapısı” Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21(3),131-143.
  • M.E.B., 2000. İlköğretim Okulu Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı.
  • Meyer, H. Tbachnıck, B. R.,Hewson, P. W., Lemberger, J. and Park, H., 1999.
  • Relationship between prospective elemantary teachers’ classroom pratice and their conceptions of biology and of teaching science . Science Education , 83 (3, 323-346).
  • Reece, L. and Walker, S., 1997. Teaching training learning. Business Education Publishhers, 602, British.
  • Tekin, H., 2000. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Mars Matbaası, Ankara s. 232- 236.
  • Turgut F., Baker D., Cunningham R.and Piburn M., 1997. İlköğretim Fen Öğretimi.
  • YÖK/DÜNYA BANKASI, 01-012.

ERZİNCAN EĞİTİM FAKÜLTESİNDE ÖĞRENİM GÖRMEKTE OLAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ YÖNTEM SEÇME VE DERSİ PLANLAMA BECERİLERİ

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 1, 79 - 90, 01.06.2004

Öz

Bu araştırma Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 166 üçüncü sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırma Fen Bilgisi Öğretimi-I dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının ders içeriğine göre öğretim yöntemlerini seçebilme ve seçtiği yönteme göre dersi planlayabilme becerilerini tespit etmektir. Çalışmaya katılan öğrencilerden, Fen bilgisi alanına ait bir konuyu şimdiye kadar öğrenmiş oldukları herhangi bir öğretim yöntemiyle planlamaları istenmiştir. Öğrencilerin seçmiş oldukları öğretim yöntemleri ve buna göre planlama becerileri değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, çalışmaya katılan öğrencilerin %36,75’i işbirlikli, %16,87’si drama ve rol yapma, %15,66’sı 5E, %17,47’si düz anlatım ve %13,25’i diğer öğretim yöntemlerini kullanmışlardır. Bu öğretim yöntemlerindeki çok iyi kabul edilen planlama becerileri ise şöyledir: İşbirlikli öğretim yönteminde %32.75; drama ve rol yapma öğretim yönteminde %46,42; 5E öğretim yönteminde % 53,84 ve düz anlatım yönteminde ise % 6,67 olarak tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ayas, A., 1995. Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: İki çağdaş Yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi 11: 149-155.
  • Çepni S.,Özbay Y. ve Ayas A., 1994. Eğitim araştırmalarında kullanılan metotlar üzerine tartışma. Akademik Yorum, Bahar/N. 6 , 41-44.
  • Dindar H. ve Yaman s., 2002. Öğretmenlerin İlköğretimde 4. ve 5. sınıflarda fen bilgisi derslerinde öğretim yöntemlerini kullanma durumları, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi (10-1), 103-108.
  • Ergün M., ve Özdaş A., 1997. Öğretim İlke ve Yöntemleri: Kaya Matbaacılık,
  • İstanbul.
  • Joyce B. and Weil M, 1996. Models of teaching, 89, 343, 405, USA. Hawe A. and Jones L., 1998. Engaging Children in Scence. 114, 231.
  • Kaptan F. ve Karadağ H., 1999. Yeni Bir Fen Eğitimi Modeline Doğru, TED Ankara Koleji Vakfı Özel İlköğretim Okulu ve Lisesi Bilim Şenliği 10-12 Haziran.
  • Küçük, Mehmet M. ve diğerleri (2002 Van'da görev yapan 76 fen bilgisi öğretmenine fen bilgisi dersinde kimya içerikli konuları işlediklerinde uyguladıkları yöntem ve teknikleri V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 16-18 Eylül. http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek- 5/b_kitabi/PDF/ Kimya/Bildiri/t169DA.pdf
  • Nakiboğlu C., 2001. “Maddenin Yapısı” Ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Kullanılarak Kimya Öğretmen Adaylarına Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21(3),131-143.
  • M.E.B., 2000. İlköğretim Okulu Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı.
  • Meyer, H. Tbachnıck, B. R.,Hewson, P. W., Lemberger, J. and Park, H., 1999.
  • Relationship between prospective elemantary teachers’ classroom pratice and their conceptions of biology and of teaching science . Science Education , 83 (3, 323-346).
  • Reece, L. and Walker, S., 1997. Teaching training learning. Business Education Publishhers, 602, British.
  • Tekin, H., 2000. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Mars Matbaası, Ankara s. 232- 236.
  • Turgut F., Baker D., Cunningham R.and Piburn M., 1997. İlköğretim Fen Öğretimi.
  • YÖK/DÜNYA BANKASI, 01-012.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Demet Yiğit Bu kişi benim

Ali Sülün Bu kişi benim

Paşa Yalçın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yiğit, D., Sülün, A., & Yalçın, P. (2004). ERZİNCAN EĞİTİM FAKÜLTESİNDE ÖĞRENİM GÖRMEKTE OLAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ YÖNTEM SEÇME VE DERSİ PLANLAMA BECERİLERİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 79-90.