Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STUDENTS’ PERCEPTIONS OF ATATURK PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY COURSE

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 2, 71 - 82, 01.12.2004

Öz

Ataturk Principles and Revolutionary History class is offered in all programs in higher education and it is about how the state of Turkish Republic was established, reforms took place, and our near history was shaped. It is important to determine the perception of students on Ataturk Principles and Revolutionary History course to judge the goals and objec- tives of the course. This perception may be generated during the secondary education, or as a common sense during informal social interaction. In this study, an instrument is implemented on 192 freshmen students from Elemen- tary, Turkish, Math and social sciences education programs in Erzincan Education Faculty. The instrument is designed to collect data about students’ perception on the course. Data analysis revealed that the perceptions differ in various programs. However, no difference is observed for gender. Results are concluded in terms of percentage distribution of answers to scale questions.

Kaynakça

  • BAYKARA, T., (1994). Türk İnkılap Tarihi ve Atatürk İlkeleri, İzmir SÖNMEZ, V., (1998). Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu, Ankara
  • MILSON, A. J., (2003). “Öğretmenlerin Karakter Eğitiminde Yetkinlik Duygusun- da Bir Ölçme Aranca Doğru: Karakter Eğitimi Yetkinlik İnancı Skalası
  • (KEYİS) ve Türkçe’ye Uyarlanma Çalışması”, Değerler Eğitimi Dergisi, I/4 (Ekim)
  • ÇEPNİ, S., BACANAK, A., KÜÇÜK, M., (2003). “Fen Eğitiminin Amaçlarında Değişen Değerler: Fen-Teknoloji-Toplum”, Değerler Eğitimi Dergisi, I/4 (Ekim)
  • SENEMOĞLU, N., (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, Ankara

ÖĞRENCİLERİN ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERSİNİ ALGILAMASI

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 2, 71 - 82, 01.12.2004

Öz

Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin hangi şartlarda ortaya çıktığı, yenileşme hareketinin nasıl yapıldığı, en yakın geçmişimizi öğrenmek için Türk Üniversiteleri’nin Fakülte ve Yüksekokulları’nda altmış saatten az olmamak üzere okutulan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin, öğrenci görüşlerine göre yerini tespit etmek, dersin amacını sorgulama açısından önemlidir. Dersin nasıl algılandığı, Ortaöğretim bilgileri çerçevesinde gerçekleşmiş olabileceği gibi, sonradan edinilmiş görüşleri yansıtması bakımından da önemlidir. Bu çalışmada; Erzincan Eğitim Fakültesi Türkçe Bölümü, İlköğretim Bölümü Ma-tematik Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler ile Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalı programlarının birinci sınıfına yeni kayıt yaptıran 192 öğrenciye anket uygulanmıştır. Öğrencilere Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi hakkındaki görüşlerini belirlemek için geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda değişik programlara kayıtlı öğrencilerin Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersini algılamalarının birbirinden ayrı olduğu, cinsiyet ayrılığına dayalı farklılığın olmadığı görülmüştür. Sonuçlar ölçek sorularına verilen cevapların yüzdelik dağılımına göre değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • BAYKARA, T., (1994). Türk İnkılap Tarihi ve Atatürk İlkeleri, İzmir SÖNMEZ, V., (1998). Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu, Ankara
  • MILSON, A. J., (2003). “Öğretmenlerin Karakter Eğitiminde Yetkinlik Duygusun- da Bir Ölçme Aranca Doğru: Karakter Eğitimi Yetkinlik İnancı Skalası
  • (KEYİS) ve Türkçe’ye Uyarlanma Çalışması”, Değerler Eğitimi Dergisi, I/4 (Ekim)
  • ÇEPNİ, S., BACANAK, A., KÜÇÜK, M., (2003). “Fen Eğitiminin Amaçlarında Değişen Değerler: Fen-Teknoloji-Toplum”, Değerler Eğitimi Dergisi, I/4 (Ekim)
  • SENEMOĞLU, N., (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, Ankara
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Fahri Taş Bu kişi benim

Aytekin Sanalan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taş, F., & Sanalan, A. (2004). ÖĞRENCİLERİN ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERSİNİ ALGILAMASI. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 71-82.