Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERZİNCAN EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİLERİNDEN YARARLANMA DÜZEYLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ÖN ARAŞTIRMA

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 1, 47 - 58, 01.06.2005

Öz

Bu çalışma; toplumsal kalkınma sürecinin öncelikli yatırım alanlarından olan eğitimöğretimde giderek yaygınlaşan, bilgisayar ve internet teknolojilerinden öğretmen yetiştiren kurumların yararlanabilirlilik düzeyini belirlemeye yöneliktir. Milli Eğitim Bakanlığının okullarda; Bilgisayar Destekli Eğitim, Elektronik Ortamda Öğrenme, E-Derslik vb. yöndeki çalışmaları Eğitim Fakültelerini bu oluşumun merkezinde yer almaya zorlamaktadır. Öğrenimlerini sürdüren öğretmen adayı öğrencilerin söz konusu teknolojiden istendik düzeyde yararlandırılabilmeleri, gelecek kuşakların bilişim ve iletişim teknolojileri ile, öğretmenin sınıf ortamındaki uyumlu birliktelikleri açısından büyük önem taşımaktadır. İlköğretim öğrencilerinde olumlu ve istendik yönde bilgisayar kullanı m bilinci oluşturmak, öğretmen adaylarının bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanım noktasında bilgili ve donanımlı yetiştirilmeleri ile yakından ilişkilidir. Öğretmen adaylarına bu yönde belli becerileri kazandırmak, geleceğin çağdaş öğretmenlerini dijital eğitim-öğretim ortamında bilişim teknolojilerini kullanım açısından daha etkili kılacaktır. Eğitimde bilgisayar ve internet teknolojilerinin giderek artan kullanımına rağmen, günümüzde bir çok öğretmen ve öğrencinin çeşitli nedenlerle bu teknolojik olanaktan yeterli düzeyde yararlanamadıkları bir gerçektir. Teorik ve uygulamalı bölümden oluşan bu ön araştırmada; Erzincan Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenli ği Ana Bilim Dalı öğrencilerinin, bilgisayar olanaklarından yararlanabilme becerileri değerlendirilmiştir. Ayrıca adayların, bilgisayar ve internet teknolojilerini eğitim amaçlı kullanabilme yönündeki eğilimlerine de vurguda bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., (1999), “İnternet’in Öğretim Sürecinde Kullanımı’’ O.D.T.Ü Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı Bildiriler Kitabı, Sh. 82- 85 Ankara.
  • Alkan, C., (1998), “Bilgisayar Destekli Öğretim Modülleri” Eğitim Bilimleri Fa- kültesi Dergisi Cilt: 21 sayı: 1-2 Sh: 256, Ankara.
  • Amerikan Library Association, 1998 pp7-8. “New Visions” Beyond ALA Goal 2000. Planning Document Chicago: Amerikan Library Association.
  • Arkonaç, S.A., (2001), “Sosyal Psikoloji” Alfa yay. Sh: 150, İstanbul.
  • Avcı, N., (1990), “Kitle kültürü ve Enformatik Cehalet” Rehberlik. Yay. Sh: 39.
  • Ankara.
  • Celkan, H., (1991), “Eğitim Sosyolojisi,” Atatürk Ünv.Yay. Sh: 102, Erzurum. Demirdaş, H., (2001), Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi “Eğitimdeki
  • Değişimin Öğretmen ve Teknolojik Boyutu”, Sh:1-3,Yıl; 2 Sayı:14, An- kara.
  • Dooley, K.,Greule, J., (1998), “Faculty Guidebook to Distance Learning”Collage Station.TX; Department of Education, Texas Üniversity press.
  • Dorris, E., (1991), “Doing What Scientist Do.Children Learn to Investigate Their World.” N.H: Heinemann.
  • Duman, A., (1998), “İnternet Öğrenim ve Eğitim Üzerine Bir Deneme”, Bilim ve Ütopya. Sh: 64. Ankara
  • Ergün, M., (2003), “İnternet Destekli Eğitim” http://www.egitim.aku.edu.tr/ergün 5 htm.
  • Erkal, M., (1993), “Sosyoloji,” Dergah Yay. Sh:301, İstanbul.
  • Kayakutlu, G., (1998), “Computer World”, Haftalık Bilgi Teknolojileri Gazetesi, Global Sınırlar, Sh: 15-17,Yıl: 9, Sayı: 3, İstanbul.
  • Kıncal, R., (2004), “Öğretmenlik Mesleğine Giriş”, Nobel Yayınevi, Sh: 196, 198 Ankara
  • Temur, S., (2001), “Bilgisayar Teknolojisi ve Kullanım” Çizgi Yay. Sh: 5, Konya. Wright, P. W., (2000), “İntegrating a Multimedia Approach into the Teaching.”
  • pp4-6 University of Alberta.U.S.A.
  • Yeşilyaprak, B., (2002), “Eğitimde Rehberlik Hizmetleri,” Nobel Yay. Sh: 9, An- kara.

A PRE-INVESTIGATION INTENDED TO DETERMINE THE SUFFICIENCY LEVELS OF THE STUDENTS AT ERZINCAN EDUCATION FACULTY, PRIMARY EDUCATION DEPARTMENT IN THE USE OF COMPUTER AND INTERNET TECHNOLOGIES

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 1, 47 - 58, 01.06.2005

Öz

This study aims to determine the utilization levels of computer and internet technolo- gies, becoming widespread day by day, in education which is one of the primary investment areas. The studies and projects of the Ministry of National Education on the computer- assisted education in classrooms, learning in electronic environments, having a computer in each classroom and electronic classrooms requires the teacher training institutions to be in the centre of this process. Making the students of the Faculty of Education be able to use these technologies at the desired level is essential for the harmony between the informatics and communication technologies of future generation and the teachers in classroom. Establishing positive and desired computer-using consciousness in primary and school students is closely related with training prospective teachers as well-informed and equipped enough in this field. Providing teachers with these features would make the future teachers more efficient in edu- cation in terms of using materials and informatics technologies. Despite the increasing use of computer and internet technologies, it is well known that many teachers and students can not utilize these technological opportunities at the desired level. In this study consisted of one theoretical and one applied two parts, the utilization level of computer systems of the students at Erzincan Education Faculty, Primary Education Department was evaluated. Whether teachers have acquired the tendency to use computer and internet technologies for educational purposes was also analyzed.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., (1999), “İnternet’in Öğretim Sürecinde Kullanımı’’ O.D.T.Ü Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı Bildiriler Kitabı, Sh. 82- 85 Ankara.
  • Alkan, C., (1998), “Bilgisayar Destekli Öğretim Modülleri” Eğitim Bilimleri Fa- kültesi Dergisi Cilt: 21 sayı: 1-2 Sh: 256, Ankara.
  • Amerikan Library Association, 1998 pp7-8. “New Visions” Beyond ALA Goal 2000. Planning Document Chicago: Amerikan Library Association.
  • Arkonaç, S.A., (2001), “Sosyal Psikoloji” Alfa yay. Sh: 150, İstanbul.
  • Avcı, N., (1990), “Kitle kültürü ve Enformatik Cehalet” Rehberlik. Yay. Sh: 39.
  • Ankara.
  • Celkan, H., (1991), “Eğitim Sosyolojisi,” Atatürk Ünv.Yay. Sh: 102, Erzurum. Demirdaş, H., (2001), Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi “Eğitimdeki
  • Değişimin Öğretmen ve Teknolojik Boyutu”, Sh:1-3,Yıl; 2 Sayı:14, An- kara.
  • Dooley, K.,Greule, J., (1998), “Faculty Guidebook to Distance Learning”Collage Station.TX; Department of Education, Texas Üniversity press.
  • Dorris, E., (1991), “Doing What Scientist Do.Children Learn to Investigate Their World.” N.H: Heinemann.
  • Duman, A., (1998), “İnternet Öğrenim ve Eğitim Üzerine Bir Deneme”, Bilim ve Ütopya. Sh: 64. Ankara
  • Ergün, M., (2003), “İnternet Destekli Eğitim” http://www.egitim.aku.edu.tr/ergün 5 htm.
  • Erkal, M., (1993), “Sosyoloji,” Dergah Yay. Sh:301, İstanbul.
  • Kayakutlu, G., (1998), “Computer World”, Haftalık Bilgi Teknolojileri Gazetesi, Global Sınırlar, Sh: 15-17,Yıl: 9, Sayı: 3, İstanbul.
  • Kıncal, R., (2004), “Öğretmenlik Mesleğine Giriş”, Nobel Yayınevi, Sh: 196, 198 Ankara
  • Temur, S., (2001), “Bilgisayar Teknolojisi ve Kullanım” Çizgi Yay. Sh: 5, Konya. Wright, P. W., (2000), “İntegrating a Multimedia Approach into the Teaching.”
  • pp4-6 University of Alberta.U.S.A.
  • Yeşilyaprak, B., (2002), “Eğitimde Rehberlik Hizmetleri,” Nobel Yay. Sh: 9, An- kara.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Mustafa Akın Bu kişi benim

Arif Baştuğ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akın, M., & Baştuğ, A. (2005). ERZİNCAN EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİLERİNDEN YARARLANMA DÜZEYLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ÖN ARAŞTIRMA. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 47-58.