Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FACULTY OF SCIENCES AND ARTS STUDENT’S PROFILES AND FACTORS THAT THEY BELIEVE TO EFFECT THEIR SUCCESS; K.S.Ü. SAMPLE

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 69 - 81, 01.12.2006

Öz

The aim of this study is to determine profiles of university students and factors that the effect their success. With this aim, the rewiev of literature on the subject has been concluded and a poll which include 15 open-end and 13 close-end question has been applied to 141 randomly selected students from Science departments of K.S.Ü. Faculty of Sciences and Arts. According to findings which obtained form this research, students of Faculty of Sciences and Arts were medium income level and their success effected most of environment and economic reasons have been determined. Achievement of these students may be increased by supporting them giving opportunity and economical aid.

Kaynakça

  • DİE. (2005). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması Sonuçları, http://www.die.gov.tr/TURKISH/SONIST/HHBilisim/k_161105.xls.
  • Kaya, A. ve Büyükkasap, E., (2005) Fizik Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Profilleri, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Endişeleri: Erzurum Örneği,Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:12, No:2, 367-380.
  • Koç, M., Avşaroğlu, S. ve Sezer, A. (2005). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Online Dergi.
  • Kirkman, C. (1993). Computer experiance and attitudes of 12-year old students: Implications for the UK National Curriculum. Journal of Computer Assisted Learning, 7, 187–194.
  • Okul Başarısı-I. (2006).
  • www.psikoloji.gen.tr/modules.php?name=News&file=print&sid=51.
  • Oklun, S. ve Altun, A. (2003). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar deneyimleri ile uzamsal düşünme ve geometri başarıları arasındaki ilişki. TOJET, 2 (4), 13–18.
  • Özbay, G. (1997). Üniversite öğrencilerinin sorunlarına yönelik 1982-92’de yayınla- nan araştırmalara ilişkin değerlendirme ve yorumlama. Türk Psikoloji Der- gisi, 12(39),18–27.
  • Özgüven, İ. E. (1974). Üniversite öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen zi- hinsel olmayan faktörler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 28–35.
  • Özgüven, İ. E. (1998). Bireyi tanıma teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara.
  • Şenses, F. (2005). ODTÜ İktisat bölümü öğrenci profili-yeniden. ODTÜ Gelişme Dergisi, 32 (1), 185–198.
  • Topkaya, İ. Serbes, Ş. (2005). Meslek ve eğitim düzeyleri bakımından farklılık gös- teren velilerin çocukları için tercih ettikleri spor branşları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1(1–2, 36–42).
  • Uluğ, F. (1990). Okulda başarı, Remzi kitapevi, 3. Basım.

FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PROFİLLERİ VE BAŞARILARINI ETKİLEDİĞİNE İNANDIKLARI FAKTÖRLER; K.S.Ü. ÖRNEĞİ

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 69 - 81, 01.12.2006

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin profilleri ve başarılarına etki eden faktörleri belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda gerekli literatür taraması yapılarak K.S.Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Fen Bölümlerinden rast gele seçilmiş 141 öğrenciye, 15 açık uçlu, 13 kapalı uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin orta gelir düzeyinde oldukları ve başarısını en çok ortam ve ekonomik sebeplerin etkilediği tespit edilmiştir. Bu öğrencilere gerekli (fiziki ve sosyal) ortam ve ekonomik destek sağlanarak (burs, kredi vb.) başarıları arttırılabilir.

Kaynakça

  • DİE. (2005). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması Sonuçları, http://www.die.gov.tr/TURKISH/SONIST/HHBilisim/k_161105.xls.
  • Kaya, A. ve Büyükkasap, E., (2005) Fizik Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Profilleri, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Endişeleri: Erzurum Örneği,Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:12, No:2, 367-380.
  • Koç, M., Avşaroğlu, S. ve Sezer, A. (2005). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Online Dergi.
  • Kirkman, C. (1993). Computer experiance and attitudes of 12-year old students: Implications for the UK National Curriculum. Journal of Computer Assisted Learning, 7, 187–194.
  • Okul Başarısı-I. (2006).
  • www.psikoloji.gen.tr/modules.php?name=News&file=print&sid=51.
  • Oklun, S. ve Altun, A. (2003). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar deneyimleri ile uzamsal düşünme ve geometri başarıları arasındaki ilişki. TOJET, 2 (4), 13–18.
  • Özbay, G. (1997). Üniversite öğrencilerinin sorunlarına yönelik 1982-92’de yayınla- nan araştırmalara ilişkin değerlendirme ve yorumlama. Türk Psikoloji Der- gisi, 12(39),18–27.
  • Özgüven, İ. E. (1974). Üniversite öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen zi- hinsel olmayan faktörler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 28–35.
  • Özgüven, İ. E. (1998). Bireyi tanıma teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara.
  • Şenses, F. (2005). ODTÜ İktisat bölümü öğrenci profili-yeniden. ODTÜ Gelişme Dergisi, 32 (1), 185–198.
  • Topkaya, İ. Serbes, Ş. (2005). Meslek ve eğitim düzeyleri bakımından farklılık gös- teren velilerin çocukları için tercih ettikleri spor branşları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1(1–2, 36–42).
  • Uluğ, F. (1990). Okulda başarı, Remzi kitapevi, 3. Basım.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Mehmet Çitil Bu kişi benim

Esin İspir Bu kişi benim

Ömer Söğüt Bu kişi benim

Erdoğan Büyükkasap Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çitil, M., İspir, E., Söğüt, Ö., Büyükkasap, E. (2006). FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PROFİLLERİ VE BAŞARILARINI ETKİLEDİĞİNE İNANDIKLARI FAKTÖRLER; K.S.Ü. ÖRNEĞİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 69-81.