In this study, the effect of story map method on improving of reading com- prehension skills of a student having lack of reading comprehension. The study was carried out on a student, suitably selected according to the aim of the study, in sev- enth class. The selected student was required to read the passages which are suitable to his level in Turkish text book. He was asked totally six questions including 3 basic and 3 deep comprehension questions. He was required to read the sub-class level reading passages because he had difficulty in reading and he was required to answer the questions about each reading passages. In the result of assessment done before application, it was determined that the student’s reading comprehension level is %13 in the 7thclass level, %20 in the 6thclass level and %50 in the 5thclass level. The teaching was started at the level of 5thclass in order to improve the student’s reading comprehension skills. It was seen that there was an improvement in student’s reading comprehension skills in the result of teaching lasting 2.5 months with the method of story map.
Story map method reading comprehension reading compre- hension skill.
Bu araştırmada okuduğunu anlama güçlüğü olan bir öğrencinin, okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede hikâye haritası yönteminin etkisi incelenmiştir. Araştırma ilköğretim 7. sınıftan araştırmanın amacına uygun olarak seçilen bir öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak seçilen öğrenciye, Türkçe ders kitabından düzeyine uygun olarak seçilen metinler okutulmuş, okutulan metin ile ilgili 3 tane basit anlama, 3 tane de derinlemesine anlama olmak üzere toplam 6 tane okuduğunu anlama sorusu sorulmuştur. Öğrenci metni anlamada zorlandığı için alt sınıf düzeylerinden metinler okutulmuş, her metin ile ilgili okuduğunu anlama sorularını cevaplaması istenmiştir. Uygulama öncesi yapılan değerlendirme sonucunda öğrencinin okuduğunu anlama düzeyinin 7. sınıf seviyesinde %13, 6. sınıf seviyesinde %20 ve 5. sınıf seviyesinde %50 olduğu tespit edilmiştir. Öğrencinin okuduğunu anlama becerilerinin geliştirmek için sunulacak öğretime 5. sınıf seviyesinden başlanmıştır. Hikâye haritası yöntemiyle 2.5 ay devam eden öğretimin soncunda öğrencinin okuduğunu anlama becerilerinde gelişme olduğu görülmüştür.
Hikâye haritası yöntemi okuduğunu anlama okuduğunu anlama becerisi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 2 |