Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Some Visuals That Can Be Utilized For Making The Sound Understand Intuitively It In Primary Reading And Writing Education

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 91 - 106, 01.06.2010

Öz

After “sound based sentence method” has been fundemental in primary reading and writing education, one of the problems about teaching sound is activities for making sound perceivable and introducing it. Some problems are experienced while some of them are in toruble with being creative about “visual reading and presentation”, which is one of the most effective activity for making sound perceivable and introducing it. Some teachers are imitating one another or complaining of not to find alternative sources. Visualisation, which is an indispensable approach in teaching and learning, has deep impact on students. As this fact is apparent, visualisation can not be utilized sufficiently in Turkish Education System while there are some troubles with how it can be utilized more effectively. This study aims to contribute to the solution of this problem is.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2005). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Pegem A Yay., Ankara. Alperen, N. (2001). Türkçe İlkokuma ve Yazma Eğitimi Rehberi. Alperen Yay.,
  • Ankara.
  • Aslan, C., Sever, S., Kaya, Z. (2006). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. Morpa Kültür Yay., İstanbul.
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). İlkokuma Yazma Öğretimi. Nobel Yayın Dağ., Ankara. Büyükkaragöz S., Çivi C. (1998). Genel Öğretim Metotları. Öz Eğitim Yay., İstan-
  • bul.
  • Cemaloğlu, N. (2001). İlkokuma-Yazma Öğretimi. Nobel Yayınları, Ankara.
  • Çelenk, S. (2006). Etkinlik Temelli İlk Okuma ve Yazma Öğretimi. Morpa Kültür Yay., İstanbul.
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Yargıcı Matbaası, Ankara. Güleryüz, H. (2004). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Pegem A Yay., Ankara.
  • Güneş, F. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma. Nobel Ya- yın Dağıtım, Ankara.
  • Keskinci, Ş. (2006). Uygulamalı Okuma Yazma Öğretimi. Kök Yay., Ankara. Keskinkılıç, K. (2002). İlkokuma Yazma Öğretimi. Nobel Yayın Dağ., Ankara. Keskinkılıç, K., Keskinkılıç, S. B. (2005). Türkçenin Temel Becerileri ve Ses Te-
  • melli Cümle Yöntemi ile İlkokuma Yazma Öğretimi. Asil Yayın Dağıtım,
  • Ankara.
  • Öz, M. F. (1999). Uygulamalı İlkokuma Yazma Öğretimi. Anı Yay., Ankara. Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem A Yay.,
  • Ankara.
  • Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Da-
  • ğıtım, Ankara.
  • Yılmaz, Z. A. (2006). İlk Okuma Yazma Öğretimi Uygulama Örnekleriyle. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Yılmaz, Z. A. (2007). Sınıf Öğretmenlerine Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

İlk Okuma Yazma Öğretiminde Sesi Sezdirmeye Yönelik Olarak Yararlanılabilecek Bazı Görseller

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 91 - 106, 01.06.2010

Öz

İlk okuma yazma öğretiminde “Ses temelli cümle yöntemi”nin esas alınmasından sonra, sesin hissettirilmesi ve tanıtılmasına yönelik yapılabilecek uygulamalar, seslerin öğretiminde karşılaşılan sorunlardan biri hâline gelmiştir. Seslerin hissettirilmesi ve tanıtılmasında en etkili uygulamalardan olan “görsel okuma ve sunu” konusunda bazı sorunlar yaşanmaktadır. Öğretmenlerin bazıları yaratıcı olmada bazıları da sunu hazırlamada sıkıntı çekmektedirler; bazı öğretmenler de ya birbirlerini taklit etmekte ya da alternatif bulamamaktan yakınmaktadırlar. Öğretme ve öğrenme yaklaşımlarında eğitimin vazgeçilmezi olan görsellik, özellikle öğrenmede çok kalıcı izler bırakmaktadır. Bu gerçek apaçık ortada iken, Türk eğitiminde, görsellikten yeterince yararlanılamadığı gibi, nasıl yaralanılabileceği konusunda da sorunlar gözlenmektedir. Bu çalışma, bu sorunun çözümüne katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2005). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Pegem A Yay., Ankara. Alperen, N. (2001). Türkçe İlkokuma ve Yazma Eğitimi Rehberi. Alperen Yay.,
  • Ankara.
  • Aslan, C., Sever, S., Kaya, Z. (2006). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. Morpa Kültür Yay., İstanbul.
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). İlkokuma Yazma Öğretimi. Nobel Yayın Dağ., Ankara. Büyükkaragöz S., Çivi C. (1998). Genel Öğretim Metotları. Öz Eğitim Yay., İstan-
  • bul.
  • Cemaloğlu, N. (2001). İlkokuma-Yazma Öğretimi. Nobel Yayınları, Ankara.
  • Çelenk, S. (2006). Etkinlik Temelli İlk Okuma ve Yazma Öğretimi. Morpa Kültür Yay., İstanbul.
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Yargıcı Matbaası, Ankara. Güleryüz, H. (2004). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Pegem A Yay., Ankara.
  • Güneş, F. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma. Nobel Ya- yın Dağıtım, Ankara.
  • Keskinci, Ş. (2006). Uygulamalı Okuma Yazma Öğretimi. Kök Yay., Ankara. Keskinkılıç, K. (2002). İlkokuma Yazma Öğretimi. Nobel Yayın Dağ., Ankara. Keskinkılıç, K., Keskinkılıç, S. B. (2005). Türkçenin Temel Becerileri ve Ses Te-
  • melli Cümle Yöntemi ile İlkokuma Yazma Öğretimi. Asil Yayın Dağıtım,
  • Ankara.
  • Öz, M. F. (1999). Uygulamalı İlkokuma Yazma Öğretimi. Anı Yay., Ankara. Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem A Yay.,
  • Ankara.
  • Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Da-
  • ğıtım, Ankara.
  • Yılmaz, Z. A. (2006). İlk Okuma Yazma Öğretimi Uygulama Örnekleriyle. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Yılmaz, Z. A. (2007). Sınıf Öğretmenlerine Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Halit Dursunoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dursunoğlu, H. (2010). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Sesi Sezdirmeye Yönelik Olarak Yararlanılabilecek Bazı Görseller. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 91-106.