The research was implemented by using descriptive scanning model for get- ting information. The sample of the research consists of 286 teacher candidates in total from the 1st Class students of the Departments of Turkish Teaching, Classroom Teaching, Primary Mathematics Teaching, Science Teaching, Social Sciences Teaching and Pre-school Teaching of Hendek Teachers College of Sakarya Univer- sity. The data was collected in 2008 and evaluated by using SPSS 14 package pro- grams. As a result of the research, it has been found that the students have miscon- ceptions with respect to the greenhouse effect without an important relation with their disciplines and it has been determined that it is necessary to ensure for the indi- viduals to be more environmentally-conscious by raising the awareness of them on important environmental issues.
Environment Greenhouse Effect Elementary School Teacher Candidates Misconceptions.
Araştırma durum tespitine yönelik betimsel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Sakarya Üniversitesi Hendek Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalları 1. Sınıf öğrencilerinden toplam 286 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler 2008 yılında toplanmış ve SPSS 14 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerde sera etkisi ile ilgili okudukları ana bilim dalı arasında çoğunlukla bir ilişkisi olmaksızın kavram yanılgılarının olduğu bulunmuş ve önemli çevre sorunları konusunda bireylerin bilinçlendirilip çevreye karşı daha duyarlı olmalarını sağlamalarının gerekliliği tespit edilmiştir.
Çevre Sera Etkisi İlköğretim Öğretmen Adayları Kav- ram Yanılgıları.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 1 |