Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Values Visual Arts Education Gain To Individual In Preschool Period

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 187 - 200, 01.06.2010

Öz

 

Art education has an important role in preschool years. Art education includes of activities which support to creativities and developments of children in period of preschool. It is thought that, as the human being changes his perceptions on the external world by the help of art education; he/she becomes more creative, more self- confident, productive and willing to have positive effect upon his social environment. In preschool period, art education relate to self-awareness, social skills- cultural awareness, communication skills which include language, music, movement, drama, art, perceptual motor skills, analytical thinking, problem-solving skills, creative and aesthetic awareness. The aim of this study is to explain values which should be developed by preschool art education. The data in the study were obtained by literature searching within the framework of survey model. As a result of the study, it was determined that the art education in preschool is an educational discipline indispensable in terms of individual, and necessary to lifelong process. It was suggested that the art education in preschool should be given with careful attention.

Kaynakça

  • Armstrong, T. (2000). In Their Own Way: Discovering And Encouragıng Your Child’s Multiple Intelligences. Penguin Putham Inc., New York.
  • Artut, K. (2001). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Aitken, V., Fraser, D., Price, G. (2007). Negotiating The Spaces: Relational Pedagogy And Power İn Drama Teaching. International Journal of Education & the Arts, 8(14). (Online erişim: [9 Temmuz 2010] http://www.ijea.org/v8n14/.)
  • Bigalı, Ş. (1984). Resim Sanatı. Şafak Matbaası, Ankara.
  • Buyurgan, S., Buyurgan, U. (2001). Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Dersal Yayıncılık, Ankara.
  • Campbell, L., Campbell, B., Dickinson, D. (1999). Teaching and Learning Through Multiple Intelligences. Printed in the States of America.
  • Chapman, L. H. (1994). Adventures In Art (Teacher’s Edition). Worccester, Massachusetts: Davis Publications.
  • Edman, I. (1998). Sanat ve İnsan.(Çev:Turhan Oğuzkan), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • Eisner E. W. (1997). Educating Artistic Vision. States of America: The Macmillan Company.
  • Erinç, S. M. (2004). Kültür Sanat Sanat Kültür, Ankara: Ütopya Yayınevi Eyuboğle, B.R. (1986). Resme Başlarken, Ankara: Olgaç Basımevi
  • Freud, S. (1999). Sanat ve Edebiyat (Çev: Emre Kapkın, Ayşen Tekşen Kapkın).
  • İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Gökaydın, N. (1996). Amaç, Çocuğun Ve Gencin Yaratıcı Gücünü Ve Estetik Sezgi- sini Geliştirmek Olmalıdır. Milli Eğitim, 131, 28.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınları. Kehnemuyi, Z. (2001). Çocuğun Görsel Sanat Eğitimi, Yapı Kredi Yay., İstanbul. Kellogg, R. (1967). Rhoda Kellogg Child Art Collection. Washington: Microcard
  • Editions, Inc. Available online: <http://www.early-pictures.ch/kellogg/
  • Kellogg_Introduction.pdf > Retrieved on April, 2010.
  • Kırışoğlu, O.T. (2009). Sanat, Kültür, Yaratıcılık, Ankara: Pegem A Yayıncılık Kirazoğlu, Z. (2000). Ünitelere Göre Hazırlanmış Oyunlar. Bursa: Ezgi Kitabevi
  • Yayınları.
  • Leppert, R. (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü (Çev: İsmail Türkmen), İstanbul: Ayrıntı Yayıncılık.
  • Lowenfeld, V. (1978). Creative and Mental Growth, New York: The Macmillan Company. Available online: <http://www.d.umn.edu/~jbrutger/ Lowenf.html> Retrieved on April, 2010.
  • Michael, J.A. (1983). Art And Adolessence. New York: Teachers College Press. NAEA. (1994). The National Visual Arts Standarts. 1916 Association Drive, Reston
  • Va 20191-1590.
  • Özsoy, V. (1996). Resim-İş Eğitimi (Sanat Eğitimi): Amacı ve Yapılanması, Milli Eğitim, 131, 37.
  • Read, H. (1974). Sanatın Anlamı (Çev: Güner İnal, Nuşin Asgari). Türkiye İş Ban- kası Kültür Yayınları: 87, İstanbul.
  • Robinson, K. (2003). Yaratıcılık Aklın Sınırlarını Aşmak, İstanbul: Kitap Yayınevi Sezer, H. (2001). İlköğretimde Resim-İş Eğitimi, MEB Projeler Koordinasyon Dai-
  • resi Başkanlığı, Ankara.
  • Striker, S. (2005). Çocuklarda Sanat Eğitimi, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Sungur, N. (1997). Yaratıcı Düşünce. Evrim Yayınevi, İstanbul. Tansuğ, S. (1988). Sanatın Görsel Dili. Remzi Kitabevi, İstanbul. Tepecik, A. (2002). Grafik Sanatlar. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Terr, L. (2000). Sevgi Ve Çalışmanın Ötesinde Oyun Yetişkinler İçin Neden İhti- yaçtır? (Çev: Murat Köseoğlu). Literatür Yayıncılık, İstanbul.
  • Torrance, E.P. (2002). The Manifesto: A Guide to Developing A Creative Career, United States of America: Ablex Publishing Corporation.
  • Ulutaş, İ., Ersoy, Ö. (2004). Okul Öncesi Dönemde Sanat Eğitimi, Kastamonu Eği- tim Dergisi, 1,1–12
  • Vural, D.Ü. (2009). Çocuğun Sanatsal (Grafiksel) Gelişim Basamaklar, Sanat Eğiti- mi ve Görsel Sanatlar Öğretimi (Ed: Aliosman Alakuş-Levent Mercin), Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Yavuzer, H. (1992). Resimleriyle Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Yolcu, E. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Okul Öncesi Dönemde Görsel Sanatlar Eğitiminin Bireye Kazandırdığı Değerler

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 187 - 200, 01.06.2010

Öz

Okul öncesi yıllarda sanat eğitimi önemli bir role sahiptir. Okul öncesi dönemde sanat eğitimi çocukların gelişimlerini ve yaratıcılıklarını destekleyen etkinlikler içermektedir. Çok yönlü verilen bir sanat eğitimi ile dış dünyayı algılaması değişen bireyin, daha yaratıcı, kendine güvenen, üretici, çevresini olumlu yönde değiştirmeye ve yeni biçimler vermeye çalışan biri olacağı düşünülmektedir. Okul öncesi sanat eğitimi; çocuğun kendini tanımasını, başkalarıyla işbirliği yapmasını; kendi kültürünün ve diğer kültürlerin özelliklerinin farkında olmasını; dil müzik hareket, dans, resim yoluyla etkili iletişim kurmasını sağlayabilir; devimsel becerileri, çok yönlü düşünme ve problem çözme becerilerini; estetik ve yaratıcılık becerilerini geliştirebilir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemde sanat eğitiminin çocuklara kazandırabileceği değerleri açıklamaktır. Araştırmada elde edilen veriler, genel tarama modeli çerçevesinde literatür taramasından yararlanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, okul öncesinde sanat eğitiminin birey açısından vazgeçilmez ve yaşam boyu gerekli olan bir eğitim alanı olduğu saptanmıştır. Okul öncesinde sanat eğitiminin özenle üzerinde durulması gerektiği önerilmiştir.

Kaynakça

  • Armstrong, T. (2000). In Their Own Way: Discovering And Encouragıng Your Child’s Multiple Intelligences. Penguin Putham Inc., New York.
  • Artut, K. (2001). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Aitken, V., Fraser, D., Price, G. (2007). Negotiating The Spaces: Relational Pedagogy And Power İn Drama Teaching. International Journal of Education & the Arts, 8(14). (Online erişim: [9 Temmuz 2010] http://www.ijea.org/v8n14/.)
  • Bigalı, Ş. (1984). Resim Sanatı. Şafak Matbaası, Ankara.
  • Buyurgan, S., Buyurgan, U. (2001). Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Dersal Yayıncılık, Ankara.
  • Campbell, L., Campbell, B., Dickinson, D. (1999). Teaching and Learning Through Multiple Intelligences. Printed in the States of America.
  • Chapman, L. H. (1994). Adventures In Art (Teacher’s Edition). Worccester, Massachusetts: Davis Publications.
  • Edman, I. (1998). Sanat ve İnsan.(Çev:Turhan Oğuzkan), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • Eisner E. W. (1997). Educating Artistic Vision. States of America: The Macmillan Company.
  • Erinç, S. M. (2004). Kültür Sanat Sanat Kültür, Ankara: Ütopya Yayınevi Eyuboğle, B.R. (1986). Resme Başlarken, Ankara: Olgaç Basımevi
  • Freud, S. (1999). Sanat ve Edebiyat (Çev: Emre Kapkın, Ayşen Tekşen Kapkın).
  • İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Gökaydın, N. (1996). Amaç, Çocuğun Ve Gencin Yaratıcı Gücünü Ve Estetik Sezgi- sini Geliştirmek Olmalıdır. Milli Eğitim, 131, 28.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınları. Kehnemuyi, Z. (2001). Çocuğun Görsel Sanat Eğitimi, Yapı Kredi Yay., İstanbul. Kellogg, R. (1967). Rhoda Kellogg Child Art Collection. Washington: Microcard
  • Editions, Inc. Available online: <http://www.early-pictures.ch/kellogg/
  • Kellogg_Introduction.pdf > Retrieved on April, 2010.
  • Kırışoğlu, O.T. (2009). Sanat, Kültür, Yaratıcılık, Ankara: Pegem A Yayıncılık Kirazoğlu, Z. (2000). Ünitelere Göre Hazırlanmış Oyunlar. Bursa: Ezgi Kitabevi
  • Yayınları.
  • Leppert, R. (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü (Çev: İsmail Türkmen), İstanbul: Ayrıntı Yayıncılık.
  • Lowenfeld, V. (1978). Creative and Mental Growth, New York: The Macmillan Company. Available online: <http://www.d.umn.edu/~jbrutger/ Lowenf.html> Retrieved on April, 2010.
  • Michael, J.A. (1983). Art And Adolessence. New York: Teachers College Press. NAEA. (1994). The National Visual Arts Standarts. 1916 Association Drive, Reston
  • Va 20191-1590.
  • Özsoy, V. (1996). Resim-İş Eğitimi (Sanat Eğitimi): Amacı ve Yapılanması, Milli Eğitim, 131, 37.
  • Read, H. (1974). Sanatın Anlamı (Çev: Güner İnal, Nuşin Asgari). Türkiye İş Ban- kası Kültür Yayınları: 87, İstanbul.
  • Robinson, K. (2003). Yaratıcılık Aklın Sınırlarını Aşmak, İstanbul: Kitap Yayınevi Sezer, H. (2001). İlköğretimde Resim-İş Eğitimi, MEB Projeler Koordinasyon Dai-
  • resi Başkanlığı, Ankara.
  • Striker, S. (2005). Çocuklarda Sanat Eğitimi, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Sungur, N. (1997). Yaratıcı Düşünce. Evrim Yayınevi, İstanbul. Tansuğ, S. (1988). Sanatın Görsel Dili. Remzi Kitabevi, İstanbul. Tepecik, A. (2002). Grafik Sanatlar. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Terr, L. (2000). Sevgi Ve Çalışmanın Ötesinde Oyun Yetişkinler İçin Neden İhti- yaçtır? (Çev: Murat Köseoğlu). Literatür Yayıncılık, İstanbul.
  • Torrance, E.P. (2002). The Manifesto: A Guide to Developing A Creative Career, United States of America: Ablex Publishing Corporation.
  • Ulutaş, İ., Ersoy, Ö. (2004). Okul Öncesi Dönemde Sanat Eğitimi, Kastamonu Eği- tim Dergisi, 1,1–12
  • Vural, D.Ü. (2009). Çocuğun Sanatsal (Grafiksel) Gelişim Basamaklar, Sanat Eğiti- mi ve Görsel Sanatlar Öğretimi (Ed: Aliosman Alakuş-Levent Mercin), Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Yavuzer, H. (1992). Resimleriyle Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Yolcu, E. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Abdullah Ayaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ayaydın, A. (2010). Okul Öncesi Dönemde Görsel Sanatlar Eğitiminin Bireye Kazandırdığı Değerler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 187-200.