Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYZING PRE-SERVICE CLASSROOM TEACHER CANDIDATES’ ATTITUDES TOWARDS READING HABIT ACCORDING TO SOME VARIABLES

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 281 - 291, 01.06.2010

Öz

This study aims to investigate class teacher candidates’ attitudes towards reading habit according to some variables, such as, gender, type of education and grade level. The study was carried out on 400 class teacher candidates in Faculty of education in Mustafa Kemal University. For obtaining data, attitude scale of reading habit was used. Mean, Standard deviation, t-test oneway anova were used in analyz- ing data. The study revealed that there was a significant difference according to gen- der in attitudes of class teacher candidates towards reading habits, however, there was not a significant difference according to type of education and grade level.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2005). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Akyol, H. (2008). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Aslantürk, E. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Bınarbaşı, F. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Okuma ve Kütüphane Kullanma A- lışkanlıklarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tez, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Garrett, J. E. (2002). Enhancing The Attitudes of Children Toward Reading: Implications for Teachers and Principals. Reading Improvement, 39, (1), 21-24.
  • Gömleksiz, M. N. (2004b). Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okumaya İlişkin Gö- rüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1–21.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kerlinger, F. N. (1973). Foundation of Behavioral Research (Second Edition). New
  • York: Holt, Rinehart and Winston
  • Kolaç, E. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuyucu Profilleri. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, s.1-21.
  • Korkmaz, B. (2008). Okuma Öğretimi, (Ed: Atilla Tazebay, ve Süleyman Çelenk), Türkçe Öğretimi. Ankara: Maya Akademik Yayın Dağıtım, s. 70-127.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z., Polat, C. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkan- lığı: Ankara Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası Dergisi, 9(2), 431-465.
  • Özbay, M., Bağcı, H., Uyar, Y. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma A- lışkanlığına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 117-136.
  • Sağlam, M., Suna, Ç., Çengelci, T. (2008). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkan- lıklarını Etkileyen Etmenlere İlişkin Görüş ve Öneriler. Milli Eğitim Dergi- si, 178, 8-23.
  • Saracaloğlu, A. S., Bozkurt, N., Serin, O. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Okuma İlgileri ve Alışkanlıklarını Etkileyen Faktörler. Eğitim Araştırmaları Dergi- si, 4, (12),149–150.
  • Saracaloğlu, A.S., Yenice, N., Karasakaloğlu, N. (2006). Öğretmen Adaylarının İle- tişim ve Problem Çözme Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasın- daki İlişki. III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, s. 1–23.
  • Suna, Ç. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Analitik Olarak İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Temizkan, M. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yöne- lik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 461-486.
  • Tompkins, G. E. (1997). Literacy for The 21th Century. A Balanced Approach. New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • Topçu, Y. E. (2007). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkla-
  • rı. Milli Eğitim Dergisi, 176, 36-57.
  • Yalınkılıç, K. (2007). Türkçe Öğretmen Adaylarının Okumaya İlişkin Tutum ve Gö- rüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 225-241.
  • Yılmaz, Z. A. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı. İlköğretim Online Dergisi, 5, 1-6.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUMA ALIŞKANLIĞINA YÖNELİK TUTUMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 281 - 291, 01.06.2010

Öz

Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının cinsiyete, öğretim türüne ve sınıf düzeyine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 400 sınıf öğretmeni adayı üzerinde yapılmıştır. Verilerin toplanmasında okuma alışkanlığına yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve oneway anova kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarında cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olduğu, öğretim türü ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2005). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Akyol, H. (2008). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Aslantürk, E. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Bınarbaşı, F. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Okuma ve Kütüphane Kullanma A- lışkanlıklarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tez, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Garrett, J. E. (2002). Enhancing The Attitudes of Children Toward Reading: Implications for Teachers and Principals. Reading Improvement, 39, (1), 21-24.
  • Gömleksiz, M. N. (2004b). Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okumaya İlişkin Gö- rüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1–21.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kerlinger, F. N. (1973). Foundation of Behavioral Research (Second Edition). New
  • York: Holt, Rinehart and Winston
  • Kolaç, E. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuyucu Profilleri. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, s.1-21.
  • Korkmaz, B. (2008). Okuma Öğretimi, (Ed: Atilla Tazebay, ve Süleyman Çelenk), Türkçe Öğretimi. Ankara: Maya Akademik Yayın Dağıtım, s. 70-127.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z., Polat, C. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkan- lığı: Ankara Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası Dergisi, 9(2), 431-465.
  • Özbay, M., Bağcı, H., Uyar, Y. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma A- lışkanlığına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 117-136.
  • Sağlam, M., Suna, Ç., Çengelci, T. (2008). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkan- lıklarını Etkileyen Etmenlere İlişkin Görüş ve Öneriler. Milli Eğitim Dergi- si, 178, 8-23.
  • Saracaloğlu, A. S., Bozkurt, N., Serin, O. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Okuma İlgileri ve Alışkanlıklarını Etkileyen Faktörler. Eğitim Araştırmaları Dergi- si, 4, (12),149–150.
  • Saracaloğlu, A.S., Yenice, N., Karasakaloğlu, N. (2006). Öğretmen Adaylarının İle- tişim ve Problem Çözme Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasın- daki İlişki. III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, s. 1–23.
  • Suna, Ç. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Analitik Olarak İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Temizkan, M. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yöne- lik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 461-486.
  • Tompkins, G. E. (1997). Literacy for The 21th Century. A Balanced Approach. New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • Topçu, Y. E. (2007). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkla-
  • rı. Milli Eğitim Dergisi, 176, 36-57.
  • Yalınkılıç, K. (2007). Türkçe Öğretmen Adaylarının Okumaya İlişkin Tutum ve Gö- rüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 225-241.
  • Yılmaz, Z. A. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı. İlköğretim Online Dergisi, 5, 1-6.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Muamber Yılmaz Bu kişi benim

Nurtaç Benli

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M., & Benli, N. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUMA ALIŞKANLIĞINA YÖNELİK TUTUMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 281-291.