BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation Of Planning In Renewed Primary Education Curriculum And Teachers’ Perceptions Of Ready Plans

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 1 - 19, 01.12.2010

Öz

 

This study aimed to explore primary school teachers’ problems about plan- ning. İt was also tried to find out if it was right to give daily plans with the teacher’s guide book. The participants of the study consisted of 189 teachers working at 18 different primary school in Erzurum. After the data collected in line with the re- search questions were recorded in the computer, frequency distributions and means were found. The relationship between the responses of teachers were investigated according to their year of experience and gender through X2 (q-square) test; the level of the relationship was evaluated on the basis of p < 0,05 rate. As a result, it was concluded that teachers have positive perceptions of the plans in the teacher’s guide books. It was also determined that their perceptions varied according to their year of experience in teaching and gender.

Kaynakça

  • Arends, R. I. (1998). Learning to teach. New York: Random House.
  • Baki, A., Gökçek, T. (2005). Türkiye ve amerika birleşik devletleri’ndeki ilköğretim matematik (1-5) program geliştirme çalıştırmalarının karşılaştırılması, Ku- ram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5: (2), 563-564
  • Büyükkaragöz, S. (1997). Program geliştirme. Öz Eğitim Yayınları 2. baskı, Konya. Clark, C. M., Peterson, P. L. (1986). Teacher thought processes. In: Merlin C Wit-
  • trock, ed., Third Handbook of Research on Teaching (255-296). Chicago:
  • Rand McNally.
  • Clark, C. M., Yinger, R. J. (1979). Teacher’s thinking. In: Penelope L. Peterson and Herbert J. Walberg, eds., Research on Teaching: Concepts, Findings and Implications (231-263). Berkeley, CA: Mc Cutchan
  • Demirel, Ö. (2000). Planlamadan uygulamaya öğretme sanatı. 2. baskı, Pegem ya- yınları, Ankara.
  • Egeler, D. J. (1993). Factors that influence the instructional planning of teachers.
  • Educational Planning, 9: (3), 19-37.
  • Glatthorn, Allan A. (1993). Helping Teachers to Better Instructional Planning. Edu- cation Digest, 59: (2), 16-19.
  • Gömleksiz, N. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5: (2), 342–343
  • İşman, A., Eskicumalı, A. (1999). Eğitimde planlama ve değerlendirme. Değişim Yayınlar, Adapazarı.
  • Kagan, D. M., Tippins, D. J. (1992). The evolution of functional lesson plans among twelve elementary and secondary student teachers. The Elementary School Journal, 92: (4), 477-489
  • Kistans, A., Baylor, A. (2001).The impact of the instructional planning self- reflec- tive tool on preserves teacher performance, disposition, and self- efficacy beliefs regarding systematic instructional planning. Education Technology, Research and Development, 49: (4), 97-106.
  • Kılıç, D., İşleyen T. (2002). İlköğretimde günlük ders planları ve karşılaşılan prob- lemler, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6: (3), 95–112.
  • Koszalka, Tıffanya.A., Breman, J., Moore, M.K.(1999). Sharing lesson plans over the World Wide Web: Important components. Education and Information Technologies, 4: (2), 143- 151.
  • Küçükahmet, L. (2000). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Nobel Yayınları,
  • Baskı, Ankara.
  • Sönmez, V. (2005). Öğretmen el kitabı. Anı Yayınları, 12. Baskı, Ankara.
  • Tan, Ş., Erdoğan A. (2005). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Pegem Yayıncı- lık, Ankara.
  • Tan, Ş., Kayabaşı Y., Erdoğan A. (2002). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Anı Yayınları, Ankara.
  • Tebliğler Dergisi, (2004). Cilt: 67, sayı: 2566.
  • Tekindal, S., Cin M., Demircioğlu, İ. H., Doğanay, A., Kabapınar, Y., Yanpar, T., Akınoğlu, O., Editörler: Öztürk, C., Dilek, D. (2005). Öğretimde Planlama, Hayat Bilgisi Ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Yayınları, Ankara.
  • Shavelson, R. J., Stern, P. (1981). Research on teachers’ pedagogical thoughts, judgments, decisions, and behavior. Review of Educational Research 51: 455-498.
  • Yıldırım, A. 2003. Instructional planning in a centralized school system: Lessons of study among primary school teachers in Turkey. International Review of Education, 49: (5), 525-543.

Yenilenen İlköğretim Programlarında Planlama Ve Öğretmenlerin Hazır Planlarla İlgili Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 1 - 19, 01.12.2010

Öz

Bu çalışma, yeniden yapılandırılmış ilköğretim programlarında sınıf öğret-menlerinin planlama konusunda karşılaştıkları sorunların tespit edilmesi amacına yöneliktir. Yeni programla günlük planların öğretmen kılavuz kitabında verilmesi-nin doğru olup olmadığı araştırılmıştır. Bu araştırmanın evren ve örneklemini 2006 -2007 öğretim yılında Erzurum ilinde 18 ilköğretim okulunda görev yapan 189 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Anket soruları bilgisayar ortamına yüklendikten sonra frekans dağılımı, aritmetik ortalaması alınmıştır. Öğretmenlerin cinsiyeti, mesleki kıdem değişiklikleri açısından verdikleri cevaplar arasındaki ilişki X2 (Khi Kare) test tekniği ile incelenmiş, p<0,05 oranı dikkate alınarak değişkenler arasındaki ilişki düzeyi incelenmiştir. Sonuçta sınıf öğretmenlerinin öğretmen kılavuz kitabında hazırlanan planlar konusunda olumlu görüşe, mesleki kıdem ve cinsiyet değişkeni ile öğretmenlerin planlama konusunda faklı görüşlere sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Arends, R. I. (1998). Learning to teach. New York: Random House.
  • Baki, A., Gökçek, T. (2005). Türkiye ve amerika birleşik devletleri’ndeki ilköğretim matematik (1-5) program geliştirme çalıştırmalarının karşılaştırılması, Ku- ram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5: (2), 563-564
  • Büyükkaragöz, S. (1997). Program geliştirme. Öz Eğitim Yayınları 2. baskı, Konya. Clark, C. M., Peterson, P. L. (1986). Teacher thought processes. In: Merlin C Wit-
  • trock, ed., Third Handbook of Research on Teaching (255-296). Chicago:
  • Rand McNally.
  • Clark, C. M., Yinger, R. J. (1979). Teacher’s thinking. In: Penelope L. Peterson and Herbert J. Walberg, eds., Research on Teaching: Concepts, Findings and Implications (231-263). Berkeley, CA: Mc Cutchan
  • Demirel, Ö. (2000). Planlamadan uygulamaya öğretme sanatı. 2. baskı, Pegem ya- yınları, Ankara.
  • Egeler, D. J. (1993). Factors that influence the instructional planning of teachers.
  • Educational Planning, 9: (3), 19-37.
  • Glatthorn, Allan A. (1993). Helping Teachers to Better Instructional Planning. Edu- cation Digest, 59: (2), 16-19.
  • Gömleksiz, N. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5: (2), 342–343
  • İşman, A., Eskicumalı, A. (1999). Eğitimde planlama ve değerlendirme. Değişim Yayınlar, Adapazarı.
  • Kagan, D. M., Tippins, D. J. (1992). The evolution of functional lesson plans among twelve elementary and secondary student teachers. The Elementary School Journal, 92: (4), 477-489
  • Kistans, A., Baylor, A. (2001).The impact of the instructional planning self- reflec- tive tool on preserves teacher performance, disposition, and self- efficacy beliefs regarding systematic instructional planning. Education Technology, Research and Development, 49: (4), 97-106.
  • Kılıç, D., İşleyen T. (2002). İlköğretimde günlük ders planları ve karşılaşılan prob- lemler, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6: (3), 95–112.
  • Koszalka, Tıffanya.A., Breman, J., Moore, M.K.(1999). Sharing lesson plans over the World Wide Web: Important components. Education and Information Technologies, 4: (2), 143- 151.
  • Küçükahmet, L. (2000). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Nobel Yayınları,
  • Baskı, Ankara.
  • Sönmez, V. (2005). Öğretmen el kitabı. Anı Yayınları, 12. Baskı, Ankara.
  • Tan, Ş., Erdoğan A. (2005). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Pegem Yayıncı- lık, Ankara.
  • Tan, Ş., Kayabaşı Y., Erdoğan A. (2002). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Anı Yayınları, Ankara.
  • Tebliğler Dergisi, (2004). Cilt: 67, sayı: 2566.
  • Tekindal, S., Cin M., Demircioğlu, İ. H., Doğanay, A., Kabapınar, Y., Yanpar, T., Akınoğlu, O., Editörler: Öztürk, C., Dilek, D. (2005). Öğretimde Planlama, Hayat Bilgisi Ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Yayınları, Ankara.
  • Shavelson, R. J., Stern, P. (1981). Research on teachers’ pedagogical thoughts, judgments, decisions, and behavior. Review of Educational Research 51: 455-498.
  • Yıldırım, A. 2003. Instructional planning in a centralized school system: Lessons of study among primary school teachers in Turkey. International Review of Education, 49: (5), 525-543.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Durmuş Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç, D. (2010). Yenilenen İlköğretim Programlarında Planlama Ve Öğretmenlerin Hazır Planlarla İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 1-19.