This study aimed to explore primary school teachers’ problems about plan- ning. İt was also tried to find out if it was right to give daily plans with the teacher’s guide book. The participants of the study consisted of 189 teachers working at 18 different primary school in Erzurum. After the data collected in line with the re- search questions were recorded in the computer, frequency distributions and means were found. The relationship between the responses of teachers were investigated according to their year of experience and gender through X2 (q-square) test; the level of the relationship was evaluated on the basis of p < 0,05 rate. As a result, it was concluded that teachers have positive perceptions of the plans in the teacher’s guide books. It was also determined that their perceptions varied according to their year of experience in teaching and gender.
Bu çalışma, yeniden yapılandırılmış ilköğretim programlarında sınıf öğret-menlerinin planlama konusunda karşılaştıkları sorunların tespit edilmesi amacına yöneliktir. Yeni programla günlük planların öğretmen kılavuz kitabında verilmesi-nin doğru olup olmadığı araştırılmıştır. Bu araştırmanın evren ve örneklemini 2006 -2007 öğretim yılında Erzurum ilinde 18 ilköğretim okulunda görev yapan 189 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Anket soruları bilgisayar ortamına yüklendikten sonra frekans dağılımı, aritmetik ortalaması alınmıştır. Öğretmenlerin cinsiyeti, mesleki kıdem değişiklikleri açısından verdikleri cevaplar arasındaki ilişki X2 (Khi Kare) test tekniği ile incelenmiş, p<0,05 oranı dikkate alınarak değişkenler arasındaki ilişki düzeyi incelenmiştir. Sonuçta sınıf öğretmenlerinin öğretmen kılavuz kitabında hazırlanan planlar konusunda olumlu görüşe, mesleki kıdem ve cinsiyet değişkeni ile öğretmenlerin planlama konusunda faklı görüşlere sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 2 |