Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF THE USAGE OF V-DIAGRAMS ON THE STUDENTS SUCCESS IN BIOLOGY LABORATORY

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 2, 84 - 98, 01.12.2009

Öz

The aim of the research is to define the effect of usage of V-diagrams compared to laboratory method teaching of the experiments of “ vegetable tissues and members “ found in “ general Biology Labratory classes on the student success. The research, was conducted in the pre- and post-test on the control group (re- search) design were conducted. Research group consisted of second grade students (N=38) of science teaching programme at Faculty of Education in Muğla University. The research was carried out on two groups, one test group and one con- trol group, and the groups were formed randomly. The students in both groups were given a laboratory achievement test consisting of 19 questions about “ vegetable tissues and members” as a pre-test and post-test in order to evaluate the students’ success. The content validity of the achievement test was determined by getting ex- perts’ views. The test’s Cronbach-alfa reliability coefficient was found as 0.73. Experiment and contol groups were given a pre-test and after evaluating the pre-test it was found that there isn’t any meaningful difference (p>0,05) between experiment and control groups. Achievement levels for students in the study group are similar. At the end of the application, a meanindful difference (p<0,05) was found in the post-test success points of the expreriment group in which V-diagrams were used. By this result, it was found out that the students who were taught in the biology laboratory using the V-diagrams were more successful.

Kaynakça

  • Ayas, A., Akdeniz, A.R., Çepni, S. (1994). Fen Bilimleri Eğitiminde Lâboratuvarın Yeri ve Önemi: Tarihsel Bir Bakış. Çağdaş Eğitim, (204): 21-25.
  • Atılboz, N.G., Yakışan, M. (2003). V-Diyagramlarının Genel Biyoloji laboratuarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi: Canlı Dokularda Enzimler ve Enzim Aktivitesini Etkileyen Faktörler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fa- kültesi Dergisi, (25): 8-13
  • Afamasaga-Fuata’i K. (2004). Concept Maps and Vee Diagrams As A Tool For Learning New Mathematics Topics, Concept Maps: Theory, Methodology, Technology Proc. http://cmc.ihmc.us/papers/cmc2004-271.pdf (online eri- şim 13.02.2007)
  • Bütüner, Ö. S., Gür, H. (2008). Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V-diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi, http://www.nef.balikesir.edu.tr/~dergi/makaleler/yayinda/4/EFMED_MTE 105.doc (online erişim 9.04.2006)
  • Esiobu, G. O., Soyibo, K. (1995). Effects of Concept and Vee Mapping under Three Learning Modes on Students Cognitive Achievement in Ecology and Genetics. Journal of Research in Science Teaching, 32: (9), 971-995.
  • Friedler, Y., Tamir P. (1990). In the Student Laboratory and the Science Cirriculum, Hegarty Hazel.E.Ed., Routledge: London.
  • Luft, J.A., Tollefson, S.J., Roehrig,G.H. (2001). “Using An Alternative Report For- mat in Undergraduate Hydrology Laboratorıes”, Journal of Geoscience Education, 49: (5), 454-460.
  • Novak, J. D., Govin, D. B. (1984). Learning how to Learn. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Nakhleh, M. B., Krajcik, J. S. (1993). Journal of Research in Science Teaching, S.30, ss.1147-1168,
  • Nakiboğlu, C., Meriç, G. (2000). Genel Kimya laboratuarlarında V-Diyagramı Kul- lanımı Ve Uygulamaları. BAÜ Fen Bilimleri Dergisi, 2: (1), 58-75.
  • Nakhleh, M.B. (1994). Chemical Education research in the laboratory environment: How can research uncover what students are learning?. Journal of Chemical Education, 71: (3), 201-205.
  • Özmen, H., Yiğit, N. (2005). Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuvar Kullanımı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Roth, W.M., Browen, M. (1993). The Unfolding Vee. Science Scope, 16:(5),28-32. Roth, W.M. Roychoudhury, A. (1993). Using Vee and Concept Maps in Collabo-
  • rative Setting: Elementary Educ. Majors Construct Meaning in Physical
  • Science Courses. School Science and Mathematics, 93: (5), 237-244.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., Yakışan, M. (2004). V-Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi. G. Ü. Gazi Eği- tim Fakültesi Dergisi, 24: (3), 341-347.
  • Tatar, N., Korkmaz, H., Ören-Şaşmaz, F. (2007). Araştırmaya Dayalı Fen laboratu- arlarında Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmede Etkili Araçlar: V ve I Diyagramları, (online erişim):http://ilköğretim-online.org.tr.
  • Tortop, H.S., Çicek-Bezir, N., Uzunkavak, M., Özek, N. (2007). Dalgalar laboratua- rında kavram Yanılgılarını Belirlemek İçin V-diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11: (2).

BİYOLOJİ LABORATUVARI UYGULAMASINDA V-DİYAGRAMI KULLANIMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 2, 84 - 98, 01.12.2009

Öz

Araştırmanın amacı, Genel Biyoloji Laboratuvarı dersi içeriğinde yer alan “Bitkisel Dokular ve Organlar” konusuna yönelik deneylerin V-diyagramı kullanılarak öğretiminin, laboratuvar yöntemine göre öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada “Ön Test Son Test Kontrol Gruplu Deneysel Desen” kullanılmıştır. Araştırma grubunu, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı II. sınıf öğrencileri (N=38) oluşturmaktadır. Araştırma deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup üzerinde gerçekleştirilmiş olup, gruplar seçkisiz biçimde deney ve kontrol grubu olarak oluşturulmuştur. Öğrencilerin başarılarını ölçmek amacıyla hazırlanmış 19 sorudan oluşan laboratuvar başarı testi ön ve son test olarak uygulanmıştır. Başarı testinin kapsam geçerliliği uzman görüşleri alınarak belirlenmiş, testin Cronbach-alfa güvenirlik katsayısı 0.73 olarak bulunmuştur. Öğretim yapılmadan önce uygulanan ön testin değerlendirilmesi sonucunda deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark olmadığı ( p>0,05) tespit edilmiştir. Araştırma grubundaki öğrencilerin bilgi düzeyleri birbirine yakındır. Uygulama sonucunda Vdiyagramının kullanıldığı deney grubu lehine anlamlı bir fark (p<0.05) bulunmuştur. Bu sonuç, Biyoloji Laboratuvarında, laboratuvar yöntemine kıyasla V-diyagramı kullanarak yapılan öğretimde öğrencilerin daha başarılı oldukları göstermiştir.

Kaynakça

  • Ayas, A., Akdeniz, A.R., Çepni, S. (1994). Fen Bilimleri Eğitiminde Lâboratuvarın Yeri ve Önemi: Tarihsel Bir Bakış. Çağdaş Eğitim, (204): 21-25.
  • Atılboz, N.G., Yakışan, M. (2003). V-Diyagramlarının Genel Biyoloji laboratuarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi: Canlı Dokularda Enzimler ve Enzim Aktivitesini Etkileyen Faktörler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fa- kültesi Dergisi, (25): 8-13
  • Afamasaga-Fuata’i K. (2004). Concept Maps and Vee Diagrams As A Tool For Learning New Mathematics Topics, Concept Maps: Theory, Methodology, Technology Proc. http://cmc.ihmc.us/papers/cmc2004-271.pdf (online eri- şim 13.02.2007)
  • Bütüner, Ö. S., Gür, H. (2008). Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V-diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi, http://www.nef.balikesir.edu.tr/~dergi/makaleler/yayinda/4/EFMED_MTE 105.doc (online erişim 9.04.2006)
  • Esiobu, G. O., Soyibo, K. (1995). Effects of Concept and Vee Mapping under Three Learning Modes on Students Cognitive Achievement in Ecology and Genetics. Journal of Research in Science Teaching, 32: (9), 971-995.
  • Friedler, Y., Tamir P. (1990). In the Student Laboratory and the Science Cirriculum, Hegarty Hazel.E.Ed., Routledge: London.
  • Luft, J.A., Tollefson, S.J., Roehrig,G.H. (2001). “Using An Alternative Report For- mat in Undergraduate Hydrology Laboratorıes”, Journal of Geoscience Education, 49: (5), 454-460.
  • Novak, J. D., Govin, D. B. (1984). Learning how to Learn. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Nakhleh, M. B., Krajcik, J. S. (1993). Journal of Research in Science Teaching, S.30, ss.1147-1168,
  • Nakiboğlu, C., Meriç, G. (2000). Genel Kimya laboratuarlarında V-Diyagramı Kul- lanımı Ve Uygulamaları. BAÜ Fen Bilimleri Dergisi, 2: (1), 58-75.
  • Nakhleh, M.B. (1994). Chemical Education research in the laboratory environment: How can research uncover what students are learning?. Journal of Chemical Education, 71: (3), 201-205.
  • Özmen, H., Yiğit, N. (2005). Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuvar Kullanımı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Roth, W.M., Browen, M. (1993). The Unfolding Vee. Science Scope, 16:(5),28-32. Roth, W.M. Roychoudhury, A. (1993). Using Vee and Concept Maps in Collabo-
  • rative Setting: Elementary Educ. Majors Construct Meaning in Physical
  • Science Courses. School Science and Mathematics, 93: (5), 237-244.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., Yakışan, M. (2004). V-Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi. G. Ü. Gazi Eği- tim Fakültesi Dergisi, 24: (3), 341-347.
  • Tatar, N., Korkmaz, H., Ören-Şaşmaz, F. (2007). Araştırmaya Dayalı Fen laboratu- arlarında Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmede Etkili Araçlar: V ve I Diyagramları, (online erişim):http://ilköğretim-online.org.tr.
  • Tortop, H.S., Çicek-Bezir, N., Uzunkavak, M., Özek, N. (2007). Dalgalar laboratua- rında kavram Yanılgılarını Belirlemek İçin V-diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11: (2).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Yusuf Sülün Bu kişi benim

Ayşegül Evren

Ali Sülün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sülün, Y., Evren, A., & Sülün, A. (2009). BİYOLOJİ LABORATUVARI UYGULAMASINDA V-DİYAGRAMI KULLANIMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 84-98.