The aim of this study is to investigate prospective science teachers’ attitudes towards environment in terms of different factors. Sample of the study was chosen from the Department of Primary Science Teacher Training of Kazım Kara- bekir Education Faculty of Atatürk Üniversity. In order to determine prospective science teachers’ attitudes towards environment “Environmental Attitude Scale (EAS)” was used. The reliability coefficant for EAS was found as 0,80. This scale consists of “environmental behaviour” and “environmental thought” sub-scales. Although “personal information form” was used to gather information about candidates’ sex, class and settlement. Scale was administered to 355 prospective teachers and results evaluated by SPSS packet programme. As a result, it is fonud that some factors effect environmental attitudes. Although one of the important finding is candidates are insufficient to reflect environmental thoughts to their behaviours.
nvironmental attitude prospective science teachers environmental education
Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Fen Bilgisi öğretmen adaylarının çevreye karşı tutumlarını farklı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören Fen Bilgisi öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında adayların çevreye karşı tutumlarını belirlemek amacıyla, güvenirlik katsayısı 0,80 olarak hesaplanmış olan “çevresel tutum” ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek “çevresel davranış” ve “çevresel düşünce” alt ölçeklerinden oluşmaktadır. Bunun yanı sıra adayların cinsiyet, sınıf, en uzun süre yaşadığı yerleşim birimi gibi kişisel bilgilerini öğrenmek amacıyla “kişisel bilgi formu” kullanılmıştır. Ölçek 355 öğretmen adayına uygulanmış ve sonuçları SPSS programı yardımıyla değerlendirilmiştir. Sonuçta cinsiyet, sınıf düzeyi ve daha önceden alınmış olan çevre dersleri değişkenlerinin çevreye karşı tutumu etkilediği anlaşılmıştır. Bununla birlikte en önemli tespitlerden birisi de adayların çevresel düşüncelerini davranışa dönüştürme konusunda yetersiz oldukları yönündedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 2 |