Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni 2005 İlköğretim Matematik Öğretim Programının Veli Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi: Eğitim Düzeyi

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 2, 133 - 150, 01.12.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı yenilenen 2005 ilköğretim matematik öğretim programının farklı eğitim düzeyindeki; üniversite, lise, ortaokul ve ilkokul mezunu, velilerin görüşleri doğrultusunda incelenerek değerlendirmektir. Bu çalışma Afyonkarahisar il örnekleminde 317 velinin katılımı ile 2006–2007 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada kullanılan ve araştırmacılar tarafından geliştirilen VEGA-YİMAP likert-tipi bir anket olup 20 maddeden oluşmaktadır. Bu anket velilerin çocuklarının eğitim-öğretimi, yaptıkları matematik çalışmaları, yeni ilköğretim matematik öğretim programının yapısı ve kullanılan kaynak kitaplarla ilgili görüşlerini almak amacı ile hazırlanmıştır. Anketten elde edilen nicel verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistikler ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bu çalışmada bazı sonuçlara ulaşılmıştır. Çalışmaya katılan velilerin öğrenim durumu değişkenine göre çocuklarının eğitim-öğretimini takip etmeleri ve kaynak kitaplarla ilgili görüşleri düzeyinde farklılaştıkları görülmüştür. Ayrıca velilerin öğrenim düzeyleri ne olursa olsun programın yapısıyla ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve matematik çalışmaları konusunda benzer görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Babadoğan, C., Olkun, S. (2006). Program development models and reform in Turkish primary school mathematics curriculum. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 1-6.
  • Berber, Ş. (1990). Sosyo-ekonomik faktörlerin ve ana-baba tutumlarının okul başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Beydoğan, Ö. (2006). Ailelerin eğitim sürecine katılımına yönelik modeller ve yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 75– 90.
  • Biber, K. (2003). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin, ailelerinin sosyo ekonomik düzeylerine göre öğretmen aile etkileşimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35, 360–373.
  • Billstein, R., Williamson, J. (2003). Middle grades MATH Thematics: The STEM project. In S. L. Senk & D. R. Thompson (Eds.), Standards-based school mathematics curricula. What are they? What do students learn? (pp. 251- 284). Lawrence Erlbaum Associates: NJ.
  • Birgin, O. (2006). İlköğretimde velilerin değerlendirme sürecine katılımına ilişkin görüşlerin incelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 331, 32–39.
  • Bulut, S. (2004). İlköğretim programlarında yeni yaklaşımlar-Matematik. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 54–55. [online]
  • Burns, C.P., Roe, B.D., Ross, E.P., (1992). Teaching reading in today’s elementary schools. Houghton Mifflin Company, Boston.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, (2. Baskı), Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Demirbulak, D. (2000). Veli öğretmen görüşleri ile ilgili bir çalışma. Milli Eğitim Dergisi, (146), 53–55.
  • Dursun, Ş., Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematik başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 217–230.
  • Erdal, H. (2007). 2005 ilköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler-I: Amaç, içerik ve kazanımlar. İlköğretim Online, 5 (1), 30–44.
  • Fidan, N. (1996). Okulda öğrenme ve öğretme. Alkım Yayınevi, İstanbul.
  • Fuson, K. C., Carroll, W. M., Drueck, J. V. (2000). Achievement results for second and third graders using the standards-based curriculum everyday mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 31 (3), 277– 295.
  • Genç, S.Z. (2005). İlköğretim I. kademedeki okul aile iş birliği ile ilgili öğretmen ve görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 227–241.
  • Gömleksiz, M. N., Bulut, İ. (2007). Yeni matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7 (1), 41–94.
  • Halat, E. (2006). Sex-related differences in the acquisition of the van Hiele levels and motivation in learning geometry. Asia Pacific Education Review, 7 (2), 173–183.
  • Halat, E. (2007). Yeni ilköğretim matematik programı (1–5) ile ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, IX (1), 63–88.
  • Kaptan, S. (1997). Bilimsel araştırma teknikleri. Tekışık Matbaası, Ankara. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Kolay, Y. (2004). Okul aile çevre iş birliğinin eğitim sistemindeki yeri ve önemi.
  • Milli Eğitim Dergisi, (164), 94–103.
  • Lappan, R. T., B. J. Reys, D. E. Barnes, and R. E. Reys. (1998). Standards-based middle grade mathematics curricula: Impact on student achievement. Paper presented at the annual meeting of AERA, San Diego.
  • Özdamar, K. (1999). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi (2. Baskı), Kaan Kitapevi, Eskişehir.
  • Reys, R., Reys, B., Lappan, R., Holliday, G., Wasman, D. (2003). Assessing the impact of standards-based middle grades mathematics curriculum materials on the student achievement. Journal for Research in Mathematics Education, 34: (1), 74-95.
  • Romberg, T. A., Shafer, M. C. (2003). Mathematics in context (MiC)-Prelimery evidence about student outcome. In S. L. Senk & D. R. Thompson (Eds.), Standards-based school mathematics curricula. What are they? What do students learn? (pp. 224–250). Lawrence Erlbaum Associates: NJ.
  • TTKB. (2005). İlköğretim 1–5. sınıf programları tanıtım el kitabı. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi, Ankara.
  • Young-Loveridge, J. (2005). The impact of mathematics education reform in New Zealand: Taking children’s views into account. In P. Clarkson, A. Downton, D. Gronn, M. Horne, A. McDonough, R. Pierce, A. Roche (Eds), Proceedings of MERGA28. (Vol.1, pp. 18-33). Sydney, Australia.

The Assessment Of The New Elementary School Mathematics Teaching Program Through Parents Views: Educatinal Level

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 2, 133 - 150, 01.12.2009

Öz

The purpose of this study was to examine the views of parents from different educational level, university, high school, middle school and primary school on the new elementary school mathematics teaching program. There were a total of 317 parents involved in this study that took place in the city center of Afyonkarahisar during 2006-2007. The researchers developed a liker-type questionnaire consisting of 20 statements regarding the parents’ views about the new elementary school mathematics curriculum, students’ work and attitudes towards the new program. After the collection of the quantitative data, the researchers used descriptive statistics and one-way ANOVA with α=0.05 in the analysis of the data. This current study demonstrated that there were statistically significant differences found in terms of educational level among the participants in the care of students’ work and the textbooks used in the new program. Besides, none of the parents involved in the study has adequate knowledge about the constructs of the new elementary school mathematics teaching program.

Kaynakça

  • Babadoğan, C., Olkun, S. (2006). Program development models and reform in Turkish primary school mathematics curriculum. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 1-6.
  • Berber, Ş. (1990). Sosyo-ekonomik faktörlerin ve ana-baba tutumlarının okul başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Beydoğan, Ö. (2006). Ailelerin eğitim sürecine katılımına yönelik modeller ve yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 75– 90.
  • Biber, K. (2003). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin, ailelerinin sosyo ekonomik düzeylerine göre öğretmen aile etkileşimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35, 360–373.
  • Billstein, R., Williamson, J. (2003). Middle grades MATH Thematics: The STEM project. In S. L. Senk & D. R. Thompson (Eds.), Standards-based school mathematics curricula. What are they? What do students learn? (pp. 251- 284). Lawrence Erlbaum Associates: NJ.
  • Birgin, O. (2006). İlköğretimde velilerin değerlendirme sürecine katılımına ilişkin görüşlerin incelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 331, 32–39.
  • Bulut, S. (2004). İlköğretim programlarında yeni yaklaşımlar-Matematik. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 54–55. [online]
  • Burns, C.P., Roe, B.D., Ross, E.P., (1992). Teaching reading in today’s elementary schools. Houghton Mifflin Company, Boston.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, (2. Baskı), Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Demirbulak, D. (2000). Veli öğretmen görüşleri ile ilgili bir çalışma. Milli Eğitim Dergisi, (146), 53–55.
  • Dursun, Ş., Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematik başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 217–230.
  • Erdal, H. (2007). 2005 ilköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler-I: Amaç, içerik ve kazanımlar. İlköğretim Online, 5 (1), 30–44.
  • Fidan, N. (1996). Okulda öğrenme ve öğretme. Alkım Yayınevi, İstanbul.
  • Fuson, K. C., Carroll, W. M., Drueck, J. V. (2000). Achievement results for second and third graders using the standards-based curriculum everyday mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 31 (3), 277– 295.
  • Genç, S.Z. (2005). İlköğretim I. kademedeki okul aile iş birliği ile ilgili öğretmen ve görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 227–241.
  • Gömleksiz, M. N., Bulut, İ. (2007). Yeni matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7 (1), 41–94.
  • Halat, E. (2006). Sex-related differences in the acquisition of the van Hiele levels and motivation in learning geometry. Asia Pacific Education Review, 7 (2), 173–183.
  • Halat, E. (2007). Yeni ilköğretim matematik programı (1–5) ile ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, IX (1), 63–88.
  • Kaptan, S. (1997). Bilimsel araştırma teknikleri. Tekışık Matbaası, Ankara. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Kolay, Y. (2004). Okul aile çevre iş birliğinin eğitim sistemindeki yeri ve önemi.
  • Milli Eğitim Dergisi, (164), 94–103.
  • Lappan, R. T., B. J. Reys, D. E. Barnes, and R. E. Reys. (1998). Standards-based middle grade mathematics curricula: Impact on student achievement. Paper presented at the annual meeting of AERA, San Diego.
  • Özdamar, K. (1999). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi (2. Baskı), Kaan Kitapevi, Eskişehir.
  • Reys, R., Reys, B., Lappan, R., Holliday, G., Wasman, D. (2003). Assessing the impact of standards-based middle grades mathematics curriculum materials on the student achievement. Journal for Research in Mathematics Education, 34: (1), 74-95.
  • Romberg, T. A., Shafer, M. C. (2003). Mathematics in context (MiC)-Prelimery evidence about student outcome. In S. L. Senk & D. R. Thompson (Eds.), Standards-based school mathematics curricula. What are they? What do students learn? (pp. 224–250). Lawrence Erlbaum Associates: NJ.
  • TTKB. (2005). İlköğretim 1–5. sınıf programları tanıtım el kitabı. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi, Ankara.
  • Young-Loveridge, J. (2005). The impact of mathematics education reform in New Zealand: Taking children’s views into account. In P. Clarkson, A. Downton, D. Gronn, M. Horne, A. McDonough, R. Pierce, A. Roche (Eds), Proceedings of MERGA28. (Vol.1, pp. 18-33). Sydney, Australia.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Oya Kay Bu kişi benim

Erdoğan Halat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kay, O., & Halat, E. (2009). Yeni 2005 İlköğretim Matematik Öğretim Programının Veli Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi: Eğitim Düzeyi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 133-150.