Bu araştırmanın amacı yenilenen 2005 ilköğretim matematik öğretim programının farklı eğitim düzeyindeki; üniversite, lise, ortaokul ve ilkokul mezunu, velilerin görüşleri doğrultusunda incelenerek değerlendirmektir. Bu çalışma Afyonkarahisar il örnekleminde 317 velinin katılımı ile 2006–2007 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada kullanılan ve araştırmacılar tarafından geliştirilen VEGA-YİMAP likert-tipi bir anket olup 20 maddeden oluşmaktadır. Bu anket velilerin çocuklarının eğitim-öğretimi, yaptıkları matematik çalışmaları, yeni ilköğretim matematik öğretim programının yapısı ve kullanılan kaynak kitaplarla ilgili görüşlerini almak amacı ile hazırlanmıştır. Anketten elde edilen nicel verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistikler ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bu çalışmada bazı sonuçlara ulaşılmıştır. Çalışmaya katılan velilerin öğrenim durumu değişkenine göre çocuklarının eğitim-öğretimini takip etmeleri ve kaynak kitaplarla ilgili görüşleri düzeyinde farklılaştıkları görülmüştür. Ayrıca velilerin öğrenim düzeyleri ne olursa olsun programın yapısıyla ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve matematik çalışmaları konusunda benzer görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.
Veli görüşleri yeni ilköğretim matematik öğretim programı veli eğitim düzeyi
The purpose of this study was to examine the views of parents from different educational level, university, high school, middle school and primary school on the new elementary school mathematics teaching program. There were a total of 317 parents involved in this study that took place in the city center of Afyonkarahisar during 2006-2007. The researchers developed a liker-type questionnaire consisting of 20 statements regarding the parents’ views about the new elementary school mathematics curriculum, students’ work and attitudes towards the new program. After the collection of the quantitative data, the researchers used descriptive statistics and one-way ANOVA with α=0.05 in the analysis of the data. This current study demonstrated that there were statistically significant differences found in terms of educational level among the participants in the care of students’ work and the textbooks used in the new program. Besides, none of the parents involved in the study has adequate knowledge about the constructs of the new elementary school mathematics teaching program.
Parents’ views new elementary mathematics teaching curriculum parents’ educational level
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 2 |