The purpose of this study was to investigate the differences in views of in-service elementary school teachers on the assessment of mission of the new 2005 elementary school mathematics curriculum by gender, first to fifth grade, length of service, education. There were a total of 258 in-service elementary school teachers involved in this study that took place in the city center of Sivas. The researcher gave a liker-type questionnaire consisting of 14 statements to the participants. This questionnaire was designed to find out the participants’ views about the mission of new mathematics curriculum at elementary school level. Descrip- tive statistic and independent sample t-test and one-way ANOVA were used in the analysis of the data. This study showed that there were no gender-related differences in views of in- service elementary school teachers on the assessment of mission of the new 2005 elementary school mathematics curriculum. There were no lengths of service-related and education- related differences in views of in-service elementary school teachers on the assessment of mission of the new 2005 elementary school mathematics curriculum. However, there was a statistically significant difference found between 1stand 4thgrade teachers’ views about the mission of new elementary school mathematics program.
Elementary school mathematics curriculum mission teachers’ views.
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 1-5 sınıf öğretmenlerinin, 2005 yılında uygulamaya konan matematik programının misyonu hakkındaki görüşlerini cinsiyet, okuttuğu sınıf, mesleki kıdem ve öğrenim durumu açısından incelemektir. Araştırma Sivas il merkezinde yapılmış ve bu çalışmaya 258 sınıf öğretmeni katılmıştır. Bu amaçla, öğretmenlerin yeni matematik programının misyonu hakkındaki görüşlerini değerlendiren 14 maddeden oluşan beşli likert-tipi bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçme aracı örneklemdeki öğretmenlere uygulanmış ve veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, bağımsız örneklemler için t-testi ve One-Way ANOVA kullanılmıştır. Veri analizleri sonucunda; sınıf öğretmenlerinin yeni uygulamaya konan 2005 matematik programının misyonuna ilişkin değerlendirmelerinin; cinsiyete, mesleki kıdeme ve öğrenim durumuna göre anlamlı farklılık göstermediği, sınıf öğretmenlerinin okuttukları sınıf düzeylerine göre değerlendirmeleri kıyaslandığında, sadece 1. ve 4. sınıf düzeyindeki öğretmen değerlendirmeleri arasında anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 1 |