Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A FIELD STUDY ABOUT ENVIRONMENTAL KNOWLEDGE AND ATTIDUDES OF ELEMENTARY SCOOL STUDENTS

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 1, 105 - 122, 01.06.2008

Öz

This study was intended to reveal the environmental knowledge and attitudes of 6–7–8 th grade students. Participants were 1118 students who are chosen randomly from the 6–7–8 th grades of six elementary schools in bursa. The research instruments “Environmental Knowledge Test” and “Environmental Attitude Scale” were used by the researcher. Resukts showed that 6–7–8 th grade students had low scores for environmental knowledge test and attitude scale.

Kaynakça

  • Atasoy, E. (2006). Çevre İçin Eğitim Çocuk-Doğa Etkileşimi, Bursa: Ezgi Kitabevi. Ayvaz, Z. (1998). Çevre Eğitiminde Temel Kavramlar El Kitabı, İzmir: Çevre Ko-
  • ruma ve Araştırma Vakfı, Çevre Eğitim Merkezi Yayınları No:5.
  • Berber, Ş. (1990). “Sosyo-Ekonomik Faktörlerin ve Ana-Baba Tutumlarının Okul Başarısına Etkisi”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Doğan, M. (1997). Türkiye Ulusal Çevre Stratejisi ve Eylem Planı Eğitim ve Katı- lım Grubu Raporu, Ankara: DPT Müsteşarlığı ve Türkiye Çevre Vakfı.
  • Ergun, L. (1993). “Ortaöğretimde Çevre İçin Eğitim”, Çevre Eğitimi, Ankara: Türki- ye Çevre Vakfı Yayını.
  • Geray, C. (1997). “Çevre İçin Eğitim”, İnsan Çevre Toplum, Yayıma Hazırlayan: Ruşen Keleş, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • İşyar, N. (1999). “İlköğretim (3. 4. 5. Sınıf) Öğrencilerin Olumlu Çevresel Tutumla- rın Yaş ve Sosyo- Ekonomik Düzeye Göre Değerlendirilmesi,” (Yayınlan- mamış Yüksek Lisans Tezi), Bursa: Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, 10. Baskı, Ankara: Rehber Yayınevi.
  • Leeming, Frank C., Dwyer, William O. (1995). “Children’s Enviromental Attitude And Knowledge Scale: Construction And Validation”, Journal of Envronmental Education, Spring, 26 (3), 22-32
  • Öngen, D. (1995). “Farklı Sosyoekonomik Düzeylerden Gelen 12–15 Yaşlarındaki Ergenlerde Formen İşlem Düşüncesinin Gelişim Düzeyi”, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Piaget, J. (2000). Çocukta Zihinsel Gelişim, Çev. Hüsen Portakal, İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Tosunoğlu, C. (1987). “A Cross-Cultural Study Which Compares Environmental Attitudes of Turkish and American Cross-Sections in Educational Settings”, Unpublished Master Thesis, Ankara: METU.
  • Tosunoğlu, C. (1993). “A Study on the Dimensions and Determinants of Environmental Attitudes”, Unpublished Ph. D. Thesis, Ankara: METU.

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL TUTUM VE ÇEVRE BİLGİSİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 1, 105 - 122, 01.06.2008

Öz

Bu çalışmada, ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çevresel tutum ve bilgilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu, Bursa kentinde yer alan altı ilköğretim okulundan seçilmiş 6. 7. ve 8. sınıflardaki 1118 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak Çevre Bilgi Testi ve Çevre Tutum Ölçeği kullanılmış, öğrencilerin çevre bilgisi ve çevre tutumu açısından yeterli düzeyde olmadıkları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Atasoy, E. (2006). Çevre İçin Eğitim Çocuk-Doğa Etkileşimi, Bursa: Ezgi Kitabevi. Ayvaz, Z. (1998). Çevre Eğitiminde Temel Kavramlar El Kitabı, İzmir: Çevre Ko-
  • ruma ve Araştırma Vakfı, Çevre Eğitim Merkezi Yayınları No:5.
  • Berber, Ş. (1990). “Sosyo-Ekonomik Faktörlerin ve Ana-Baba Tutumlarının Okul Başarısına Etkisi”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Doğan, M. (1997). Türkiye Ulusal Çevre Stratejisi ve Eylem Planı Eğitim ve Katı- lım Grubu Raporu, Ankara: DPT Müsteşarlığı ve Türkiye Çevre Vakfı.
  • Ergun, L. (1993). “Ortaöğretimde Çevre İçin Eğitim”, Çevre Eğitimi, Ankara: Türki- ye Çevre Vakfı Yayını.
  • Geray, C. (1997). “Çevre İçin Eğitim”, İnsan Çevre Toplum, Yayıma Hazırlayan: Ruşen Keleş, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • İşyar, N. (1999). “İlköğretim (3. 4. 5. Sınıf) Öğrencilerin Olumlu Çevresel Tutumla- rın Yaş ve Sosyo- Ekonomik Düzeye Göre Değerlendirilmesi,” (Yayınlan- mamış Yüksek Lisans Tezi), Bursa: Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, 10. Baskı, Ankara: Rehber Yayınevi.
  • Leeming, Frank C., Dwyer, William O. (1995). “Children’s Enviromental Attitude And Knowledge Scale: Construction And Validation”, Journal of Envronmental Education, Spring, 26 (3), 22-32
  • Öngen, D. (1995). “Farklı Sosyoekonomik Düzeylerden Gelen 12–15 Yaşlarındaki Ergenlerde Formen İşlem Düşüncesinin Gelişim Düzeyi”, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Piaget, J. (2000). Çocukta Zihinsel Gelişim, Çev. Hüsen Portakal, İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Tosunoğlu, C. (1987). “A Cross-Cultural Study Which Compares Environmental Attitudes of Turkish and American Cross-Sections in Educational Settings”, Unpublished Master Thesis, Ankara: METU.
  • Tosunoğlu, C. (1993). “A Study on the Dimensions and Determinants of Environmental Attitudes”, Unpublished Ph. D. Thesis, Ankara: METU.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Emin Atasoy Bu kişi benim

Hasan Ertürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atasoy, E., & Ertürk, H. (2008). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL TUTUM VE ÇEVRE BİLGİSİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 105-122.