This study was intended to reveal the environmental knowledge and attitudes of 6–7–8 th grade students. Participants were 1118 students who are chosen randomly from the 6–7–8 th grades of six elementary schools in bursa. The research instruments “Environmental Knowledge Test” and “Environmental Attitude Scale” were used by the researcher. Resukts showed that 6–7–8 th grade students had low scores for environmental knowledge test and attitude scale.
environmental education environmental attitude environ- mental knowledge environmental sensitiviness environmental conscious.
Bu çalışmada, ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çevresel tutum ve bilgilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu, Bursa kentinde yer alan altı ilköğretim okulundan seçilmiş 6. 7. ve 8. sınıflardaki 1118 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak Çevre Bilgi Testi ve Çevre Tutum Ölçeği kullanılmış, öğrencilerin çevre bilgisi ve çevre tutumu açısından yeterli düzeyde olmadıkları belirlenmiştir.
çevre eğitimi çevresel tutum çevre bilgisi çevre du- yarlılığı çevre bilinci.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1 |