The new approaches teaching, the teacher should not confine the students to his own thinking model, should himself penetrate into the thinking and learning system of the students and direct them to the scientist’s process. That an instruction program achieving its goals depends on arranging the learning and teaching processes not randomly but according to the research findings. Among the studies carried out in this way, learning studies based on cooperative learning has an important role. In this point it seems useful to mention certain explanation related to cooperative learning. In this study, it is mentioned how the cooperative learning method should be applied in classroom atmosphere and each step of the appliance is tried to be represented in detail.
Cooperative Learning Classroom Application Positive Inter- dependence.
Yeni öğretim yaklaşımlarında öğretmen öğrencileri kendi düşünce modeli içine hapsetmemeli, kendisi öğrencinin düşünme ve öğrenme sistemine girmeli ve öğrenciyi bilim adamının yöntemine yönlendirmelidir. Bir eğitim programının amaçlarına ulaşması öğrenme ve öğretme süreçlerinin rasgele olarak değil, bilimsel araştırma bulgularına göre düzenlenmesine bağlıdır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen çalışmalar arasında işbirliğine dayalı öğrenme çalışmaları önemli bir yer tutmaktadır. Bu noktada, işbirliğine dayalı öğrenme ile ilgili bazı açıklamalara yer vermekte yarar görülmektedir. Bu çalışmada işbirlikli öğrenme yönteminin sınıf ortamında nasıl uygulanacağına yer verilmiş ve uygulamanın her aşaması detaylı olarak sunulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1 |