In the primary Education level, learning generally doesn’t take place mean- ingfully because the instruction is traditionally based on direct instruction and sub- jects being taught are not thoroughly experienced for teaching The History of Atatürk’s Principles and Revolutions. Nevertheless, the purpose of learning is to provide the human being with the perpetual behavior change as a result of the inter- action with the environment. In this study, it is found that “The Hexagonal Hat Role Playing Technique” presents a higher percent of correct answers showing the relations topics covered than those by direct instruction. Furthermore, it is concluded that it provides proper behavior change in connecting subjects and units as well as application of knowledge on social daily life.
İlköğretimde, Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları adlı konuları işlenirken, çoğu kez anlatım yöntemi kullanılarak, konular soyut olarak geçilmekte, öğrenme tam olarak gerçekleşmemektedir. Hâlbuki öğrenmede amaç, insanın çevresi ile etkileşim sonucu kendisinde kalıcı davranış değişikliği sağlamaktır. Bu araştırmada, söz edilen değişikliklerin oluşması ve kalıcı olmasında “Altı Köşeli Şapka Drama Tekniği”nin, sunuş yolu ile ve diğer öğrenmelere kıyasla, türünü cevaplama, doğru cevaplama ve konular arasındaki ilişkileri görmede daha yüksek bir yüzdeye ulaştığı görülmüştür. Ayrıca konu bütünlüğü, konuyu diğer konularla kıyaslama ve sosyal hayatta kullanılır olarak görmede kişide davranış değişikliği sağladığı anlaşılmıştır.
Sosyal Bilgiler Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları Drama Altı Köşeli Şapka Drama Tekniği.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1 |