Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT TO THE STUDENT SUCCESS OF BEING APPLIED WITH THE HEXAGONAL HAT DRAMA TECHNIQUE OF THE SUBJECT CALLED “THE PRINCIPLES OF REVOLUTIONS OF ATATÜRK” IN THE UNIT OF “HOW DID WE REACH ‘REPUBLIC’?” IN THE LESSON OF SOCIAL SCIENCES IN THE 5 TH GRADES OF THE PRIMARY EDUCATION

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 1, 155 - 170, 01.06.2008

Öz

In the primary Education level, learning generally doesn’t take place mean- ingfully because the instruction is traditionally based on direct instruction and sub- jects being taught are not thoroughly experienced for teaching The History of Atatürk’s Principles and Revolutions. Nevertheless, the purpose of learning is to provide the human being with the perpetual behavior change as a result of the inter- action with the environment. In this study, it is found that “The Hexagonal Hat Role Playing Technique” presents a higher percent of correct answers showing the relations topics covered than those by direct instruction. Furthermore, it is concluded that it provides proper behavior change in connecting subjects and units as well as application of knowledge on social daily life.

Kaynakça

  • Abraham, M., R., Wıllıamson, V. M., (1994) Journal of Reseach and Science Teaching, Oklahoma.
  • Adıgüzel, H. Ö. (1994). Eğitimde Yeni Yöntem ve Disiplin: Yaratıcı Drama, 1. Eği- tim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, Çukurova Üniversitesi Eğitim Bilim- leri Fakültesi, cilt:2. s.65.
  • Akbaba, Sırrı, Sağlam, Sırrı, Kök, Mehmet., Eğitim-Öğretimde Drama ve Oyunlar, Erzurum, 2003
  • Andersen, C. (2002). Thinking as and thinking about: Cognitive and Metacognitive Processes in Drama, In Bjørn Rasmussen & Anna-Lena Østern (Eds.),
  • Playing betwixt and between: The IDEA Dialogues 2001.Oslo: Landslaget Drama I Skolen.
  • Bailin, S. (1998). Critical Thinking and Drama Education. Research in Drama Education, 3 (2), s.22
  • Ballou, K. J. (2000). The Effects of a Drama Intervention on Communication Skills and Learning Attitudes of At-Risk Sixth Grade Students. Yayınlanmış Dok- tora Tezi, Clemson Universitesi.
  • Binbaşıoğlu, C., (1976), Öğrenme Psikolojisi, Ankara.
  • Bolton, G. (1985). Changes in Thinking About Drama in Education, Theory into Practice, 24 (3).
  • Bolton, G. (1986). Selected Writing in Drama Education, Longman, London. Bolton, G. (1998). Acting in Classroom Drama: A Critical Analysis, Trentham
  • Books, Staffordshire.
  • Bono, Edward De, (1999). Altı Şapka Düşünme Tekniği, İstanbul. Demirel, Özcan, (2000), Öğrenme Sanatı, Pegam-A yayıncılık. Ankara.
  • Duatepe, A., Ubuz B. (2004). Drama Temelli Geometri Ders Planlarının Geliştiril- mesi Ve Uygulanması, Eğitimde İyi Örnekler Konferansı Bildirileri, İstan- bul
  • Enginalp, F., Onay, M., Özgür, (1998), Drama, Evrensel Yayınları, Ankara.
  • Farris, J. P., Parke J. (1993).To be or not to be: What Students Think about Drama, The Clearing House, 66(4), 231-34.
  • Gönen, M., Dalkılıç, N.U. (1999), Çocuk Eğitiminde Drama, M.E.B Yay. İstanbul. Güleryüz, H., (2000), Eğitim Programlarının Dili Ve Yaratıcı Öğrenme, Pegam-A
  • Yay Ankara.
  • Heinig, R. B. (1988). Creative Drama for the Classroom Teacher. Prentice Hall, Inc: New Jersey.
  • Kamen, M. (1992). Creative Drama and the Enhancement of Elementary School Students’ Understanding of Science Concepts, DAI-A 52/07, 2489.
  • Kelner, B. (1993). The Creative Classroom: A guide for Using Creative Drama in the Classroom PreK-6. Heinemann Portsmouth, NH.
  • Küçükahmet, L., (2001).İlköğretimde Drama, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • M.E.B. (1999). Devlet Kitapları Drama-1, Ankara.
  • Morris, R. V. (2001). Drama and Authentic Assesment in a Social Studies Classroom, Social Studies, 92(1), 41-45.
  • Önder, A. (1999). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, İstanbul. Özden, Y. (2000). Öğrenme ve Öğretme, Pegem-a Yayınları, Ankara.
  • Öztürk, A. (1997). Yaratıcı Drama Yöntemiyle İşlenen Tiyatro Dersinin Öğretmen Adaylarının Sözel İletişim Becerilerine Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Te- zi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Saab, J. F. (1987). The Effects of Creative Drama Methods on Mathematics Achievement, Attitudes And Creativity, Yayınlanmamış doktora tezi, West Virginia Universitesi, Morgantown.
  • Sağlam, T. (1995). VI. U.arası Eğitimde Drama Seminerleri, Ankara.
  • San, İnci (1991). Yaratıcı Drama- Eğitsel Boyutları. H. Ö. Adıgüzel (Ed.), Yaratıcı Drama, Naturel Yayıncılık.
  • San, İ. (1996). Yaratıcılığı Geliştiren bir Yöntem ve Yaratıcı Bireyi Yetiştiren Bir Disiplin: Eğitsel Yaratıcı Drama, Yeni Türkiye Dergisi, 2(7) 148-160.
  • San, İ. (1998). “Eğitimde Yaratıcı Drama”, Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, C. XXV, s. 2, Ankara.
  • Southwell, B. (2000). Drama as Communication, Reflections, 25 (1).
  • Üstündağ, T. (1994). Günümüz Eğitiminde Dramanın Yeri, Yaşadıkça Eğitim, 37. Üstündağ, T. (2001), Yaratıcı Drama, Pegam-A Yay. Ankara.
  • Vural, M. (2000), İlköğretim Okulu Programı, Yakutiye Yay. Erzurum.

İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIFLAR SOSYAL BİLGİLER DERSİ “CUMHURİYETE NASIL KAVUŞTUK” ÜNİTESİNDEKİ “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂPLARI” ADLI KONUNUN ALTI KÖŞELİ ŞAPKA DRAMA TEKNİĞİ İLE UYGULANMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 1, 155 - 170, 01.06.2008

Öz

İlköğretimde, Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları adlı konuları işlenirken, çoğu kez anlatım yöntemi kullanılarak, konular soyut olarak geçilmekte, öğrenme tam olarak gerçekleşmemektedir. Hâlbuki öğrenmede amaç, insanın çevresi ile etkileşim sonucu kendisinde kalıcı davranış değişikliği sağlamaktır. Bu araştırmada, söz edilen değişikliklerin oluşması ve kalıcı olmasında “Altı Köşeli Şapka Drama Tekniği”nin, sunuş yolu ile ve diğer öğrenmelere kıyasla, türünü cevaplama, doğru cevaplama ve konular arasındaki ilişkileri görmede daha yüksek bir yüzdeye ulaştığı görülmüştür. Ayrıca konu bütünlüğü, konuyu diğer konularla kıyaslama ve sosyal hayatta kullanılır olarak görmede kişide davranış değişikliği sağladığı anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Abraham, M., R., Wıllıamson, V. M., (1994) Journal of Reseach and Science Teaching, Oklahoma.
  • Adıgüzel, H. Ö. (1994). Eğitimde Yeni Yöntem ve Disiplin: Yaratıcı Drama, 1. Eği- tim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, Çukurova Üniversitesi Eğitim Bilim- leri Fakültesi, cilt:2. s.65.
  • Akbaba, Sırrı, Sağlam, Sırrı, Kök, Mehmet., Eğitim-Öğretimde Drama ve Oyunlar, Erzurum, 2003
  • Andersen, C. (2002). Thinking as and thinking about: Cognitive and Metacognitive Processes in Drama, In Bjørn Rasmussen & Anna-Lena Østern (Eds.),
  • Playing betwixt and between: The IDEA Dialogues 2001.Oslo: Landslaget Drama I Skolen.
  • Bailin, S. (1998). Critical Thinking and Drama Education. Research in Drama Education, 3 (2), s.22
  • Ballou, K. J. (2000). The Effects of a Drama Intervention on Communication Skills and Learning Attitudes of At-Risk Sixth Grade Students. Yayınlanmış Dok- tora Tezi, Clemson Universitesi.
  • Binbaşıoğlu, C., (1976), Öğrenme Psikolojisi, Ankara.
  • Bolton, G. (1985). Changes in Thinking About Drama in Education, Theory into Practice, 24 (3).
  • Bolton, G. (1986). Selected Writing in Drama Education, Longman, London. Bolton, G. (1998). Acting in Classroom Drama: A Critical Analysis, Trentham
  • Books, Staffordshire.
  • Bono, Edward De, (1999). Altı Şapka Düşünme Tekniği, İstanbul. Demirel, Özcan, (2000), Öğrenme Sanatı, Pegam-A yayıncılık. Ankara.
  • Duatepe, A., Ubuz B. (2004). Drama Temelli Geometri Ders Planlarının Geliştiril- mesi Ve Uygulanması, Eğitimde İyi Örnekler Konferansı Bildirileri, İstan- bul
  • Enginalp, F., Onay, M., Özgür, (1998), Drama, Evrensel Yayınları, Ankara.
  • Farris, J. P., Parke J. (1993).To be or not to be: What Students Think about Drama, The Clearing House, 66(4), 231-34.
  • Gönen, M., Dalkılıç, N.U. (1999), Çocuk Eğitiminde Drama, M.E.B Yay. İstanbul. Güleryüz, H., (2000), Eğitim Programlarının Dili Ve Yaratıcı Öğrenme, Pegam-A
  • Yay Ankara.
  • Heinig, R. B. (1988). Creative Drama for the Classroom Teacher. Prentice Hall, Inc: New Jersey.
  • Kamen, M. (1992). Creative Drama and the Enhancement of Elementary School Students’ Understanding of Science Concepts, DAI-A 52/07, 2489.
  • Kelner, B. (1993). The Creative Classroom: A guide for Using Creative Drama in the Classroom PreK-6. Heinemann Portsmouth, NH.
  • Küçükahmet, L., (2001).İlköğretimde Drama, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • M.E.B. (1999). Devlet Kitapları Drama-1, Ankara.
  • Morris, R. V. (2001). Drama and Authentic Assesment in a Social Studies Classroom, Social Studies, 92(1), 41-45.
  • Önder, A. (1999). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, İstanbul. Özden, Y. (2000). Öğrenme ve Öğretme, Pegem-a Yayınları, Ankara.
  • Öztürk, A. (1997). Yaratıcı Drama Yöntemiyle İşlenen Tiyatro Dersinin Öğretmen Adaylarının Sözel İletişim Becerilerine Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Te- zi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Saab, J. F. (1987). The Effects of Creative Drama Methods on Mathematics Achievement, Attitudes And Creativity, Yayınlanmamış doktora tezi, West Virginia Universitesi, Morgantown.
  • Sağlam, T. (1995). VI. U.arası Eğitimde Drama Seminerleri, Ankara.
  • San, İnci (1991). Yaratıcı Drama- Eğitsel Boyutları. H. Ö. Adıgüzel (Ed.), Yaratıcı Drama, Naturel Yayıncılık.
  • San, İ. (1996). Yaratıcılığı Geliştiren bir Yöntem ve Yaratıcı Bireyi Yetiştiren Bir Disiplin: Eğitsel Yaratıcı Drama, Yeni Türkiye Dergisi, 2(7) 148-160.
  • San, İ. (1998). “Eğitimde Yaratıcı Drama”, Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, C. XXV, s. 2, Ankara.
  • Southwell, B. (2000). Drama as Communication, Reflections, 25 (1).
  • Üstündağ, T. (1994). Günümüz Eğitiminde Dramanın Yeri, Yaşadıkça Eğitim, 37. Üstündağ, T. (2001), Yaratıcı Drama, Pegam-A Yay. Ankara.
  • Vural, M. (2000), İlköğretim Okulu Programı, Yakutiye Yay. Erzurum.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Yener Özen Bu kişi benim

Abdulkadir Gül Bu kişi benim

Fikret Gülaçtı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özen, Y., Gül, A., & Gülaçtı, F. (2008). İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIFLAR SOSYAL BİLGİLER DERSİ “CUMHURİYETE NASIL KAVUŞTUK” ÜNİTESİNDEKİ “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂPLARI” ADLI KONUNUN ALTI KÖŞELİ ŞAPKA DRAMA TEKNİĞİ İLE UYGULANMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 155-170.