Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON HIGH SCHOOL STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS BIOLOGY ASSIGNMENTS

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 1, 37 - 53, 01.06.2006

Öz

In this study, first year male and female high students’ attitudes towards the biology assignments have been investigated. For this aim, a Likert type question- naire was administered to the participants. In addition, in total twentyfive students were interviewed. The results were analyzed by using SPSS 12.0 and discussed. The results suggest that assignments given without clear purposes are likely to decrease students’ success while assignment given with clear aims and criteria are likely to increase students’ success. Suggestions were made according to the finding how to improve the effectiveness of assignments at biology courses.

 

Kaynakça

  • Açıl, M. (2005). Ödevimi Babam Yapsın!!! Available Online.
  • <Http://Www.Egitimplatformu.Net/Yazarlar/Mahmut_Acil/Odevimi_Babam_ Yapsin.Htm> (09.05.2005).
  • Aytuna, H. A. (1963). Orta dereceli okullarda öğretmenlik ve problemleri. Ankara: MEB Basımevi.
  • Bilen, M. (1982). Başarılı öğretim için teknikler. Ankara: Ankara Basın San. ve Kağıtcılık A.Ş.
  • Cruickshank, D. R. (1990). Research that informs teachers and teacher educators.
  • Bloomington, Indiana: Phi Delta Kappa.
  • Dietz, B., Kurth, W. (1960). Wirkungsanalyse verschiedenartiger Hausaufgaben.
  • image
  • Schule und Psychologie, 7,. p.264-275.
  • Doğanay, H. (1984). Liselerde ödevler ve coğrafya ödevleri. Milli Eğitim ve Kültür Dergisi, 28, s. 3-10.
  • Doyle, M. E. and Barber, B.S. (1990). Homework as a learning experiences (3rd.
  • Edition). Washington, D.C: National Education Association.
  • Dworetzky, J. P. (1990). Introduction to child development. Fourth Ed. West Publ.
  • Comp. USA.
  • Ergün, M., Özdaş, A. (1997). Öğretim ilke ve yöntemleri. Kaya Matbaa., İstanbul.
  • Fehrman, P. G., KeithT. Z. and Reimers T.M. (1987). ‘Home influence on school learning: direct and indirect effects of parental involvment on high school grades’. Journal of Educational Research, 80, 330-7.
  • Gün, H. (1995). Eğitim-öğretimde program-öğretmen-ödev üçlüsü. Çağdaş eğitim dergisi, sayı 213, s. 41–43.
  • Gür, H. (2002). Ev Ödevi yapma stillerinin akademik başarıya etkisi, Ulusal Fen Bi- limleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 eylül 2002 ODTÜ KÜLTÜR ve KONGRE MERKEZİ, Ankara, Available online.
  • <http://www.matder.org.tr/bilim/eoysabe.asp?ID=50> (10.05.2005).
  • Hong, E. (1999). ‘Preffered and actual homework style: a cross cultural examination’
  • Educational Research Journal, 41(3), 251–265.
  • Krapp, J. V. (1988). Teaching research skills: A critical-thinking approach. School Library Media Journal, 34, 5, p.18–27.
  • image
  • Küçükahmet, L. (2004) Öğretimde planlama ve değerlendirme. Baskı no: 15 (Mart), Ankara: Nobel Basımevi.
  • Okan, K. (1989). Liseler ve ortaokullar için ev ödevi hazırlama teknikleri. Ankara: Seçkin Ofset.
  • Okutan, M. (1990). Yeni ödev yönetmeliğinin getirdiği yenilikler nelerdir? Milli Eği- tim Dergisi, Sayı 94 (Şubat), s. 73–77.
  • Önal İ.H. (1995). Ödevlerle Kazandırılan Değerler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 126 (Ocak-Şubat–Mart), s. 68–69.
  • Smith, J. B. (1989). Library media center programs for middle schools; A cirriculum based approach. Chicago: American Library Assaciation.
  • Tan, Ş. (2005). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Temel, A. (1989) Öğrenci ödevleri bilinçli verilmeli. Çağdaş Eğitim Dergisi, sayı 140 (Ocak), s. 12–14.
  • Yıldırım, A., Doğanay, A., Türkoğlu, A. (2000). Okulda başarı için ders çalışma ve öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yücel, S. A. (2004). Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin kimya derslerinde verilen ev ödevlerine karşı tutumlarının incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt 24, sayı 1, s. 147–159.
  • Yücel, A.S., Morgil, İ. (2000) Orta öğretim düzeyinde kimya derslerinde ev ödevleri- nin değerlendirilmesine yönelik ön çalışma, IV. Fen bilimleri Eğitimi Kong- resi.

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ DERSLERİNDE VERİLEN EV ÖDEVLERİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 1, 37 - 53, 01.06.2006

Öz

Bu çalışmada lisenin birinci sınıfında okuyan erkek ve kız öğrencilerinin biyoloji derslerinde verilen ev ödevlerine karşı tutumları incelenmiştir. Bunun için söz konusu örnekleme Likert tipi sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Ayrıca farklı liselerden toplam 25 öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Anketin analizi SPSS 12.0 paket programı yardımıyla yapılarak değerlendirilmiştir. Anket sonucunda amaçsızca verilen biyoloji dersine yönelik ev ödevlerinin başarıyı düşürebildiği, belirli kıstaslara ve amaca yönelik verilen biyoloji ödevlerinin ise başarıyı artırabileceği ortaya konmuştur. Bulgular doğrultusunda biyoloji dersi ev ödevlerinin etkinliğini artırabilmek için önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Açıl, M. (2005). Ödevimi Babam Yapsın!!! Available Online.
  • <Http://Www.Egitimplatformu.Net/Yazarlar/Mahmut_Acil/Odevimi_Babam_ Yapsin.Htm> (09.05.2005).
  • Aytuna, H. A. (1963). Orta dereceli okullarda öğretmenlik ve problemleri. Ankara: MEB Basımevi.
  • Bilen, M. (1982). Başarılı öğretim için teknikler. Ankara: Ankara Basın San. ve Kağıtcılık A.Ş.
  • Cruickshank, D. R. (1990). Research that informs teachers and teacher educators.
  • Bloomington, Indiana: Phi Delta Kappa.
  • Dietz, B., Kurth, W. (1960). Wirkungsanalyse verschiedenartiger Hausaufgaben.
  • image
  • Schule und Psychologie, 7,. p.264-275.
  • Doğanay, H. (1984). Liselerde ödevler ve coğrafya ödevleri. Milli Eğitim ve Kültür Dergisi, 28, s. 3-10.
  • Doyle, M. E. and Barber, B.S. (1990). Homework as a learning experiences (3rd.
  • Edition). Washington, D.C: National Education Association.
  • Dworetzky, J. P. (1990). Introduction to child development. Fourth Ed. West Publ.
  • Comp. USA.
  • Ergün, M., Özdaş, A. (1997). Öğretim ilke ve yöntemleri. Kaya Matbaa., İstanbul.
  • Fehrman, P. G., KeithT. Z. and Reimers T.M. (1987). ‘Home influence on school learning: direct and indirect effects of parental involvment on high school grades’. Journal of Educational Research, 80, 330-7.
  • Gün, H. (1995). Eğitim-öğretimde program-öğretmen-ödev üçlüsü. Çağdaş eğitim dergisi, sayı 213, s. 41–43.
  • Gür, H. (2002). Ev Ödevi yapma stillerinin akademik başarıya etkisi, Ulusal Fen Bi- limleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 eylül 2002 ODTÜ KÜLTÜR ve KONGRE MERKEZİ, Ankara, Available online.
  • <http://www.matder.org.tr/bilim/eoysabe.asp?ID=50> (10.05.2005).
  • Hong, E. (1999). ‘Preffered and actual homework style: a cross cultural examination’
  • Educational Research Journal, 41(3), 251–265.
  • Krapp, J. V. (1988). Teaching research skills: A critical-thinking approach. School Library Media Journal, 34, 5, p.18–27.
  • image
  • Küçükahmet, L. (2004) Öğretimde planlama ve değerlendirme. Baskı no: 15 (Mart), Ankara: Nobel Basımevi.
  • Okan, K. (1989). Liseler ve ortaokullar için ev ödevi hazırlama teknikleri. Ankara: Seçkin Ofset.
  • Okutan, M. (1990). Yeni ödev yönetmeliğinin getirdiği yenilikler nelerdir? Milli Eği- tim Dergisi, Sayı 94 (Şubat), s. 73–77.
  • Önal İ.H. (1995). Ödevlerle Kazandırılan Değerler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 126 (Ocak-Şubat–Mart), s. 68–69.
  • Smith, J. B. (1989). Library media center programs for middle schools; A cirriculum based approach. Chicago: American Library Assaciation.
  • Tan, Ş. (2005). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Temel, A. (1989) Öğrenci ödevleri bilinçli verilmeli. Çağdaş Eğitim Dergisi, sayı 140 (Ocak), s. 12–14.
  • Yıldırım, A., Doğanay, A., Türkoğlu, A. (2000). Okulda başarı için ders çalışma ve öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yücel, S. A. (2004). Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin kimya derslerinde verilen ev ödevlerine karşı tutumlarının incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt 24, sayı 1, s. 147–159.
  • Yücel, A.S., Morgil, İ. (2000) Orta öğretim düzeyinde kimya derslerinde ev ödevleri- nin değerlendirilmesine yönelik ön çalışma, IV. Fen bilimleri Eğitimi Kong- resi.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Selami Yeşilyurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yeşilyurt, S. (2006). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ DERSLERİNDE VERİLEN EV ÖDEVLERİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 37-53.