Educational researchers and teachers discuss the reliability characteristics, who are preparing survey, cognitive scales, emotional scales and psicomotor scales (attitude, capabilitiy interest) etc. And the consistent of the measurement results and the consider validity. İn the exams in addition, it was carried out the usage measurement tools in the educational science in terms of the achievement (presenting) the designed measurement and the validity factors of the measurement tools considering appropriate, apprehension and usage properties. The study contributes from the pure science to the educational science in Educatioanl Faculties in Turkey.
Eğitim Bilimleri araştırmacılarının ve öğretmenlerin araştırma için hazırladıkları; anket, bilişsel, duyuşsal ve devinişsel ölçekler (yetenek, tutum, ilgi) vb. ile sınav için hazırlanan ölçme araçlarının belli bir özelliğe yönelik birden fazla ölçüm sonuçları arasında tutarlılık gösterip, göstermediğini belirleyebilmek için güvenirlik özellikleri tartışılmıştır. Ayrıca Eğitim Bilimlerinde kullanılan ölçme araçlarının, tasarlanan ölçümlere ulaşma derecesinde; uygunluk, anlamlılık ve faydalılık özelliklerine bakılarak ölçme aracının geçerlik faktörleri bu çalışmada tartışılmıştır. Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılanma sürecinde alandan eğitim araştırmalarına yönelen çalışmalara bir bakış açısı getirmesi için düzenlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 1 |