Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF NEGATIVITIES FROM CLASS CIRCUMSTANCES AND RESIDENCE TO STUDENT’S SUCCESS

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 2, 41 - 51, 01.12.2005

Öz

This study has been carried out Kâzım Karabekir Educational faculty and Erzincan Educational Faculty of Atatürk University. A questionnaire has been administered to 456 students to appreciate theirs views on the negativities from class circumstances and residence problems and effects on students success. The results have been evaluated by using the X2test and theirs significancy degrees have been given (p<0,05). When reviewed the answers with respect to the sexuality; that classes very crowd, that classes physical problems (temperatur, light, noise et all.), success is prevented due to student dormitory” were significant. The answers about residence such as success is prevented due to student dormitory, to be no workroom only for me, faculty is too distant, to be visitors in may resident almost every time and relations of friends living together” were found as significant.

Kaynakça

  • Verschaffel, L., De Corte, E., Lasure, S., Vaerenbergh, G. V., Bogaerts ve Ratinckx,
  • E. (1999). Learning to solve mathematical application problems: A design experiment with fifth graders. Mathematical Thinking and Learning,. 1(3), 195-229.
  • Driver, R. (1988). Constructivist approach to Curriculum development. In P. Fensham(ed.), Developments and Dilemmas in Science Education. Falmer Press, London
  • Başar A. ve Oktay E., (1998). Uygulamalı İstatistik-1,2., Şafak Yayınevi, Erzu- rum.
  • Orhon, E. (1985), Ankara Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyal ve Psikolojik Sorunla- rı, Devlet Plânlama Teşkilâtı, Ankara.
  • Işık, K., (1970). Kırıkkale Makine Kimya Endüstrisi Kurumunda ÇalışanİşçilerinKonut Durumu, Bunun Sağlık ve İşe Devama Etkisi. T.C. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi. Ev İdaresi ve Aile Eko- nomisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Seeds, P. and Lioyd, (1997), G.Quality of Life. Jessica KingsleyPublishers, London.
  • Peck, C. and Stewart, (1985), K.K. Satisfaction with housing and quality of life.
  • Home Economics Reseacrh Journal. 13 (4):363-372.
  • Pearson, D. 1994, The Naturel House Book: Creating A Healthy, Harmonious and Ecologically Sound Home Conran Octobus Lmt. London.
  • Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, <http://aile.gov.tr/ aileist.htm> (2005, Haziran 15).
  • Anonymous, (1999), Anadolu Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyo Kültürel ve Sosyo Ekonomik Özellikleri ile Beklenti ve Sorunları. T.C.Anadolu Üniversitesi Yayınları. No: 1097. Açıköğretim Fakültesi Yayınları. No: 602, Eskişehir.
  • Korkmaz, A., 2005, Yüksek Öğretim Gençliğinin Problemleri, Google,
  • <(http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/145/korkmaz.htm)> (2005, Mayıs 20).
  • Hoşgörür, V., (2003), Sınıf Yönetimi, Editör: Zeki Kaya, s.79, PegemAyayıncılık, Ankara.
  • Korkmaz, A., (2003), Sınıf Yönetimi, Editör: Leyla Küçükahmet, s.151, Nobel Ya- yın Dağıtım, Ankara.

SINIF ORTAMI VE BARINMA SORUNLARINDAN KAYNAKLANAN OLUMSUZLUKLARIN ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 2, 41 - 51, 01.12.2005

Öz

Araştırma Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim fakültesi ve Erzincan Eğitim fakültesinde yapılmıştır. Her iki fakültede öğrenim gören 456 öğrenciye anket uygulana-rak sınıf ortamı ve barınma sorunlarından kaynaklanan olumsuzlukların başarılarına nasıl etki ettiği konusunda görüşleri alınmıştır. Elde edilen verilere X2 testi uygulanarak anlamlı-lık dereceleri tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuçta, istatistiki olarak (p<0,05’e göre) sorulara verilen cevapların cinsiyet ile ilişkisine baktığımızda; sınıfların çok kalabalık olması, sınıfın fiziki (sıcaklık, ışık, gürültü vs.) sorunları ve yurt ortamının çalışmaları engellemesi gibi sorunlarda; barınma şekli ile ilişkisinde ise yurt ortamının çalışmaları engellemesi, kendi-lerine ait çalışma odalarının olmayışı, evin okula uzak olması, eve sürekli konuk gelmesi ve birlikte kalınan arkadaşlarla olan ilişkiler gibi sorunlarda istatistiki olarak %5 seviyesinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Verschaffel, L., De Corte, E., Lasure, S., Vaerenbergh, G. V., Bogaerts ve Ratinckx,
  • E. (1999). Learning to solve mathematical application problems: A design experiment with fifth graders. Mathematical Thinking and Learning,. 1(3), 195-229.
  • Driver, R. (1988). Constructivist approach to Curriculum development. In P. Fensham(ed.), Developments and Dilemmas in Science Education. Falmer Press, London
  • Başar A. ve Oktay E., (1998). Uygulamalı İstatistik-1,2., Şafak Yayınevi, Erzu- rum.
  • Orhon, E. (1985), Ankara Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyal ve Psikolojik Sorunla- rı, Devlet Plânlama Teşkilâtı, Ankara.
  • Işık, K., (1970). Kırıkkale Makine Kimya Endüstrisi Kurumunda ÇalışanİşçilerinKonut Durumu, Bunun Sağlık ve İşe Devama Etkisi. T.C. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi. Ev İdaresi ve Aile Eko- nomisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Seeds, P. and Lioyd, (1997), G.Quality of Life. Jessica KingsleyPublishers, London.
  • Peck, C. and Stewart, (1985), K.K. Satisfaction with housing and quality of life.
  • Home Economics Reseacrh Journal. 13 (4):363-372.
  • Pearson, D. 1994, The Naturel House Book: Creating A Healthy, Harmonious and Ecologically Sound Home Conran Octobus Lmt. London.
  • Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, <http://aile.gov.tr/ aileist.htm> (2005, Haziran 15).
  • Anonymous, (1999), Anadolu Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyo Kültürel ve Sosyo Ekonomik Özellikleri ile Beklenti ve Sorunları. T.C.Anadolu Üniversitesi Yayınları. No: 1097. Açıköğretim Fakültesi Yayınları. No: 602, Eskişehir.
  • Korkmaz, A., 2005, Yüksek Öğretim Gençliğinin Problemleri, Google,
  • <(http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/145/korkmaz.htm)> (2005, Mayıs 20).
  • Hoşgörür, V., (2003), Sınıf Yönetimi, Editör: Zeki Kaya, s.79, PegemAyayıncılık, Ankara.
  • Korkmaz, A., (2003), Sınıf Yönetimi, Editör: Leyla Küçükahmet, s.151, Nobel Ya- yın Dağıtım, Ankara.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Ercan Kaya Bu kişi benim

Durmuş Ali Bal Bu kişi benim

Fatih Sezek Bu kişi benim

Mustafa Akın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, E., Bal, D. A., Sezek, F., Akın, M. (2005). SINIF ORTAMI VE BARINMA SORUNLARINDAN KAYNAKLANAN OLUMSUZLUKLARIN ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 41-51.