Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERZİNCAN MERKEZ İLKÖĞRETİM OKULLARI İKİNCİ KADEMEDE OKUYAN BAZI ÖĞRENCİLERDEKİ TELAFFUZ PROBLEMLERİ

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 2, 77 - 89, 01.12.2005

Öz

Erzincan Merkez İlköğretim Okulları ikinci kademede okumakta olan öğrencilerden bazılarında bulunan çeşitli telaffuz problemlerini tespit etmek üzere hazırlanan bu araştırma kapsamındaki 11 soruluk anket formu, merkezdeki 38 ilköğretim okulunda görevli Türkçe öğretmenlerine uygulanmıştır. Sorulara verilen cevaplar bilgisayar ortamında tek tek işaret-lenerek tablolar hâline dönüştürüldükten sonra, her biri kendi içinde yorumlanmış, eldeki bilgiler bu alanda yapılan diğer araştırma sonuçlarıyla desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Aksan, D., (1995), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, TDK, 5. Baskı, ss.
  • , Ankara.
  • Alperen, N., (2001), Türkçe Okuma ve Yazma Eğitimi Rehberi, Alperen Yay., 7.
  • Baskı, ss. 352, Ankara.
  • Aydın, B., Can, G., Ersanlı, K., Kılıç, M., Külahoğlu, Ş., Öztürk, B., Bilge, F., Küçükkaragöz, H., Kısac, İ., Korkmaz, İ., Bilgin, M., (2002), Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, (Editör: Binnur Yeşilyaprak) Pegem Yay., 2. bsk., ss. 285 Ankara.
  • Banguoğlu, T., (1998), Türkçenin Grameri, TDK , ss. 628, Ankara. Başaran, İ. E., (1985), Eğitim Psikolojisi, Sevinç Mat., ss. 368 , Ankara.
  • Enç, M., Çağlar, D., Özsoy, Y., (1987), Özel Eğitime Giriş; Ankara Üni., Yay., ss.
  • , Ankara.
  • Ergin, M., ( 1993), Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yay., ss. 384, İstanbul.
  • Grander, M. J., Gardiner H. W., (1993), Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitabevi Yay., ss. 374, Ankara.
  • Jersild, T. A., (1979), Çocuk Psikolojisi, (Çev. Gülseren GÜNCE), Ankara Üni.
  • Yay., s. 699, Ankara.
  • Kızıltepe Z., A., (2004), Öğretişim Eğitim Psikolojisine Çağdaş Bir Yaklaşım, Ofset Yay., ss. 251, İstanbul.
  • Luellâ, C., Morgan, J. B, (2001), Çocukluk ve Gençlik Psikolojisi, (Çev. Belkıs Hâ- lim Vassaf), Milli Eğt.Yay., ss. 396, İstanbul.
  • Özsoy, Y., Özyürek, M., Eripek, S., (2002), Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar “Özel Eğitime Giriş”, Karatepe Yay., ss. 247, Ankara.
  • Özbay, Y., (2002) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, İber Mat., ss. 255, Trabzon. Petit Larousse, (1960), Libraire Larousse, Paris.
  • Sağır, M., (1995), Erzincan ve Yöresi Ağızları, TDK, ss. 434, Ankara. Türkçe Sözlük, (1988), TDK, Ankara.
  • Ülgen, G., Fidan, E., (1997), Çocuk Gelişimi, Milli Eğt.Basımevi, ss. 279, İstanbul, Temel, Z., F., Aksoy A. B., (2001), Ergen ve Gelişimi, Nobel Yay., ss. 168. Ankara. www.ens.uqac.ca/~flabelle/socio/genre.htm .
  • Yavuz, K., Yetiş, K., Birinci, N., (1996), Üniversite Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yay., ss. 400, İstanbul.

LES PROBLEMES D’ARTICULATON AUX CERTAINS DES ELEVES LISANT AU SECONDAIRE DEGRE DES ECOLES DE L’ENSEIGNEMENT PRIMAIRE ERZİNCAN

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 2, 77 - 89, 01.12.2005

Öz

On a été appliqué la présente enquête contenant 11 questions dans cette recherche pour préciser les problèmes d’articulation aux certains des élèves lisant au secondaire degré des écoles de l’Enseignement Primaire Erzincan aux 38 professeurs de turc étant chargé à ces écoles. On a éte interprété toutes les réponses, après avoir préparé en graphique ces données et nous avons étayé ces données avec les autres recherches dans ce domaine.

Kaynakça

  • Aksan, D., (1995), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, TDK, 5. Baskı, ss.
  • , Ankara.
  • Alperen, N., (2001), Türkçe Okuma ve Yazma Eğitimi Rehberi, Alperen Yay., 7.
  • Baskı, ss. 352, Ankara.
  • Aydın, B., Can, G., Ersanlı, K., Kılıç, M., Külahoğlu, Ş., Öztürk, B., Bilge, F., Küçükkaragöz, H., Kısac, İ., Korkmaz, İ., Bilgin, M., (2002), Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, (Editör: Binnur Yeşilyaprak) Pegem Yay., 2. bsk., ss. 285 Ankara.
  • Banguoğlu, T., (1998), Türkçenin Grameri, TDK , ss. 628, Ankara. Başaran, İ. E., (1985), Eğitim Psikolojisi, Sevinç Mat., ss. 368 , Ankara.
  • Enç, M., Çağlar, D., Özsoy, Y., (1987), Özel Eğitime Giriş; Ankara Üni., Yay., ss.
  • , Ankara.
  • Ergin, M., ( 1993), Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yay., ss. 384, İstanbul.
  • Grander, M. J., Gardiner H. W., (1993), Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitabevi Yay., ss. 374, Ankara.
  • Jersild, T. A., (1979), Çocuk Psikolojisi, (Çev. Gülseren GÜNCE), Ankara Üni.
  • Yay., s. 699, Ankara.
  • Kızıltepe Z., A., (2004), Öğretişim Eğitim Psikolojisine Çağdaş Bir Yaklaşım, Ofset Yay., ss. 251, İstanbul.
  • Luellâ, C., Morgan, J. B, (2001), Çocukluk ve Gençlik Psikolojisi, (Çev. Belkıs Hâ- lim Vassaf), Milli Eğt.Yay., ss. 396, İstanbul.
  • Özsoy, Y., Özyürek, M., Eripek, S., (2002), Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar “Özel Eğitime Giriş”, Karatepe Yay., ss. 247, Ankara.
  • Özbay, Y., (2002) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, İber Mat., ss. 255, Trabzon. Petit Larousse, (1960), Libraire Larousse, Paris.
  • Sağır, M., (1995), Erzincan ve Yöresi Ağızları, TDK, ss. 434, Ankara. Türkçe Sözlük, (1988), TDK, Ankara.
  • Ülgen, G., Fidan, E., (1997), Çocuk Gelişimi, Milli Eğt.Basımevi, ss. 279, İstanbul, Temel, Z., F., Aksoy A. B., (2001), Ergen ve Gelişimi, Nobel Yay., ss. 168. Ankara. www.ens.uqac.ca/~flabelle/socio/genre.htm .
  • Yavuz, K., Yetiş, K., Birinci, N., (1996), Üniversite Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yay., ss. 400, İstanbul.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Ali Çiçek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çiçek, A. (2005). ERZİNCAN MERKEZ İLKÖĞRETİM OKULLARI İKİNCİ KADEMEDE OKUYAN BAZI ÖĞRENCİLERDEKİ TELAFFUZ PROBLEMLERİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 77-89.