Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COLLEGE SCIENCE TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS TECHNOLOGY- KAHRAMANMARAŞ SAMPLE

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 63 - 72, 01.06.2007

Öz

Education may be defined as the duration of socialization and culturalization process which goes on lifelong. Teaching may be defined as social lifes which are planned and institutionalized for the individuals to be required to gain the information, skill and values. Although the use of technology, which is one of the most effective elements of the information age, makes the community and the professional stronger and also makes life easier against events and facts, it puts new responsibilities to the individual, communinity and the professional. The aim of this questionnaire is to determine the attitudes towards technology of some science teachers in some high schools in Kahramanmaraş province. The questionnaire has been done on randomly selected 155 teachers from 19 high schools in Kahramanmaraş. In order to collect personal information –such as gender, age and branch, used as an independent variable, a questionnaire prepeared by researchers has been used and in determining technological attitudes, “Attitudes towards Technology” measure, developed by Akbaba, has been used. The results show that teachers have no positive attitutes towards technology.

Kaynakça

  • Alakoç, Z. (2003). Matematik Öğretiminde Teknolojik Modern Öğretim Yaklaşım- ları. The Turkish Online Journal Of Education Technology-TOJET. Cilt:2, Sayı:1.
  • Akbaba, S. (2002).Okul yöneticilerinin teknolojiye karşı tutumlarının incelenmesi, Çağdaş Eğitim Degisi, 286, 9-14.
  • Akdağ, M. (2006). Eğitimde Materyal Kullanımı. web.inonu.edu.tr/~makdag/ma- teryal.ppt.
  • Aksoy, H. H. (2006).Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine İliş- kin Bir Çözümleme (online). http://education.ankara.edu.tr/∼aksoy/tekno-
  • loji/teknoloji_aksoy.doc. (2006)
  • Aklan, C. (1997). Eğitim Teknolojisinin İki Binli Yıllarda Yapılandırılması. Ankara, Anı Yayıncılık, 35.
  • Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A. R. (193). Development of the Turkish Secondary Science Curriculum. Science Education, 77: (4), 433-440.
  • Aziz, A. (1982). Radyo ve Televizyonla Eğitim. A. Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Araştırmaları Merkezi (EFAM). Yayın no: 1, 2.
  • Kısa, B., Kaya, H. (2006). Hemşire Öğretim Elemanlarının Teknolojiye İlişkin Tu- tumları. The Turkish Online Journal Of Education Technology-TOJET. Cilt: 5, Sayı: 2.
  • Middlehurst, R. (1999). New Realities for Leadership and Governance in Higher Education?. Tertiary Education and Management. Vol.5, pp. 307-329.
  • Özkul, E., Girginer, N. (2001). Uzaktan Eğitimde Telnoloji Ve Etkinlik. I. Uluslar arası Eğitim Teknolojileri Sempozyum Bildirisi Özeti.
  • Yürütücü, A. (2002). “Bilişim Toplumunda İlköğretim Sürecindeki Eğitim Teknolo- jileri” II.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyum ve Fuar Bildirisi, 2, Sakarya.

LİSE FEN GRUBU ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİYE İLİŞKİN TUTUMLARI- KAHRAMANMARAŞ ÖRNEĞİ

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 63 - 72, 01.06.2007

Öz

Eğitim bireyin yaşam boyu devam eden sosyalleşme ve kültürlenme süreci olarak, öğretim ise bireylerin kazanmaları istenilen bilgi, beceri ve değerler için planlanmış ve kurumsallaşmış sosyal yaşantılar şeklinde tanımlanabilir. Bilgi çağının en etkili unsurlarından biri olan teknolojinin kullanılması birey, toplum ve meslek üyesini olaylar ve olgular karşısında daha güçlü hale getirmek ve yaşamı kolaylaştırmakla birlikte bireye, topluma ve meslek üyesine yeni sorumluluklar yüklemektedir. Bu araştırmanın amacı Kahramanmaraş ilinde bulunan çeşitli liselerde görev yapan Fen grubu öğretmenlerinin teknolojiye ilişkin tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş’ta rasgele seçilen 19 okuldaki 155 öğretmen oluşturmuştur. Bağ ımsız değişken olarak kullanılan cinsiyet, yaş, branş gibi kişisel bilgilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan bir anket ve teknolojik tutumlarının belirlenmesinde de Akbaba tarafından geliştirilen “Teknolojiye Karşı Tutum” ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin teknolojiye ilişkin olumlu tutum içinde olmadıklarını göstermektedir.

Kaynakça

  • Alakoç, Z. (2003). Matematik Öğretiminde Teknolojik Modern Öğretim Yaklaşım- ları. The Turkish Online Journal Of Education Technology-TOJET. Cilt:2, Sayı:1.
  • Akbaba, S. (2002).Okul yöneticilerinin teknolojiye karşı tutumlarının incelenmesi, Çağdaş Eğitim Degisi, 286, 9-14.
  • Akdağ, M. (2006). Eğitimde Materyal Kullanımı. web.inonu.edu.tr/~makdag/ma- teryal.ppt.
  • Aksoy, H. H. (2006).Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine İliş- kin Bir Çözümleme (online). http://education.ankara.edu.tr/∼aksoy/tekno-
  • loji/teknoloji_aksoy.doc. (2006)
  • Aklan, C. (1997). Eğitim Teknolojisinin İki Binli Yıllarda Yapılandırılması. Ankara, Anı Yayıncılık, 35.
  • Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A. R. (193). Development of the Turkish Secondary Science Curriculum. Science Education, 77: (4), 433-440.
  • Aziz, A. (1982). Radyo ve Televizyonla Eğitim. A. Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Araştırmaları Merkezi (EFAM). Yayın no: 1, 2.
  • Kısa, B., Kaya, H. (2006). Hemşire Öğretim Elemanlarının Teknolojiye İlişkin Tu- tumları. The Turkish Online Journal Of Education Technology-TOJET. Cilt: 5, Sayı: 2.
  • Middlehurst, R. (1999). New Realities for Leadership and Governance in Higher Education?. Tertiary Education and Management. Vol.5, pp. 307-329.
  • Özkul, E., Girginer, N. (2001). Uzaktan Eğitimde Telnoloji Ve Etkinlik. I. Uluslar arası Eğitim Teknolojileri Sempozyum Bildirisi Özeti.
  • Yürütücü, A. (2002). “Bilişim Toplumunda İlköğretim Sürecindeki Eğitim Teknolo- jileri” II.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyum ve Fuar Bildirisi, 2, Sakarya.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Esin İspir Bu kişi benim

Hasan Furkan Bu kişi benim

Mehmet Çitil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İspir, E., Furkan, H., & Çitil, M. (2007). LİSE FEN GRUBU ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİYE İLİŞKİN TUTUMLARI- KAHRAMANMARAŞ ÖRNEĞİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 63-72.