Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ATTITUDES AND CONCEPT LEARNING LEVELS ABOUT BASIC MATHEMATICS OF CLASS STUDENT TEACHERS

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 2, 13 - 32, 01.12.2007

Öz

This study has been designed for the class student teachers that they have been educated in class teacher department, their attitudes against mathematics lesson and by aim determining understanding level on the some basic conceptions. This study has been carried out a working to the 229 students have been attending in class teacher department of Amasya Education Faculty. A test has been used that consist of many optional questions for determining attitudes and for confirming their learning level some concepts belonging to mathematics lesson. At the end of this test carrying out the students have been enough in positive attitude against mathematics lesson but it has reached result that they haven’t been having enough gain understanding concepts and from the point of view commenting.

Kaynakça

  • Başar, M., Ünal. M., Yalçın, M., (2002). ilköğretim kademesiyle başlayan matema- tik korkusunun nedenleri V. Fen Bil. ve Matematik Eğt. Kong. ODTÜ Eğt. Fak.s. 927-932.
  • Başer, N., Yavuz, G. (2003) “Öğretmen adaylarının matematik dersine yönelik tu- tumları” http://www.matder.org.tr/bilim/oamdyt.asp?ID=11, (05.07.2006).
  • Brown, C. A., Baird, J. (1993). “Inside the teacher: Knowledge, beliefs, and attitudes” in Research ideas in the classroom High school mathematics, Macmillan: New York. İçinden, Doğan, M, 2002
  • Doğan, M. (2000). “Eğitim fakültelerinde okuyan aday öğretmenlerin matematiğe karşı tutumları” Hacettepe Ün. IV. Fen Bil. Eğt. Kong. s. 551–555.
  • Gökdere, M. (2004). “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Eğitimle- rine Yönelik bir Model Önerisi”, (doktora tezi), Fen Bilimleri Enstitüsü, KTÜ, Trabzon.
  • Güzel, E. B., Alkan, H. (2004) .Matematik öğretiminde gerçekleştirilen öğrenme etkinlikleri ile yapısalcı yaklaşımın örneklenmesi, Marmara Ünv. Atatürk Eğt. Fak. VI. U. Fen B. ve Mat. Eğt. Kon., s. 671-677.
  • Kandemir, M. (2004). Matematikte kavram kalıcılığı, Gazi Ün. Kastamonu Eğt.
  • Derg. c:12, no.2, s. 397-416.
  • Karasar, N. (1999). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Kulm, G. (1980). Research on Mathematics Attitudes in Research in Mathematics
  • Education, NCTM, p. 356–387.
  • Sajka, M. (2003). A Secondary School Student’s Understanding of the Concept of Function-A Case Study, Educational Studies in Mathematics, vol. 53, 229- 254.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEMEL MATEMATİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAVRAM ÖĞRENİM DÜZEYLERİ

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 2, 13 - 32, 01.12.2007

Öz

Bu araştırma, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının matematik dersine karşı olan tutumlarını ve bazı temel kavramlar üzerindeki anlama seviyelerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma, Amasya Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 229 öğretmen adayına uygulanmış bir çalışmadır. Bu çalışmada, öğrencilerin matematik dersine karşı olan tutumlarını belirlemek için tutum anketi ve temel matematik dersine ait bazı kavramların öğrenim düzeylerini tespit etmek için çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir test kullanılmıştır. Bu anketin uygulanması neticesinde öğrencilerin, matematik dersine karşı yeterli sayılabilecek bir oranda olumlu tutum içerisinde oldukları ancak kavramların anlaşılması ve yorumlanması bakımından yeterli kazanıma sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Başar, M., Ünal. M., Yalçın, M., (2002). ilköğretim kademesiyle başlayan matema- tik korkusunun nedenleri V. Fen Bil. ve Matematik Eğt. Kong. ODTÜ Eğt. Fak.s. 927-932.
  • Başer, N., Yavuz, G. (2003) “Öğretmen adaylarının matematik dersine yönelik tu- tumları” http://www.matder.org.tr/bilim/oamdyt.asp?ID=11, (05.07.2006).
  • Brown, C. A., Baird, J. (1993). “Inside the teacher: Knowledge, beliefs, and attitudes” in Research ideas in the classroom High school mathematics, Macmillan: New York. İçinden, Doğan, M, 2002
  • Doğan, M. (2000). “Eğitim fakültelerinde okuyan aday öğretmenlerin matematiğe karşı tutumları” Hacettepe Ün. IV. Fen Bil. Eğt. Kong. s. 551–555.
  • Gökdere, M. (2004). “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Eğitimle- rine Yönelik bir Model Önerisi”, (doktora tezi), Fen Bilimleri Enstitüsü, KTÜ, Trabzon.
  • Güzel, E. B., Alkan, H. (2004) .Matematik öğretiminde gerçekleştirilen öğrenme etkinlikleri ile yapısalcı yaklaşımın örneklenmesi, Marmara Ünv. Atatürk Eğt. Fak. VI. U. Fen B. ve Mat. Eğt. Kon., s. 671-677.
  • Kandemir, M. (2004). Matematikte kavram kalıcılığı, Gazi Ün. Kastamonu Eğt.
  • Derg. c:12, no.2, s. 397-416.
  • Karasar, N. (1999). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Kulm, G. (1980). Research on Mathematics Attitudes in Research in Mathematics
  • Education, NCTM, p. 356–387.
  • Sajka, M. (2003). A Secondary School Student’s Understanding of the Concept of Function-A Case Study, Educational Studies in Mathematics, vol. 53, 229- 254.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Mustafa Kandemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kandemir, M. (2007). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEMEL MATEMATİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAVRAM ÖĞRENİM DÜZEYLERİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 13-32.