Research on literacy has been continuously developed and improved in the last few decades. These developments create new frameworks for functional literacy, science literacy, computer literacy, mathematics literacy, information literacy, media literacy and critical literacy. To be able to complete the picture of literacy, visual literacy too, should be described and defined since all other literacies contributing to general literacy have their own jargon and study tools. In this study, visual literacy is throughly investigated using the findings from the literature, and a conceptual framework is proposed to emphasize its importance.
Bilim okuryazarlığı alanında sürekli olarak artan değişim ve gelişimlere tanıklık edilmektedir. Bu değişimler ve gelişmeler; eğitim ve öğretimde fen okuryazarlığının (fizik, kimya ,biyoloji), bilgisayar okuryazarlığının, matematik okuryazarlığının, bilgi okuryazarlığının, iletişim okuryazarlığının, kültürel okuryazarlığının ve eleştirel okuryazarlığının yeni açılımlarla karşı karşıya kalmasına neden olmuştur. Ancak, bu kavramları anlamlandırmak için, genel anlamda kullanılan okuryazarlığın, her bir okuryazarlık alanından izole edildiği ve her biri kendine ait bir sözlüğe ve çalışma geleneğine sahip olduğunu göz önünde bulundurarak, görsel okuryazarlığın da tanımlanması ve anlamlandırılması gerekmektedir. Bu yüzden, bu çalışmada, görsel okuryazarlık açıklanıp, önemi vurgulanarak kavramsal bir anlayış getirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 2 |