The future of a nation has close relationship with the education of her chil- dren and young people. Since the information technology with its tremendous speed of progress is shaping our daily life , there is a need to reconsider the methodology of future teacher’s education.When the teacher- candidates had been educated at electronically equipped class rooms by utilising information technologies, they ac- quired the theoretical knowledge alongside with the applicational school field prac- tice knowledge with deeper insight as well. In this paperwork , we have tried to find out how the attitude of the stu- dents of Erzincan Education Faculty Elementary Education Class Teachers had been positively effected toward teaching discipline, by utilisation of technology of inter- net and computer of American students, at their theoretical lectures..In order to measure the attitude changes of the teacher–candidates at applicational elementary schools after they are tought at internet and computer media of electronically equipped class-rooms, we have designed a 5 step Licert type attitude scale (Ö.U.T.K.İ.T.Ö) and pilot application had been done at first step. Attitude scaling form which had been used at pilot application contained 40 items,however after evaluations and analysis reduced to 33 question items.At second step,the work relat- ing to reliability and acceptability of the measurement scale had been completed and field application is realised.
Bir milletin geleceğinin teminatı o toplumun çocuk ve gençlerinin eğitimiyle yakından ilişkilidir.Baş döndürücü bir hızla gelişen bilişim teknolojileri ile şekillenen günümüz dünyasında, öğretmen yetiştirme yöntemlerinin de gözden geçirilmesine ihtiyaç vardır. Elektronik sınıflarda bilişim teknolojilerini kullanarak eğitilen öğretmen adayları, teorik bilgileri en iyi şekilde edinirken, uygulama okulu alan bilgileri için de sağlam bir alt yapı oluşturabilirler. Bu çalışmada; Erzincan Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği A.B.D öğrencilerinin bilgisayar ve internet teknolojilerinden teorik derslerde yararlanmaları sonucunda, öğretmenlik mesleği ile ilgili tutumlarının oluşumuna katkı düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmen adaylarının bilgisayar ve internet ortamından yararlanarak elektronik dersliklerde eğitim-öğretim görmelerinin İlköğretim uygulama okullarındaki tutumlarını ölçmek amacı ile geliştirilen “Öğretmenlik Uygulamasında Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği” (Ö U T K İ T Ö) için beş aşamalı Likert tipi tutum ölçeği oluşturulmuş ve ilk aşamada pilot uygulaması yapılmıştır. Pilot uygulama için 40 maddeden oluşturulan tutum ölçek form’u, yapılan değerlendirme ve analizlerden sonra 33 maddeye indirilmiştir. İkinci aşamada ölçeğin geçerlilik ve güvenirliliğine ilişkin çalışmalar tamamlanarak, alan uygulaması gerçekleştirilmiştir. Deneklerin büyük çoğunluğu Fakülte ortamında bilgisayar ve internet teknolojilerinden yararlanarak eğitim görmelerinin uygulama okulu deneyimlerini edinme noktasında olumlu yönde katkı sağladığına inanmaktadır. Aksi görüşü savunan ve olumsuz tutum takınan öğretmen adaylarının oranı ise, çok düşüktür. Elektronik sınıf ortamında eğitim gören öğretmen adayları, bu olanaktan yararlanamayanlara göre gerek uygulamada gerek teorik derslerde katılım ve paylaşım yönünden daha ileri düzeydedir. Adayların teorik derslerde bilgisayar ve internet teknolojilerinden yararlanma eğilimi kazanmaları, uygulama ilköğretim okullarında alana dönük bilgi ve becerileri edinmeleri yönünde olumlu yönde katkı sağlamıştır. Sınıf ortamında bilgisayar destekli ders anlatımı uygulamaları öğretmen adaylarının öz güvenlerini arttırmış, adaylara etkili ve kalıcı öğrenme açısından materyal kullanma becerisi kazandırmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 2 |