Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DEMOCRATIC EDUCATION POLICY (A CRITICAL APPROACH)

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 2, 111 - 130, 01.12.2007

Öz

Democratic educational policy should be understand as an acuardance of with basic hypothesis and parametres of the principles which are determimicate in educational qualities or educational variations. İn this study, the variations directing democtatic education policy and the theorems forming the philosophy of democracy were discussed. Conseqently, we tried to achieve a modal for democratic education.

 

Kaynakça

  • Adem, M., (1997). Eğitim Planlaması, A.Ü. E.B.F. Yayınları, Ankara. Adem, M., (1995). Eğitim Politikası, A.Ü. E.B.F. Yayınları, Ankara.
  • Adem, M., (1993). Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı, A.Ü. E.B.F. Yayınları, Ankara.
  • Arslan, M., (1996). Felsefeye Giriş, Vadi Yayınları, Ankara.
  • Ateş, T., (1997). Eğitim ve Demokrasi, Mesaj Dergisi, Cilt, 4, s. 15-21
  • Başaran, İ.E., (1986). “Demokrat Öğrenci Nasıl Yetiştirilir?”, A.Ü. E.B.F. Dergisi, Cilt:19, S. 111-115
  • Büyükkaragöz, S., (1996). “Demokratik Eğitim Politikası”, Eğitim ve Bilim, Cilt, 20, s. 9-16
  • Chomsky, N., (1997). Demokratik İdeallerin Çöküşü, İstanbul, Pınar Yayınları Fidan, N.,( 1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme, Ankara, , Alkım Yayınları Garrision, W.H, (2003). “Democracy, experience, and adult education :Promoting
  • a continued capacity for growth”. Phi Delta Kapan. Sayı 84(7), s.525-529
  • Kapani, M., (1996) Politika Bilimine Giriş, 8. Basım, İstanbul, , Bilgi Yayınevi Karakütük, K., (1996). “Eğitim Politikası”, A.Ü. E.B.F. Dergisi, Cilt, 29, S. 16-20 Kıncal, R.Y, Işık, H., (2003) “Demokratik Eğitim ve Demokratik Değerler” Eğitim
  • Araştırmaları, Sayı.11, s. 54-58 , Anı Yayıncılık. Ankara
  • Köksal, H., (1995).“Demokratik Eğitim”, Marmara Ün. E.B.F. Dergisi, Sayı, 7, s.
  • -182. İstanbul
  • Meydan Larousse. Cilt. 18, Sabah Yayınları
  • Miser, R., (1991). “Demokrasi Eğitimi ya da Eğitim İçin Demokrasi”, A.Ü. E.B.F. Dergisi, Cilt, 24, s. 50-53. Ankara
  • Rousseau, J. J., (1997).Toplum Sözleşmesi, İstanbul, , M.E.B. Yayınları Taylor, C., (1995).Modernliğin Sıkıntıları, İstanbul, , Ayrıntı Yayınları Touraine, A., (1997). Demokrasi Nedir? İstanbul, , Yapı Kredi Yayınları
  • Yükseler, A., (1975). Eser Eleştirisi ve İnceleme , (Yöneten Mahmut Adem), Mayıs,

DEMOKRATİK EĞİTİM POLİTİKASI (ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM)

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 2, 111 - 130, 01.12.2007

Öz

Demokratik eğitim politikası, eğitsel niteliklerde ya da eğitsel değişikliklerde belirlenen ilkelerin demokrasinin parametrelerine ya da temel sayıtlılarına, uyum olarak anlaşılmalıdır. Bu çalışmada demokratik eğitim politikasına yön veren değişkenler, demokrasi felsefesini oluşturan teoremler tartışılmıştır. Demokratik bir eğitim modeli yapısı ortaya konulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Adem, M., (1997). Eğitim Planlaması, A.Ü. E.B.F. Yayınları, Ankara. Adem, M., (1995). Eğitim Politikası, A.Ü. E.B.F. Yayınları, Ankara.
  • Adem, M., (1993). Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı, A.Ü. E.B.F. Yayınları, Ankara.
  • Arslan, M., (1996). Felsefeye Giriş, Vadi Yayınları, Ankara.
  • Ateş, T., (1997). Eğitim ve Demokrasi, Mesaj Dergisi, Cilt, 4, s. 15-21
  • Başaran, İ.E., (1986). “Demokrat Öğrenci Nasıl Yetiştirilir?”, A.Ü. E.B.F. Dergisi, Cilt:19, S. 111-115
  • Büyükkaragöz, S., (1996). “Demokratik Eğitim Politikası”, Eğitim ve Bilim, Cilt, 20, s. 9-16
  • Chomsky, N., (1997). Demokratik İdeallerin Çöküşü, İstanbul, Pınar Yayınları Fidan, N.,( 1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme, Ankara, , Alkım Yayınları Garrision, W.H, (2003). “Democracy, experience, and adult education :Promoting
  • a continued capacity for growth”. Phi Delta Kapan. Sayı 84(7), s.525-529
  • Kapani, M., (1996) Politika Bilimine Giriş, 8. Basım, İstanbul, , Bilgi Yayınevi Karakütük, K., (1996). “Eğitim Politikası”, A.Ü. E.B.F. Dergisi, Cilt, 29, S. 16-20 Kıncal, R.Y, Işık, H., (2003) “Demokratik Eğitim ve Demokratik Değerler” Eğitim
  • Araştırmaları, Sayı.11, s. 54-58 , Anı Yayıncılık. Ankara
  • Köksal, H., (1995).“Demokratik Eğitim”, Marmara Ün. E.B.F. Dergisi, Sayı, 7, s.
  • -182. İstanbul
  • Meydan Larousse. Cilt. 18, Sabah Yayınları
  • Miser, R., (1991). “Demokrasi Eğitimi ya da Eğitim İçin Demokrasi”, A.Ü. E.B.F. Dergisi, Cilt, 24, s. 50-53. Ankara
  • Rousseau, J. J., (1997).Toplum Sözleşmesi, İstanbul, , M.E.B. Yayınları Taylor, C., (1995).Modernliğin Sıkıntıları, İstanbul, , Ayrıntı Yayınları Touraine, A., (1997). Demokrasi Nedir? İstanbul, , Yapı Kredi Yayınları
  • Yükseler, A., (1975). Eser Eleştirisi ve İnceleme , (Yöneten Mahmut Adem), Mayıs,
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Yener Özen Bu kişi benim

Abdulkadir Gül Bu kişi benim

Fikret Gülaçtı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özen, Y., Gül, A., & Gülaçtı, F. (2007). DEMOKRATİK EĞİTİM POLİTİKASI (ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 111-130.