BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on General Self-Esteem of Primary School Second-Level Students with respect to Student Success and Some Variables

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 1, 192 - 203, 01.06.2012

Öz

You need to insert an English abstract into this section following account exactly The purpose of this study is to find out whether general self-esteem levels of primary school second-level students differentiate in terms of student success and some variables such as gender, age, number of siblings and location of school. Research data was collected by Self-esteem scale and Achievement Assessment Test (AAT) scale. The research was designed in accordance with general screening model. The study group of the research was 2000 students – 978 girls and 1022 boys – studying at different schools in Konya. Students participated in the study were selected through a random sampling method. Students took part in the study by completing the online questionnaires stored on the database. First finding from the study indicated that self-esteem of primary school students differentiated significantly according to the location of school and that students living in metropolises had significantly higher self-esteem scores than those of students living in villages. Second finding revealed that general self-esteem of primary school students differentiated with respect to gender, that is, self-esteem levels of girls were significantly higher compared to boys. Another finding from the research showed a significant positive relationship between general self-esteem and AAT scores of students. Final finding of the research was that general self-esteem scores of students did not significantly differentiate according to the number of siblings and their achievement motive scores did not significantly differentiate in terms of grade level.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (1988). Ana-baba tutumlarının bazı kişilik özellikleri üzerine etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksoy, C. A. (1992). Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Özsaygı ve Denetim Odağını Etkileyen Bazı Değişkenlerin İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arıcak, O. T. (1995). Üniversite Öğrencilerinde Saldırganlık, Benlik -Saygısı ve Denetim Odağı İlişkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Baran, G.(1995). Çocuğun Başarısını Etkileyen Faktörler. Yaşadıkça Eğitim Sayı.38. 13-15.
  • Başkara, V. S. (2002). Öz-Saygının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi, 2002), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 82-83.
  • Bingöl G, Yılmaz T, Dalaklı F, Topal Ö, Şeker H. , Özmen Ç, Keçeligil H.T. (2009). “Bazı Değişkenler Açısından Öğrencilerin Benlik Saygıları ve Atılganlık Düzeylerinin İncelenmesi” Clinic Medicine Bilimsel ve Güncel Tıp Dergisi, Ocak-Şubat 2009, Cilt:5, Sayı:1 Sayfa,43-52.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç E., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, E. (2009).
  • Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Carr, M., Borkowski, J. G., & Maxwell, S. E. (1991). Motivational Components Of Underacievement. Developmental Psychology, 21(1), 108-118.
  • Chubb, N. H., Fertman, C. I., & Ross, J. L. (1997). Adolescant self esteem and locus of control: a longitudinal study of gender and age differences. Adolescence, 32(125):113-129.
  • Çankaya, B.,(2007) Lise I. Ve II. Sınıf Öğrencilerinin Algılanan Benlik Saygısının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi Yayınlanmamış,Yüksek Lisans Tezi
  • ,Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetin, M., Sürmeli, A., ve Burkovik, Y. (1990). Liseli Ergenlerin Benlik Saygıları ve Ruhsal Durumlarını Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. 26.Ulusal
  • Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, Dokuz Eylül Üniv. Tıp Fakültesi, İzmir, Gençlik Çalışmaları Posterleri, No 53.
  • Çuhadaroğlu, F. (1985). Gençlerde Benlik Saygısı İle İlgili Bir Araştırma. XXI. Ulusal Psikiyatr ve Nörolojik Bilimler Kongresi Bilimsel Çalışmaları, Adana. S107-108.
  • Demo, D. H., Small, S. A., & Williams, R. C. S. (1987). Family relations and the self-esteem of adolescent and their parents. Journal of Marriage and the Family, 49, 705-715.
  • Durak, H. (1997). Ankara Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Özsaygısı Düzeyleri ile Denetim Odağı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Duru, A. (1995). İlkokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı ile Ana-Baba Tutumları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • El-Anzi, F. O. (2005) Academic Achievement And Its Relationship With Anxiety, Self-Esteem, Optimism, And Pessimism In Kuwaiti Students. The Journal Social Behavior And Personality. (Http://Findarticles.Com/P/Articles/Mi_Qa3852/Is_200501/Ai_N9520814).
  • Ergün, M. (1987). Eğitim ve Toplum, İnönü Üniversitesi Basımevi, Malatya.s.58-59 Geçtan, E. (1984). İnsan Olmak.Varoluşun Bireysel ve Toplumsal Anlamı. Adam
  • Yayıncılık, 131 s., İstanbul.
  • Göktaş, M. (2008). İlköğretim Besinci Sınıf Öğrencilerinin Akademik Benlik Saygısı Düzeyleri İle Ders Başarıları Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Güngör, A. (1989). Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerini Etkileyen Etmenler.
  • Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gür, A. (1996). Ergenlerde Depresyon ve Benlik Saygısı Arasındaki İlişki.
  • Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Hechtman L., Weiss, G., & Perlman, T. (1980). Hyperactives as young adults: self- esteem and social skills. Can J Psychiatry, 25: 478- 483.
  • Hoge, D. R., Smit, E. K., & Hanson, S. L. (1990). School experiences predicting changes in self-esteem of sixth and seventh grade students. Journal of Educational Research, 82(1), 117-127.
  • İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. E. (2008). Kişilik kuramları (1. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kahriman, İ. (2005). Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Benlik Saygıları Ve Atılganlık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9, (1).
  • Karaaslan A. (1993). Öğrenci Hemşirelerin Benlik Saygısı Düzeyleri ve Bunu Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9: 21-30. 50.
  • Karagöllü, Ş. (1995). Anaokulu Eğitimi Almış ve Almamış İlkokul Öğrencilerinin Cinsiyet ve Sınıflarına Göre Okul Başarı Düzeyleri ile Öz Saygı Düzeylerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Khanlou, N. (2004). Influences on adolescent self-esteem in multicultural Canadian secondary schools. Public Health Nurs, 21(5):404-411.
  • Korkmaz, Mediha, Yetişkin Örneklem İçin Bir Benlik Saygısı Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması, (Yüksek Lisans Tezi, 1996), Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 89-90
  • Küçük, D. P. (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Sınav Kaygısı, Benlik Saygısı ve Çalgı Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (3), 37.
  • Onur, B. (1986). Gelişim Psikolojisi. İmge Yayınevi. Ankara
  • Maşrabacı, S. (1994). Tülay, Hacettepe Üniversitesi Birinci Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, (Doktora Tezi, 1994), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 126-127
  • Orbay, S. (1996). Psikiyatri Kliniğine Başvuran Çocuk ve Ergenlerde, Anne-Baba Tutumu, Benlik Kavramı ve Semptomlar Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. S.51
  • Otacıoğlu, G,S. (2009). Müzik Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygısı Düzeyleri İle Akademik Ve Çalgı Başarılarının Karşılaştırılması, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2009), 141-150
  • Orr, E., Dinur, B. (1995). Social Setting Effects on Gender Differences in Self – Esteem: Kibbutz and Urban Adolescence. 24 (1): 3 – 27.
  • Öner, N. (1996). Piers-Harris'in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği El Kitabı. Türk Psikologlar Derneği.s.1
  • Özcan, H. (1996). İlkokul Öğrencilerinin Özgüvenleri, Akademik Başarıları ve Anne- Baba Tutumları Arsındaki İlişkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özyürek, M. (2001). Sınıf yönetimi, Ankara, Karatepe Yayınları.
  • Smith, C., Sandhu, D. S. (2004). Toward a positive perspective on violence prevention in schools: Building connections. Journal of Counselıng & Development, 82 (3), 287 – 293.
  • Pişkin, M., (1996). Türk ve İngiliz Lisesi Öğrencilerinin Benlik Saygısı Yönünden Karşılaştırılması. III. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi 15 – 16 Nisan 1996: Çukurova Üniversitesi, Adana. 21 – 35.
  • Pişkin, M. (1997). Türk ve İngiliz lise öğrencilerinin benlik saygısı yönünden Karşılaştırılması. 3. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Kitabı. Adana: Çukurova Üniversitesi Yayınları.
  • Pişkin, M. (2003). Özsaygı geliştirme eğitimi. (ed. Y. Kuzgun) İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel Yayınları, 95-123.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Ertem Yayıncılık.s.60-62
  • Sever, A. D., Hotun, N., Sabuncu, H. H., ve İşsever, H. (1991). İ. Ü. Florence Nightingale s Hemşirelik Yüksek Okulu. Hemşirelik Öğrencilerinin Benlik Saygıları ve Ruhsal Durumlarının Araştırılması. 1 – 8, İstanbul.
  • Scott, C.G., Murray, G.C., Mertens, C., & Dustin, R. (1996). Student self-esteem and the school system: Perceptions and Implications, Journal of Educational Research, 89, 5, 286-292.
  • Slee, P. T. (1995 ). Peer Victimization and Its Relationship to Depression amog.
  • Australian Primary School Students. Journal of Personality and Individual Differences, 18, 57 – 62. Suveren, S. (1995). Jimnastik Sporunun Yarışmacı Jimnastikçilerin Benlik Saygısı Üzerine Etkisi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi, 1995), Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, s. 67
  • Tarhan, S. (1995). Lise Öğrencilerinin beden İmajlarından Hoşnut Olma Düzeylerinin Özsaygıları ve Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Wiggins JD. Self-esteem, earned grades, and television viewing habits of students.
  • School Counselor. 1987;35(2):128–133.
  • Wilson, J. & Fasko, D. (1992). Self Esteem, Achievement, and Career Choices Of Rurar Student. Journal of Humanistic Education And Development, 30, 131- 138.
  • Woodward, P. G. & Suddick, D. E. (1992). Self – Esteem of Older Adult Colege Students. Perceptual and Motor Skills. Vol: 74 (1) , 193 – 194, IL.
  • Yalım, F. E. (2001). Yüksekokul Öğrencilerinde Benlik Saygısının Akademik Başarı Ve Ana-Baba İle İletişime Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Yapıcı, Asım.(2007). Ruh Sağlığı ve Din: Psiko-Sosyal Uyum ve Dindarlık, Adana 2007, s. 297
  • Yılmaz, S., Ekinci, M. (2001). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Benlik Saygısı ve Atılganlık Düzeyi Arasındaki İlişki, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, 4(2).
  • Yörükoğlu, A. (1998). Gençlik Çağı:10.Basım, İstanbul, Özgür Yayınları, s.105. Yüksekkaya, S,(1995). Üniversite Öğrencilerinde Benlik Saygısının Çeşitli
  • Değişkenler Açısından İncelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi, 1995), Ege
  • Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, s. 81

İlköğretim İkinci Kademede Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Genel Benlik Saygılarının Öğrenci Başarısı ve Bazı Değişkenler Açısından İncelemesi

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 1, 192 - 203, 01.06.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin genel benlik saygılarının öğrenci başarısı ve cinsiyet, yaş, kardeş sayısı ve okulun bulunduğu yer gibi bir kısım değişkenler bakımından farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırma verileri Benlik saygısı ölçeği ve Başarı Tespit Sınavı Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Konya’da yer alan farklı ilköğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan 978 kız, 1022 erkek öğrenci olmak üzere toplam 2000 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmaya katılan öğrenciler tesadüfî örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Öğrenciler çalışmaya veri tabanına yüklü çevrimiçi ölçekleri doldurarak katılmışlardır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara bakıldığında; İlköğretim öğrencilerinin genel benlik saygısının okul yerleşim yerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı, büyükşehirlerde oturan öğrencilerin genel benlik saygısı puan ortalamalarının köylerde anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur. İkinci bulguda ilköğretim öğrencilerinin genel benlik saygılarının cinsiyetleri bakımından farklılaştığı, kız öğrencilerin genel benlik saygıları, erkek öğrencilerinkine göre anlamlı seviyede daha yüksek çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen başka bir bulguda ise İlköğretim öğrencilerinin saygıları ile BTS puanları arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen son bulguda ise İlköğretim öğrencilerinin genel benlik saygısı puanlarının kardeş sayısına göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı ile başarı güdüsü puanlarının sınıf seviyesine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmektedir.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (1988). Ana-baba tutumlarının bazı kişilik özellikleri üzerine etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksoy, C. A. (1992). Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Özsaygı ve Denetim Odağını Etkileyen Bazı Değişkenlerin İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arıcak, O. T. (1995). Üniversite Öğrencilerinde Saldırganlık, Benlik -Saygısı ve Denetim Odağı İlişkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Baran, G.(1995). Çocuğun Başarısını Etkileyen Faktörler. Yaşadıkça Eğitim Sayı.38. 13-15.
  • Başkara, V. S. (2002). Öz-Saygının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi, 2002), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 82-83.
  • Bingöl G, Yılmaz T, Dalaklı F, Topal Ö, Şeker H. , Özmen Ç, Keçeligil H.T. (2009). “Bazı Değişkenler Açısından Öğrencilerin Benlik Saygıları ve Atılganlık Düzeylerinin İncelenmesi” Clinic Medicine Bilimsel ve Güncel Tıp Dergisi, Ocak-Şubat 2009, Cilt:5, Sayı:1 Sayfa,43-52.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç E., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, E. (2009).
  • Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Carr, M., Borkowski, J. G., & Maxwell, S. E. (1991). Motivational Components Of Underacievement. Developmental Psychology, 21(1), 108-118.
  • Chubb, N. H., Fertman, C. I., & Ross, J. L. (1997). Adolescant self esteem and locus of control: a longitudinal study of gender and age differences. Adolescence, 32(125):113-129.
  • Çankaya, B.,(2007) Lise I. Ve II. Sınıf Öğrencilerinin Algılanan Benlik Saygısının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi Yayınlanmamış,Yüksek Lisans Tezi
  • ,Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetin, M., Sürmeli, A., ve Burkovik, Y. (1990). Liseli Ergenlerin Benlik Saygıları ve Ruhsal Durumlarını Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. 26.Ulusal
  • Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, Dokuz Eylül Üniv. Tıp Fakültesi, İzmir, Gençlik Çalışmaları Posterleri, No 53.
  • Çuhadaroğlu, F. (1985). Gençlerde Benlik Saygısı İle İlgili Bir Araştırma. XXI. Ulusal Psikiyatr ve Nörolojik Bilimler Kongresi Bilimsel Çalışmaları, Adana. S107-108.
  • Demo, D. H., Small, S. A., & Williams, R. C. S. (1987). Family relations and the self-esteem of adolescent and their parents. Journal of Marriage and the Family, 49, 705-715.
  • Durak, H. (1997). Ankara Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Özsaygısı Düzeyleri ile Denetim Odağı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Duru, A. (1995). İlkokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı ile Ana-Baba Tutumları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • El-Anzi, F. O. (2005) Academic Achievement And Its Relationship With Anxiety, Self-Esteem, Optimism, And Pessimism In Kuwaiti Students. The Journal Social Behavior And Personality. (Http://Findarticles.Com/P/Articles/Mi_Qa3852/Is_200501/Ai_N9520814).
  • Ergün, M. (1987). Eğitim ve Toplum, İnönü Üniversitesi Basımevi, Malatya.s.58-59 Geçtan, E. (1984). İnsan Olmak.Varoluşun Bireysel ve Toplumsal Anlamı. Adam
  • Yayıncılık, 131 s., İstanbul.
  • Göktaş, M. (2008). İlköğretim Besinci Sınıf Öğrencilerinin Akademik Benlik Saygısı Düzeyleri İle Ders Başarıları Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Güngör, A. (1989). Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerini Etkileyen Etmenler.
  • Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gür, A. (1996). Ergenlerde Depresyon ve Benlik Saygısı Arasındaki İlişki.
  • Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Hechtman L., Weiss, G., & Perlman, T. (1980). Hyperactives as young adults: self- esteem and social skills. Can J Psychiatry, 25: 478- 483.
  • Hoge, D. R., Smit, E. K., & Hanson, S. L. (1990). School experiences predicting changes in self-esteem of sixth and seventh grade students. Journal of Educational Research, 82(1), 117-127.
  • İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. E. (2008). Kişilik kuramları (1. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kahriman, İ. (2005). Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Benlik Saygıları Ve Atılganlık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9, (1).
  • Karaaslan A. (1993). Öğrenci Hemşirelerin Benlik Saygısı Düzeyleri ve Bunu Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9: 21-30. 50.
  • Karagöllü, Ş. (1995). Anaokulu Eğitimi Almış ve Almamış İlkokul Öğrencilerinin Cinsiyet ve Sınıflarına Göre Okul Başarı Düzeyleri ile Öz Saygı Düzeylerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Khanlou, N. (2004). Influences on adolescent self-esteem in multicultural Canadian secondary schools. Public Health Nurs, 21(5):404-411.
  • Korkmaz, Mediha, Yetişkin Örneklem İçin Bir Benlik Saygısı Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması, (Yüksek Lisans Tezi, 1996), Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 89-90
  • Küçük, D. P. (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Sınav Kaygısı, Benlik Saygısı ve Çalgı Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (3), 37.
  • Onur, B. (1986). Gelişim Psikolojisi. İmge Yayınevi. Ankara
  • Maşrabacı, S. (1994). Tülay, Hacettepe Üniversitesi Birinci Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, (Doktora Tezi, 1994), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 126-127
  • Orbay, S. (1996). Psikiyatri Kliniğine Başvuran Çocuk ve Ergenlerde, Anne-Baba Tutumu, Benlik Kavramı ve Semptomlar Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. S.51
  • Otacıoğlu, G,S. (2009). Müzik Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygısı Düzeyleri İle Akademik Ve Çalgı Başarılarının Karşılaştırılması, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2009), 141-150
  • Orr, E., Dinur, B. (1995). Social Setting Effects on Gender Differences in Self – Esteem: Kibbutz and Urban Adolescence. 24 (1): 3 – 27.
  • Öner, N. (1996). Piers-Harris'in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği El Kitabı. Türk Psikologlar Derneği.s.1
  • Özcan, H. (1996). İlkokul Öğrencilerinin Özgüvenleri, Akademik Başarıları ve Anne- Baba Tutumları Arsındaki İlişkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özyürek, M. (2001). Sınıf yönetimi, Ankara, Karatepe Yayınları.
  • Smith, C., Sandhu, D. S. (2004). Toward a positive perspective on violence prevention in schools: Building connections. Journal of Counselıng & Development, 82 (3), 287 – 293.
  • Pişkin, M., (1996). Türk ve İngiliz Lisesi Öğrencilerinin Benlik Saygısı Yönünden Karşılaştırılması. III. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi 15 – 16 Nisan 1996: Çukurova Üniversitesi, Adana. 21 – 35.
  • Pişkin, M. (1997). Türk ve İngiliz lise öğrencilerinin benlik saygısı yönünden Karşılaştırılması. 3. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Kitabı. Adana: Çukurova Üniversitesi Yayınları.
  • Pişkin, M. (2003). Özsaygı geliştirme eğitimi. (ed. Y. Kuzgun) İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel Yayınları, 95-123.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Ertem Yayıncılık.s.60-62
  • Sever, A. D., Hotun, N., Sabuncu, H. H., ve İşsever, H. (1991). İ. Ü. Florence Nightingale s Hemşirelik Yüksek Okulu. Hemşirelik Öğrencilerinin Benlik Saygıları ve Ruhsal Durumlarının Araştırılması. 1 – 8, İstanbul.
  • Scott, C.G., Murray, G.C., Mertens, C., & Dustin, R. (1996). Student self-esteem and the school system: Perceptions and Implications, Journal of Educational Research, 89, 5, 286-292.
  • Slee, P. T. (1995 ). Peer Victimization and Its Relationship to Depression amog.
  • Australian Primary School Students. Journal of Personality and Individual Differences, 18, 57 – 62. Suveren, S. (1995). Jimnastik Sporunun Yarışmacı Jimnastikçilerin Benlik Saygısı Üzerine Etkisi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi, 1995), Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, s. 67
  • Tarhan, S. (1995). Lise Öğrencilerinin beden İmajlarından Hoşnut Olma Düzeylerinin Özsaygıları ve Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Wiggins JD. Self-esteem, earned grades, and television viewing habits of students.
  • School Counselor. 1987;35(2):128–133.
  • Wilson, J. & Fasko, D. (1992). Self Esteem, Achievement, and Career Choices Of Rurar Student. Journal of Humanistic Education And Development, 30, 131- 138.
  • Woodward, P. G. & Suddick, D. E. (1992). Self – Esteem of Older Adult Colege Students. Perceptual and Motor Skills. Vol: 74 (1) , 193 – 194, IL.
  • Yalım, F. E. (2001). Yüksekokul Öğrencilerinde Benlik Saygısının Akademik Başarı Ve Ana-Baba İle İletişime Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Yapıcı, Asım.(2007). Ruh Sağlığı ve Din: Psiko-Sosyal Uyum ve Dindarlık, Adana 2007, s. 297
  • Yılmaz, S., Ekinci, M. (2001). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Benlik Saygısı ve Atılganlık Düzeyi Arasındaki İlişki, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, 4(2).
  • Yörükoğlu, A. (1998). Gençlik Çağı:10.Basım, İstanbul, Özgür Yayınları, s.105. Yüksekkaya, S,(1995). Üniversite Öğrencilerinde Benlik Saygısının Çeşitli
  • Değişkenler Açısından İncelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi, 1995), Ege
  • Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, s. 81
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Ercan Yılmaz Bu kişi benim

Ruhi Yiğit Bu kişi benim

Eyüp Yurt

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, E., Yiğit, R., & Yurt, E. (2012). İlköğretim İkinci Kademede Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin Genel Benlik Saygılarının Öğrenci Başarısı ve Bazı Değişkenler Açısından İncelemesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 192-203.