Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde mobil öğrenmeye yönelik yayınlanmış bilimsel makalelerin eğilimlerini incelemek ve sonuçlarını sentezlemektir. Araştırmada, karma araştırma sentezi yöntemi benimsenmiş ve 2010-2020 yılları arasında yayınlanan 80 makalenin sonuçları sentezlenmiştir. Öne çıkan sonuçlardan bazıları şunlardır: Çalışmalarda en fazla nicel araştırma yöntemi ve tarama deseni tercih edilmiştir. Örneklem olarak en sık öğrencilerle çalışılmıştır. Ölçek, en fazla kullanılan veri toplama aracı, t testi en çok başvurulan veri analizi yöntemidir. Sentezlenen makaleler; mobil öğrenmeye yönelik görüşler, mobil öğrenmeye hazırbulunuşluk, mobil öğrenmenin avantaj ve sınırlılıkları, mobil öğrenmenin kullanım yerleri, mobil öğrenmeye yönelik tutum, mobil öğrenmede yeni teknolojiler, mobil öğrenmeyle ilgili içerik analizi ve meta-analiz, mobil öğrenmenin akademik başarı, tutum ve beceriler üzerindeki etkisi, mobil öğrenmeye yönelik ölçekler ve yabancı dil öğretiminde mobil öğrenme başlıkları altında incelenmiştir. Sonuçlara göre mobil öğrenmeye yönelik görüş ve tutumlar genel olarak olumludur. Mobil öğrenme öğrenciye bağımsızlık, bireysel öğrenme ve özgürlük sağladığı için etkili bulunmaktadır. Mobil öğrenmenin öğrenci motivasyonunu ve performansını arttırdığı düşünülmektedir.
Kanıt temelli araştırma yaklaşımı karma araştırma sentezi mobil öğrenme ükseköğretim
The purpose of this research is to examine the trends of the scientific articles on mobile learning in higher education in Turkey and synthesize their results. Mixed research synthesis method was adopted and the results of 80 articles published between 2010-2020 were synthesized. Some prominent results of this research are as follows: In the studies, the quantitative research method and survey design were preferred the most. As a sample, it was mostly studied with students. While the scale was the most frequently used data collection tool, the t-test was the most commonly used data analysis method. The synthesized articles were examined under the headings of opinions on mobile learning, readiness for mobile learning, advantages and limitations of mobile learning, places of use of mobile learning, attitudes towards mobile learning, new technologies in mobile learning, content analysis and meta-analysis about mobile learning, the effect of mobile learning on academic achievement, attitudes and skills, scales for mobile learning and mobile learning in foreign language teaching. According to the results, opinions and attitudes towards mobile learning are generally positive. Mobile learning is effective because it provides students independence, individual learning, and freedom. Mobile learning is thought to increase student motivation and performance.
Evidence-based research approach mixed research synthesis mobile learning higher education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 1 |