As a nascent research domain, there is a scarcity of research studies that examine the levels of assessment literacy, perceptions, beliefs, and practices among students concerning their Student Writing Assessment Literacy (SWAL). To address this research gap, the present study adopts a mixed-methods design, incorporating the Scale of SWAL (Xu et al., 2023) alongside semi-structured interviews. 134 students answered the scale, while an additional twelve students volunteered to participate in the interviews. Student responses from the scale were subjected to analysis through descriptive statistics, revealing a notable correlation between students’ comprehension of assessment objectives and the manifestation of positive attitudes towards learning. Nevertheless, a misalignment was noticed between their theoretical understanding and beliefs and their pragmatic implementation regarding written assignments. Interview data underwent analysis through thematic analysis, elucidating four main themes: (1) feedback valuation, (2) scoring criteria awareness, (3) feedback delivery preferences, and (4) alternative assessment avoidance. Implications emphasise the importance of involving students in the assessment process and advocate for teacher training initiatives to enhance SWAL. Future research could broaden their scope to reach diverse academic levels and integrate grades as a variable. Overall, the present study provides valuable insights into SWAL, shedding light on assessment practices at the tertiary level.
assessment knowledge assessment literacy student writing assessment literacy writing assessment writing assessment literacy
Yeni gelişmekte olan bir araştırma alanı olarak, öğrencilerin Öğrenci Yazma Değerlendirme Okuryazarlığı (SWAL) ile ilgili dil değerlendirme okuryazarlık düzeylerini, algılarını, inançlarını ve uygulamalarını inceleyen araştırma sayısı oldukça azdır. Bu araştırma boşluğunu gidermek için, bu çalışma, yarı yapılandırılmış görüşmelerin yanı sıra SWAL Ölçeğini (Xu vd., 2023) içeren karma bir yöntem tasarımını benimsemiştir. 134 üniversite hazırlık sınıfı öğrencisi ölçeği yanıtlarken, on iki öğrenci de görüşmelere katılmak için gönüllü olmuştur. Öğrencilerin ölçekten aldıkları yanıtlar tanımlayıcı istatistikler aracılığıyla analize tabi tutulmuş ve öğrencilerin değerlendirme hedeflerini anlamaları ile öğrenmeye yönelik olumlu tutum sergilemeleri arasında kayda değer bir korelasyon olduğu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte, öğrencilerin teorik anlayışları ve inançları ile yazılı ödevlere ilişkin pragmatik uygulamaları arasında bir uyumsuzluk olduğu fark edilmiştir. Yarı-yapılandırılmış görüşme verileri tematik analiz yoluyla analiz edilmiş ve dört ana tema ortaya çıkmıştır: (1) geribildirim değerlemesi, (2) puanlama kriterleri farkındalığı, (3) geribildirim verme tercihleri ve (4) alternatif değerlendirmeden kaçınma. Bulgular, öğrencileri değerlendirme sürecine dahil etmenin önemini vurgulamakta ve SWAL’ı geliştirmek için öğretmen eğitimi girişimlerini savunmaktadır. Gelecekteki araştırmalar, farklı akademik seviyelere ulaşmak ve notları bir değişken olarak entegre etmek için kapsamlarını genişletebilir. Genel olarak, mevcut çalışma SWAL konusunda değerli bilgiler sunmakta ve yükseköğretim düzeyindeki değerlendirme uygulamalarına ışık tutmaktadır.
değerlendirme bilgisi değerlendirme okuryazarlığı öğrenci yazma değerlendirme okuryazarlığı yazma değerlendirmesi yazma değerlendirme okuryazarlığı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 2 |