Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Gözünden; Alfa Kuşağı, Dijital Öğrenciler, Eğitim Teknolojileri ve Öğrenmenin Geleceği

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 3, 368 - 381, 30.09.2024
https://doi.org/10.17556/erziefd.1433652

Öz

Teknolojinin gelişimiyle birlikte dijitale evrilen öğrenme-öğretme süreçleri ve eğitim yöntem ve tekniklerinde kullanılan ve sıklıkla talep edilen eğitim teknolojilerindeki yenilikler eğitim dünyasında geniş yer bulmaktadır. Teknolojinin içine doğmuş olan ve önceki kuşaklardan ciddi boyutlarda farklılık gösteren yeni nesil alfa kuşağı öğrenciler ve eğitimleri günümüz eğitim dünyasını en çok ilgilendiren konular arasındadır. Bu sebeple bu araştırmada öğretmenlerin; alfa kuşağı, dijital öğrenciler, eğitim teknolojileri ve öğrenmenin geleceği hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Fenomenoloji yaklaşımıyla yürütülen bu çalışmada kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. On öğretmenle araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak derinlemesine görüşmeler yapılmış, elde edilen veriler Maxqda20 programı kullanılarak içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analiz neticesinde “alfa kuşağı”, “öğretmenlerin teknoloji algısı”, “geleceğin öğrenmesi” temaları elde edilmiştir. Bu temalara ait kategori ve kodlar incelendiğinde; öğretmenlerin öğrencileri özgür, sorgulayıcı, özgüvenli, dijital okur-yazar olmak gibi olumlu özelliklerin yanı sıra, dikkatsiz, haz odaklı ve disipline dirençli olarak tanımladığı ortaya çıkmıştır. Öğretmenler alfa kuşağı öğrencilerin birincil ihtiyaçlarının iyi bir aile iletişimi, sosyallik, ilgi ve dengeli yaşam olduğunu vurgulamışlardır. Katılımcılar teknolojiyi bilgiye kolay erişim, etkili ve kalıcı öğrenme, zengin içerik gibi özelliklerinden dolayı faydalı bulurken, dikkat eksikliği ve bağımlılık gibi sakıncaları olduğunu ifade etmiştir. Öğretmenlerin eğitimin geleceği hakkında beklentilerinin ise kontrollü bir dijitalleşmeyle birlikte, doğal ortamların da işe koşulduğu, güncel ve kalıcı öğretim programlarına sahip, esnek bir eğitim ortamı olduğu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Aksoğan, M. & Bulut Özek, M. (2020). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye bakış açısı arasındaki ilişki. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 301-311.
  • Arslan, S., Karahalilöz, O., Karagözoğlu, B., Yıldırım, E., Yaldız, T., Kuş, H., & Acar, S. (2019). Geleceğin okulları. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 2(2) , 201-216.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Barkowitz, D. (2016, 28 Ocak). 13 things to know about the Alpha Generation the newest generation has no purchasing power yet, but will soon take over the world.
  • Baxter, P., & Jack, S. (2008). Qualitative case study methodology: Study design and implementation for novice researchers. The Qualitative Report, 13, (4), 544-559. https://doi.org/10.46743/2160-3715/2008.1573
  • Bennett, S., Maton, K., & Kervin, L. (2008). The ‘digital natives’ debate: A critical review of the evidence. British Journal of Educational Technology, 39(5), 775–786. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2007.00793.x
  • Berguerand, J. B. (2021). Top 8 digital transformation Trends in Education. EHL Insights: https://hospitalityinsights.ehl.edu/digital-transformation-trends
  • Bonasio, A. (2016). Making holograms in the classroom a reality, erişim: https://www.cio.com/article/3150963/making-holograms-in-the-classroom-areality.html
  • Bourn, D. (2015). Teachers as agents of social change. International Journal of Development Education and Global Learning, 7(3), 63-77. https://doi.org/10.18546/IJDEGL.07.3.05
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112142. https://doi.org/10.29065/usakead.777652
  • Coyne, I. T. (1997). Sampling in qualitative research. purposeful and Theoretical Sampling; Merging Or Clear Boundaries?.Journal of Advanced Nursing, 26(3), 623-630. https://doi.org/10.1046/j.1365-2648.1997.t01-25-00999.x
  • Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Prentice Hall Upper Saddle River, NJ.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousand Oaks: SAGE
  • Cüre, F., & Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) uygulama başarıları ve BİT’e yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 41-53.
  • Çalışkan, E. F. (2015). Eğitimde alternatif bir model Olan Organik Okul’a İlişkin Eğitimcilerin Görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Çüçen, K. (2012). Bilim felsefesine giriş. Bursa.Sentez
  • Demirel, Z. H. (2021). Çalışma hayatında geleceğin insan kaynağı: Alfa kuşağı. OPUS International Journal of Society Researches, 18(Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı), 1796-1827. https://doi.org/10.26466/opus.895924
  • Furia, F. (2015). Interview: Fernanda Furia and the importance of technology in education. Pedagogical Practices: Registers and Reflections, 3(1), 1-8.
  • Gouros, G. (2016). 10 essential characteristics of a 21st century educator. Erişim adresi: https://georgecouros.ca/blog/archives/6783..
  • Groenewald, T. (2004). A phenomenological research design illustrated. International journal of qualitative methods, 3(1), 42-55.
  • Gültekin, M. (2020). Değişen Toplumda Eğitim ve Öğretmen Nitelikleri .Anadolu Journal of Educational Sciences International , Volume: 10 Issue: 1 , 654-700 . https://doi.org/10.18039/ajesi.682130
  • Güzel, M. (2023). X ve Y Kuşaklarının Çocukları: Z ve Alfa Kuşakları. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 10(98), 1990-2001.
  • İçme, T., Yıldırım, T., & Büyük, U. (2022). Z Kuşağı Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algıları. Erciyes Akademi, 36(1). https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1028194
  • İsmailoğlu, A. G. S., & Yılmaz, A. G. H. (2019). Alfa Nesli Çocuklarının Sınıflarında Teknoloji Kullanımı. ISPC 2019 Bildiri ve İyi Örnekler Tam Metin Kitabı, 107.
  • Jan, H. (2017). Teacher of 21 st century: Characteristics and development. Research on Humanities and Social Sciences 7(9), 50-54.
  • Jha, A. K. (2020). Understanding generation alpha. https://doi.org/10.31219/osf.io/d2e8g.
  • Özpınar, İ. (2020). Preservice teachers’ use of web 2.0 tools and perspectives on their use in real classroom environments. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 11(3).
  • Khan, S. (2016). Dünya Okulu, Eğitimi Yeniden Düşünmek (4. Baskı). (Çev: C. Akaş). Yapı Kredi Yayınları.
  • Koç Akran, S. (2018). Ters-yüz sınıflarda (flipped classrooms) alfa kuşağı. Editörler Şahin, H., Temizer, A. ve Premović, M. Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar. Çetine, Karadağ. ss, 139-158.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Establishing trustworthiness. Naturalistic inquiry, 289(331), 289-327. https://doi.org/10.1016/0147-1767(85)90062-8
  • McCrindle, M., Fell, A. (2020). Understanding Generation Alpha. Norwest: McCrindle Research Pty. https://generationalpha.com/wp-content/uploads/2020/02/Understanding-Generation-Alpha-McCrindle.pdf
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Hoboken, New Jersey: Jossey-Bass.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev. Ed.) Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B.,& Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. sage.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. ve Saldaña, J. (2014). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. (3. Baskı). Thousand Oaks. SAGE.
  • Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Thousand Oaks, CA: Sage. https://doi.org/10.4135/9781412995658
  • Nagy, Á. & Kölcsey, A. (2017). Generation alpha: Marketing or science. Acta Technologica Dubnicae, 7(1), 107-115. https://doi.org/10.1515/atd-2017-0007
  • Oblinger, D. & Oblinger, J. (2005). Is it age or IT: First steps towards understanding the net generation. In D. Oblinger and J. Oblinger (Eds), Educating the Net generation (p.2.1–2.20). Boulder, CO: EDUCAUSE.
  • Palmer, T. (2015). 15 characteristics of a 21st-century teacher. Erişim adresi: https://www.edutopia.org/discussion/15-characteristics-21st-century-teacher/
  • Patten, M. L., & Newhart, M. (2018). Understanding research methods an overview of the essentials. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315213033
  • Patton, M. Q. (2005). Qualitative research. New York: John Wiley & Sons, Ltd.
  • Ramadlani, A.K& Wibisono, M. (2017). Visual literacy and character education for alpha generation. proceeding, internation seminar on language, Education and Culture,1-7.
  • Reis, T. A. (2018). Study on The Alpha Generation And The reflections of ıts behavior in the organizational environment. Quest Journals Journal of Research in Humanities and Social Science, 6(1), 09-19.
  • Rubin, A., & Babbie, E. R. (2016). Empowerment series: Research methods for social work. Cengage Learning
  • Saldaña, J. (2013). The coding manual for qualitative researchers. Los Angeles: SAGE Publications
  • Sayan, H. (2016). Okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(13), 67-83.
  • Silverman, D. (2016). Qualitative research. Sage.
  • Şimsek, O., & Yazar, T. (2016). Education Technology Standards Self-Efficacy (ETSSE) Scale: A Validity and Reliability Study0F. Eurasian Journal of Educational Research, 16(63). https://doi.org/10.14689/ejer.2016.63.18
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage publications.
  • Tapscott, D. (2009). Grown up digital: How the net generation is changing your world. The McGraw-Hill Companies
  • Tomaszewski, L. E., Zarestky, J., & Gonzalez, E. (2020). Planning qualitative research: Design and decision making for new researchers. International Journal of Qualitative Methods, 19, 160940692096717. https://doi.org/10.1177/1609406920967174
  • Türe, E. (2023). Okul Yöneticilerinin Eğitim Programlarına İlişkin Anlamlandırmaları: Bir Transandantal Fenomenoloji Çalışması. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 1006-1015. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1351505
  • Williams, Alex: “Move Over, Millennials, Here Comes Generation Z. The New York Times”, 2015.
  • Williams, G. (2015). Meet alpha: The next ‘Next Generation’. https://www.nytimes.com/2015/09/19/fashion/meet-alpha-the-next-next generation.html.
  • Yıldırım, A.& Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, E. O. & Toker, T. (2022). Covıd-19 Salgını Öğretmenlerin Dijital Yeterliliklerini Nasıl Etkiledi? Milli Eğitim Dergisi, 51 (235) , 2713-2730. https://doi.org/10.37669/milliegitim.896996

From Teachers’ Perspective; Alpha Generation, Digital Students, Education Technologies and The Future of Learning

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 3, 368 - 381, 30.09.2024
https://doi.org/10.17556/erziefd.1433652

Öz

Innovations in educational technologies, which are used and frequently demanded in learning-teaching processes and academic methods and techniques that have evolved into digital with the development of technology, find a wide place in the world of education. In addition, the new generation, alpha generation students and their education who are born to technology, differ significantly from previous generations, also comes to the fore. Since educational technologies are used to provide an effective learning-teaching process, this research examined teachers' perspectives on the general characteristics and primary needs of alpha-generation students, the qualifications that teachers should possess to address students' needs, the advantages and disadvantages of the technology used, future learning, and teachers' expectations for the future. In this study, conducted with a phenomenology approach, in-depth interviews were conducted with ten teachers determined by snowball sampling method, using a semi-structured interview form developed by the researchers, and the data obtained were analyzed by content analysis method using Maxqda20 software. As a result of the analysis, the themes of “alpha generation”, “teachers’ perception of technology” and “future learning” were obtained. When the categories and codes of these themes were analyzed, teachers defined students as inattentive, pleasure-oriented, and resistant to discipline in addition to positive characteristics such as being free, inquisitive, self-confident, and digitally literate. Teachers emphasized that the primary needs of alpha generation students are reading, good family communication, sociability, interest, and a balanced life. While the participants found the technology useful due to its features such as easy access to information, effective and permanent learning, and rich content, they stated that it has drawbacks such as attention deficit, addiction, and health problems. It has been revealed that teachers’ expectations about the future of education are a flexible educational environment with controlled digitalization, natural environments, interdisciplinary learning, low-class sizes, and up-to-date and permanent teaching programs.

Kaynakça

  • Aksoğan, M. & Bulut Özek, M. (2020). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye bakış açısı arasındaki ilişki. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 301-311.
  • Arslan, S., Karahalilöz, O., Karagözoğlu, B., Yıldırım, E., Yaldız, T., Kuş, H., & Acar, S. (2019). Geleceğin okulları. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 2(2) , 201-216.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Barkowitz, D. (2016, 28 Ocak). 13 things to know about the Alpha Generation the newest generation has no purchasing power yet, but will soon take over the world.
  • Baxter, P., & Jack, S. (2008). Qualitative case study methodology: Study design and implementation for novice researchers. The Qualitative Report, 13, (4), 544-559. https://doi.org/10.46743/2160-3715/2008.1573
  • Bennett, S., Maton, K., & Kervin, L. (2008). The ‘digital natives’ debate: A critical review of the evidence. British Journal of Educational Technology, 39(5), 775–786. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2007.00793.x
  • Berguerand, J. B. (2021). Top 8 digital transformation Trends in Education. EHL Insights: https://hospitalityinsights.ehl.edu/digital-transformation-trends
  • Bonasio, A. (2016). Making holograms in the classroom a reality, erişim: https://www.cio.com/article/3150963/making-holograms-in-the-classroom-areality.html
  • Bourn, D. (2015). Teachers as agents of social change. International Journal of Development Education and Global Learning, 7(3), 63-77. https://doi.org/10.18546/IJDEGL.07.3.05
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112142. https://doi.org/10.29065/usakead.777652
  • Coyne, I. T. (1997). Sampling in qualitative research. purposeful and Theoretical Sampling; Merging Or Clear Boundaries?.Journal of Advanced Nursing, 26(3), 623-630. https://doi.org/10.1046/j.1365-2648.1997.t01-25-00999.x
  • Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Prentice Hall Upper Saddle River, NJ.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousand Oaks: SAGE
  • Cüre, F., & Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) uygulama başarıları ve BİT’e yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 41-53.
  • Çalışkan, E. F. (2015). Eğitimde alternatif bir model Olan Organik Okul’a İlişkin Eğitimcilerin Görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Çüçen, K. (2012). Bilim felsefesine giriş. Bursa.Sentez
  • Demirel, Z. H. (2021). Çalışma hayatında geleceğin insan kaynağı: Alfa kuşağı. OPUS International Journal of Society Researches, 18(Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı), 1796-1827. https://doi.org/10.26466/opus.895924
  • Furia, F. (2015). Interview: Fernanda Furia and the importance of technology in education. Pedagogical Practices: Registers and Reflections, 3(1), 1-8.
  • Gouros, G. (2016). 10 essential characteristics of a 21st century educator. Erişim adresi: https://georgecouros.ca/blog/archives/6783..
  • Groenewald, T. (2004). A phenomenological research design illustrated. International journal of qualitative methods, 3(1), 42-55.
  • Gültekin, M. (2020). Değişen Toplumda Eğitim ve Öğretmen Nitelikleri .Anadolu Journal of Educational Sciences International , Volume: 10 Issue: 1 , 654-700 . https://doi.org/10.18039/ajesi.682130
  • Güzel, M. (2023). X ve Y Kuşaklarının Çocukları: Z ve Alfa Kuşakları. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 10(98), 1990-2001.
  • İçme, T., Yıldırım, T., & Büyük, U. (2022). Z Kuşağı Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algıları. Erciyes Akademi, 36(1). https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1028194
  • İsmailoğlu, A. G. S., & Yılmaz, A. G. H. (2019). Alfa Nesli Çocuklarının Sınıflarında Teknoloji Kullanımı. ISPC 2019 Bildiri ve İyi Örnekler Tam Metin Kitabı, 107.
  • Jan, H. (2017). Teacher of 21 st century: Characteristics and development. Research on Humanities and Social Sciences 7(9), 50-54.
  • Jha, A. K. (2020). Understanding generation alpha. https://doi.org/10.31219/osf.io/d2e8g.
  • Özpınar, İ. (2020). Preservice teachers’ use of web 2.0 tools and perspectives on their use in real classroom environments. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 11(3).
  • Khan, S. (2016). Dünya Okulu, Eğitimi Yeniden Düşünmek (4. Baskı). (Çev: C. Akaş). Yapı Kredi Yayınları.
  • Koç Akran, S. (2018). Ters-yüz sınıflarda (flipped classrooms) alfa kuşağı. Editörler Şahin, H., Temizer, A. ve Premović, M. Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar. Çetine, Karadağ. ss, 139-158.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Establishing trustworthiness. Naturalistic inquiry, 289(331), 289-327. https://doi.org/10.1016/0147-1767(85)90062-8
  • McCrindle, M., Fell, A. (2020). Understanding Generation Alpha. Norwest: McCrindle Research Pty. https://generationalpha.com/wp-content/uploads/2020/02/Understanding-Generation-Alpha-McCrindle.pdf
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Hoboken, New Jersey: Jossey-Bass.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev. Ed.) Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B.,& Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. sage.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. ve Saldaña, J. (2014). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. (3. Baskı). Thousand Oaks. SAGE.
  • Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Thousand Oaks, CA: Sage. https://doi.org/10.4135/9781412995658
  • Nagy, Á. & Kölcsey, A. (2017). Generation alpha: Marketing or science. Acta Technologica Dubnicae, 7(1), 107-115. https://doi.org/10.1515/atd-2017-0007
  • Oblinger, D. & Oblinger, J. (2005). Is it age or IT: First steps towards understanding the net generation. In D. Oblinger and J. Oblinger (Eds), Educating the Net generation (p.2.1–2.20). Boulder, CO: EDUCAUSE.
  • Palmer, T. (2015). 15 characteristics of a 21st-century teacher. Erişim adresi: https://www.edutopia.org/discussion/15-characteristics-21st-century-teacher/
  • Patten, M. L., & Newhart, M. (2018). Understanding research methods an overview of the essentials. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315213033
  • Patton, M. Q. (2005). Qualitative research. New York: John Wiley & Sons, Ltd.
  • Ramadlani, A.K& Wibisono, M. (2017). Visual literacy and character education for alpha generation. proceeding, internation seminar on language, Education and Culture,1-7.
  • Reis, T. A. (2018). Study on The Alpha Generation And The reflections of ıts behavior in the organizational environment. Quest Journals Journal of Research in Humanities and Social Science, 6(1), 09-19.
  • Rubin, A., & Babbie, E. R. (2016). Empowerment series: Research methods for social work. Cengage Learning
  • Saldaña, J. (2013). The coding manual for qualitative researchers. Los Angeles: SAGE Publications
  • Sayan, H. (2016). Okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(13), 67-83.
  • Silverman, D. (2016). Qualitative research. Sage.
  • Şimsek, O., & Yazar, T. (2016). Education Technology Standards Self-Efficacy (ETSSE) Scale: A Validity and Reliability Study0F. Eurasian Journal of Educational Research, 16(63). https://doi.org/10.14689/ejer.2016.63.18
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage publications.
  • Tapscott, D. (2009). Grown up digital: How the net generation is changing your world. The McGraw-Hill Companies
  • Tomaszewski, L. E., Zarestky, J., & Gonzalez, E. (2020). Planning qualitative research: Design and decision making for new researchers. International Journal of Qualitative Methods, 19, 160940692096717. https://doi.org/10.1177/1609406920967174
  • Türe, E. (2023). Okul Yöneticilerinin Eğitim Programlarına İlişkin Anlamlandırmaları: Bir Transandantal Fenomenoloji Çalışması. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 1006-1015. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1351505
  • Williams, Alex: “Move Over, Millennials, Here Comes Generation Z. The New York Times”, 2015.
  • Williams, G. (2015). Meet alpha: The next ‘Next Generation’. https://www.nytimes.com/2015/09/19/fashion/meet-alpha-the-next-next generation.html.
  • Yıldırım, A.& Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, E. O. & Toker, T. (2022). Covıd-19 Salgını Öğretmenlerin Dijital Yeterliliklerini Nasıl Etkiledi? Milli Eğitim Dergisi, 51 (235) , 2713-2730. https://doi.org/10.37669/milliegitim.896996
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitimde Program Geliştirme, Öğretim Teknolojileri, Eğitim Politikası
Bölüm Erken Görünüm
Yazarlar

Serpil Deniz 0000-0002-1827-8196

Nazife Tuğba Yıldırım 0000-0002-4720-679X

Erken Görünüm Tarihi 15 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 8 Şubat 2024
Kabul Tarihi 27 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Deniz, S., & Yıldırım, N. T. (2024). Öğretmenlerin Gözünden; Alfa Kuşağı, Dijital Öğrenciler, Eğitim Teknolojileri ve Öğrenmenin Geleceği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 368-381. https://doi.org/10.17556/erziefd.1433652