Yükseköğretime başlayan öğrenci sayısında son yıllarda büyük bir artış yaşanmaktadır. Bu anlamda, tam zamanlı bir işte çalışırken doktora öğrenimini sürdürmekte olan öğrenciler günümüzde yeni bir trend olarak ortaya çıkmıştır. Fakat bir işte çalışırken doktora eğitimini sürdürmek bireyler için oldukça yıpratıcı bir süreç olabilir. Dolayısıyla bu çalışma, en az bir yıldır aktif olarak doktora öğrenimini sürdürürken tam zamanlı bir işte çalışan öğrencilerin doktora eğitiminde karşılaştıkları güçlükleri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma için fenomenoloji yaklaşımı kullanılmıştır. Örneklem seçiminde tam zamanlı bir işte çalışırken doktora eğitimini sürdürmekte olan bireylerin bulunması amacıyla ölçüt örneklem kullanılmıştır. 20 kişiyle gerçekleştirilmiş olan bu çalışmada verilerin elde edilmesi aşamasında açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre tam zamanlı işte çalışan doktora öğrencilerinin doktora eğitiminde yaşadıkları zorluklar "zaman yönetimi ile ilgili sorunlar", "iş yerinin yüksek beklentisi ve olumsuz tutumu sonucu ortaya çıkan sorunlar", "ulaşım ve devamsızlık konusunda yaşanan sorunlar", performans gösterme ve odaklanma ile ilgili sorunlar", "destek ve yardım alma konusunda yaşanan sorunlar" altında toplanmaktadır. Doktora eğitimi aldıkları alan ile paralel bir alanda çalışmakta olan bireyler ile halihazırda yükseköğretim kurumlarında çalışan bireyler, doktora eğitiminde daha az sorun durumu yaşadıklarını bildirmişlerdir. En fazla yaşanan sorun durumunun ise zaman yönetimi konusunda olduğu tespit edilmiştir.
Yükseköğretim doktora öğrencileri yorumlayıcı fenomenoloji nitel çalışma
In recent years, there has been a substantial increase in the number of students enrolling in higher education institutions worldwide. In this respect, full-time working PhD students emerged as a new trend. However, working at a job while studying for a doctorate degree can be challenging. In this context, this research aimed to investigate the difficulties full-time working PhD students face in doctoral education. A phenomenological approach was used in this study. This study used the criterion sampling method to select a sample of full-time PhD students. The data was collected through semi-structured interviews with 20 participants, consisting of open-ended questions. According to the analysis of research data, the challenges experienced by full-time working PhD students during their doctoral education are "time management problems", "workplace problems arising from high expectations and negative attitudes", "transportation and attendance problems", "problems performing and focusing" "problems getting support and help". Individuals who work in a related field to the one in which they study, as well as those currently employed in higher education institutions, reported fewer challenges during their doctoral education. It has been determined that the most common problem is time management. Psychoeducation programs can be helpful them to adapt to challenging time schedules.
Higher education PhD students interpretive phenomenology qualitative study
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Politikası |
Bölüm | Erken Görünüm |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 4 |