BibTex RIS Kaynak Göster

Cep Telefonu Marka Tercihlerinin Markov Zincirleri İle Analizi

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 3 - Cilt: 9 Sayı: 3, 126 - 138, 29.12.2016

Öz

Günümüzde cep telefonu kullanımı hızla artmaktadır. Buna paralel olarak kullanıcıların cep telefonu markası tercihleri de önem kazanmaktadır. Bu çalışmada, cep telefonu markaları tercihlerinin analizi için 503 kişiye anket düzenlenmiştir. Ankete katılan kişilere şu anda kullandıkları ve eğer varsa geçmişte kullanmış oldukları cep telefonu markaları sorulmuştur. Cep telefonu markası tercihleri analizi için Markov Zincirlerinin temeli olan geçiş olasılıkları matrisi ve uzun dönem denge vektörlerinin hesaplanmasına yönelik olarak bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Markov geçiş olasılıkları matrisleri herhangi bir cep telefonu markasından diğer cep telefonu markalarına geçiş sayıları dikkate alınarak oluşturulmuştur. Ankete katılanların marka tercihlerinin genel bir değerlendirmesinin yanı sıra marka tercihinin cinsiyet açısından farklılık gösterip göstermediği değerlendirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selçuk Alp

Nagehan Gülin Çetin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 3 - Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Alp, S., & Çetin, N. G. (2016). Cep Telefonu Marka Tercihlerinin Markov Zincirleri İle Analizi. Erzincan University Journal of Science and Technology, 9(3), 126-138.