BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF “CANLILARI SINIFLANDIRALIM” ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 133 - 150, 18.03.2014

Öz

Bu çalışma, 5.sınıf Fen ve Teknoloji öğretim programında yer alan “Canlıları Sınıflandıralım” ünitesinin öğretiminde kavramsal değişim metinleri kullanılmasının, öğrencilerin sahip oldukları yanılgılarının giderilmesine etkisinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Yarı deneysel yöntemin kullanıldığı çalışmada, deney grubunda öğretim, mevcut öğretim programındaki yaygın öğrenci yanılgılarına paralel olarak geliştirilen kavramsal değişim metinleri ile yürütülürken, kontrol grubunda mevcut öğretim programı kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, literatürden belirlenen yanılgılar doğrultusunda geliştirilen, 0.81 güvenirliğe sahip, 20 soruluk çoktan seçmeli bir testin kullanıldığı çalışmanın örneklemini, iki ayrı okulun 5. sınıfında okuyan 48 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada ön test sonuçları iki grup arasında anlamlı farka işaret etmezken, son test sonuçlarında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 133 - 150, 18.03.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Aydın

Pınar Ural Keleş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydın, S., & Ural Keleş, P. (2014). İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF “CANLILARI SINIFLANDIRALIM” ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Erzincan University Journal of Science and Technology, 5(2), 133-150.