Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin mesleki memnuniyet düzeylerinin kıdem ve cinsiyet değişkenlerine göre incelenmesine çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmış, bulgular içerik analizine tabi tutularak frekans ve yüzde dağılımları hesaplanmıştır. Araştırmanın evrenini 2014-2015 yılında Bayburt il merkezinde ilkokullarda görev yapan 72 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına bakılarak sınıf öğretmenlerinin mesleki memnuniyet düzeylerinin düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre bayan sınıf öğretmenlerinin mesleki memnuniyet düzeyleri, erkek sınıf öğretmenlerine göre daha yüksek çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen diğer bir sonuç ise sınıf öğretmenliğini tekrar seçme düzeyleri erkek sınıf öğretmenlerinde daha düşük çıkmıştır.
It was aimed in this research to analyze classroom teachers’ professional satisfaction levels with respect to the variables of length of service and gender. The qualitative research method of phenomenological design was employed in the research, and the findings were subjected to qualitative data analysis and their frequencies and percentage distributions were calculated. 72 classroom teachers who were employed in Bayburt city center participated in the study. Findings suggested that classroom teachers have low professional satisfaction levels. It was determined that female teachers have higher professional satisfaction levels. It was also determined that male teachers have lower levels of re-selecting classroom teaching by considering professional experiences.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1 |