Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE EĞİTİME VERİLEN DESTEK TÜRKİYE’DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: ÇELEBİ HOLDİNG “EVİMDEYİM” PROJESİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 169 - 178, 15.06.2017

Öz

Bu
çalışmada günümüzde birçok firma tarafından uygulanan sosyal sorumluluk
faaliyetleri ile ilgili olarak tüketicilerin düşünceleri incelenmeye
çalışılmıştır. Çalışmada Çelebi Holding’in öğretmenlere yönelik olarak yaptığı
“Evimdeyim” projesi seçilmiş, öğretmenlerle ve öğretmen olmayan katılımcılarla
yüz yüze görüşülmüştür. Proje hakkında öğretmenler ve öğretmen olmayan
katılımcılar arasında görüş faklılığı olup olmadığı kıyaslanmak istendiğinden
katılımcıların yarısı öğretmen olmayan kişilerden seçilmiştir. 

Araştırma
sonucunda elde edilen bulgular, proje hakkında öğretmenler ve diğer
katılımcılar arasında görüş faklılığı bulunmadığını ortaya çıkarmıştır. Çalışma
sonuçları katılımcıların sosyal sorumluluk projelerini desteklediğini, yapılmasını
samimi ve etik bulduğunu göstermektedir.

Araştırmada
ayrıca Çelebi Holding’in “Evimdeyim” sosyal sorumluluk projesi ile neyi
amaçladığını belirlemek için şirket ile bir görüşme yapılmıştır.







Çelebi Holding ile yapılan görüşmede alınan yanıtlar değerlendirildiğinde,
Çelebi’nin sosyal sorumluluk bilinci ile hareket ederek, bir ülkenin en önemli
konularından biri olan eğitime destek vermek ve kırsal kesimde hizmet veren
öğretmenlerin yaşadığı konaklama sorunlarına çözüm üretmek amacıyla bu projeyi
yürüttüğü gözlemlenmektedir.   

Kaynakça

  • AKTAN, C., BÖRÜ, D.,2007, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, edit by Coşkun Can Aktan, İgiad Yayınları, İstanbul. BUDAK, G., BUDAK, G., 2014, İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara. CARROLL, A. B., 1979, “A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance”, The Academy of Management Review, Vol. 4, No. 4, Oct., pp. 497-505. CARROLL, A. B., 1991, “The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders”, Business Horizons, Volume 34, Issue 4, July–August, pp. 39-48. CARROLL, A. B., 2015, “Corporate Social Responsibility: The Centerpiece of Competing and Complementary Frameworks”, Organizational Dynamics, 44, pp. 87—96. ÇARIKÇI, İ. H., UZUNBACAK, H. H., ADIGÜZEL, O., ÖZKUL, A. S., 2009, “Türk Yönetim Kültürü Bağlamında Sosyal Sorumluluk”, International Davraz Congress (On Social and Economic Issues Shaping the World's Future - New Global Dialogue), 24-27 September, Isparta - Turkey, pp..1815-1825. GÖZTAŞ, A., BAYTEKİN, E. P., (2009), “Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Çocukların Bilinçlendirilmesi ve Eğitimi, Türkiye’den Bir Uygulama Örneği: Aygaz ‘dikkatli çocuk’ Kazalara Karşı Bilinçlendirme Kampanyası”, Journal of Yasar University, 4(13), 1197-2015. JAMALI, D., MIRSHAK, R., 2007, “Corporate Social Responsibility (CSR): Theory and Practice in a Developing Country Context”, Journal of Business Ethics, Vol. 72, No. 3, May, pp. 243-262. KELGÖKMEN, D., 2010, “İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Literatür Taraması”, Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review, 10 (1), pp. 303-318. LIS, B., 2012, “The Relevance of Corporate Social Responsibility for a Sustainable Human ResourceManagement: An Analysis of Organizational Attractiveness as a Determinant in Employees'Selection of a (Potential) Employer”, Management Revue, Vol. 23, No. 3, Special Issue: Recent Developments and Future Prospects on Sustainable Human Resource Management, pp. 279-295. OKAY, A. OKAY, A, 2007 Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul. ÖZGEN, E., 2007, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Çalışan Memnuniyetine Etkisi”, D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 8, pp. 1-6. ÖZÜPEK, M. N., 2013 Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Eğitim Kitabevi, Konya. TIĞLI, M., PİRTİNİ, S., ÇELİK, C., 2007, “Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Genç Tüketicilerin Marka Farkındalığı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri (Hakemli) Dergisi, C: 7, Y: 13, S: 27, Ocak, pp. 83-93. TOP, S., ÖNER, A., 2008, “İşletme Perspektifinden Sosyal Sorumluluk Teorisinin İncelenmesi”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 7, pp. 97-110. WULFSON, M., 2001, “The Ethics of Corporate Social Responsibility and Philanthropic Ventures”, Journal of Business Ethics, Vol. 29, No. 1/2, Sixth Annual International Conference Promoting Business Ethics, pp. 135-145.
Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 169 - 178, 15.06.2017

Öz

Kaynakça

  • AKTAN, C., BÖRÜ, D.,2007, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, edit by Coşkun Can Aktan, İgiad Yayınları, İstanbul. BUDAK, G., BUDAK, G., 2014, İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara. CARROLL, A. B., 1979, “A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance”, The Academy of Management Review, Vol. 4, No. 4, Oct., pp. 497-505. CARROLL, A. B., 1991, “The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders”, Business Horizons, Volume 34, Issue 4, July–August, pp. 39-48. CARROLL, A. B., 2015, “Corporate Social Responsibility: The Centerpiece of Competing and Complementary Frameworks”, Organizational Dynamics, 44, pp. 87—96. ÇARIKÇI, İ. H., UZUNBACAK, H. H., ADIGÜZEL, O., ÖZKUL, A. S., 2009, “Türk Yönetim Kültürü Bağlamında Sosyal Sorumluluk”, International Davraz Congress (On Social and Economic Issues Shaping the World's Future - New Global Dialogue), 24-27 September, Isparta - Turkey, pp..1815-1825. GÖZTAŞ, A., BAYTEKİN, E. P., (2009), “Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Çocukların Bilinçlendirilmesi ve Eğitimi, Türkiye’den Bir Uygulama Örneği: Aygaz ‘dikkatli çocuk’ Kazalara Karşı Bilinçlendirme Kampanyası”, Journal of Yasar University, 4(13), 1197-2015. JAMALI, D., MIRSHAK, R., 2007, “Corporate Social Responsibility (CSR): Theory and Practice in a Developing Country Context”, Journal of Business Ethics, Vol. 72, No. 3, May, pp. 243-262. KELGÖKMEN, D., 2010, “İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Literatür Taraması”, Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review, 10 (1), pp. 303-318. LIS, B., 2012, “The Relevance of Corporate Social Responsibility for a Sustainable Human ResourceManagement: An Analysis of Organizational Attractiveness as a Determinant in Employees'Selection of a (Potential) Employer”, Management Revue, Vol. 23, No. 3, Special Issue: Recent Developments and Future Prospects on Sustainable Human Resource Management, pp. 279-295. OKAY, A. OKAY, A, 2007 Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul. ÖZGEN, E., 2007, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Çalışan Memnuniyetine Etkisi”, D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 8, pp. 1-6. ÖZÜPEK, M. N., 2013 Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Eğitim Kitabevi, Konya. TIĞLI, M., PİRTİNİ, S., ÇELİK, C., 2007, “Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Genç Tüketicilerin Marka Farkındalığı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri (Hakemli) Dergisi, C: 7, Y: 13, S: 27, Ocak, pp. 83-93. TOP, S., ÖNER, A., 2008, “İşletme Perspektifinden Sosyal Sorumluluk Teorisinin İncelenmesi”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 7, pp. 97-110. WULFSON, M., 2001, “The Ethics of Corporate Social Responsibility and Philanthropic Ventures”, Journal of Business Ethics, Vol. 29, No. 1/2, Sixth Annual International Conference Promoting Business Ethics, pp. 135-145.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fadime Badur

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 29 Haziran 2017
Kabul Tarihi 20 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Badur, F. (2017). SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI İLE EĞİTİME VERİLEN DESTEK TÜRKİYE’DEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: ÇELEBİ HOLDİNG “EVİMDEYİM” PROJESİ. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 169-178.