Bu çalışmanın amacı, Türkçeyi öğrenen yabancıların konuşma becerisini kazanma ve etkili bir şekilde kullanabilmelerine yönelik gelişim durumunun belirlenmesinde başvurulacak ölçme ve değerlendirme çalışmalarına işaret etmektir. Bu amaçla konuşma becerisini etkili bir şekilde kullanılabilme yeterliklerinin belirlenmesinde başvurulabilecek değerlendirme yöntem ve araçlarına değinilmiştir.
Çalışmada Türkçe öğrenen yabancıların konuşma becerisini kazanmaları ve hedef dili etkili bir şekilde konuşabilme yeterliklerinin önemi üzerinde durulmuştur. Bu çerçevede süreç değerlendirme anlayışı ile hareket edilmesinin gereği vurgulanarak konuşma becerisinin kullanımına yönelik yeterliklerinin hangi yöntem ve araçlarla ve nasıl yapılabileceğinin gösterildiği puanlama anahtarı örneklerine yer verilmiştir.Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi konuşma becerisi ölçme ve değerlendirme.
The aim of this study is to mention winning the speaking skills of foreigners who learn Turkish as a foreign language and to be applied in determining the development of effective measurement and evaluation of the situation for people to use. For this purpose, evaluation methods and tools have been speaking of the sign is to be used for the determination of competence, can be used effectively.
In the study, focused on winning speaking skills of foreigners on the target language and the importance of language proficiency to speak effectively. In this framework, has underscored the evaluation process need to act with insight. Further, has been shown what tools and how can be done for example by scoring key competencies for the use of speech.
Teaching Turkish as a foreign language speaking skills assessment and evaluation.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI |